هر دو حالت دو سر باخت برای مردم ایران است
اگه خودروی ۹۰۰ تومنی دیگنیتی ( که خودش دوبرابر قیمت جهانی ) در بورس ۱۳۰۰ عرضه شود سازنده تعداد عرضه رو همیشه به نفع خودش عرضه میکنه تا ۱۳۰۰ برای مردم القا بشود در حالیکه میشه تعداد بیشتر کرد
اگه ام عرضه نشه میره جیب دلالان ، البته همون دلالهایی که مردم همیشه میگن از خودشونن و اینقدر تو وزارت صمت نفوذ دارن که چنین نامه ای میزنن
بچه هم میدونه باید با ایجاد کردن بازار رقابتی و آزاد کردن واردات خودرو به خودوسازان داخلی که سالهاست به خود تکانی نداده و تغییری در کیفیت محصولاتشان ندادهاند تحرکی وارد کرد تا شاهد مرگ و میر بیرویه در جادههای کشور نباشیم عرضه خودرو در بورس کالا به نفع مردم نیست بلکه تنها برای خودروسازان منفعت دارد و از طرف دیگر خروج خودرو از بورس کالا به نفع وزارت صمت است این وسط تنها مسالهای که مغفول مانده است قیمت وکیفیت خودروهاست.
تصمیم وزارت صمت در قطع عرضه خودرو در بورس کاملا بجا بود ،چرا که !!
وقتی کالای در جامعه بعلت تولید و عرضه کم در بازار بدست مصرف کننده نمی رسد و بعضا با ۳۵%صعود برای دلالان در بازار به فروش می رسد
عرضه این کالا در بورس یعنی گرانتر کردن قیمت عرضه به کام دلالان و مطمئن نتنها کمکی به مشتریان اصلی نمی کند بلکه قیمت این کالا را در بازار بالاتر می برد
از طرفی اگر خودرو ساز خودرو دارد چرا ان را طبق عرف جامعه به مشتری عرضه نمی کند،بجز اینکه هدف خودرو ساز مهندسی کمبود عرضه وبالا بردن قیمت خودرو در بازار است،
زمانی خودرو ساز حق فروش. در بورس را دارد که اول رقابت در کشور وجود داشته باشد و واردات انجام شود،قیمت کارخانه به علت عرضه زیاد پایین باشد تا بورس بتواند در یک محیط رقابتی قیمت را بالاتر ببرد و به قیمت اصلی برساند
تصمیم وزارت صمت در قطع عرضه خودرو در بورس کاملا بجا بود ،چرا که !!
وقتی کالای در جامعه بعلت تولید و عرضه کم در بازار بدست مصرف کننده نمی رسد و بعضا با ۳۵%صعود برای دلالان در بازار به فروش می رسد
عرضه این کالا در بورس یعنی گرانتر کردن قیمت عرضه به کام دلالان و مطمئن نتنها کمکی به مشتریان اصلی نمی کند بلکه قیمت این کالا را در بازار بالاتر می برد
از طرفی اگر خودرو ساز خودرو دارد چرا ان را طبق عرف جامعه به مشتری عرضه نمی کند،بجز اینکه هدف خودرو ساز مهندسی کمبود عرضه وبالا بردن قیمت خودرو در بازار است،
زمانی خودرو ساز حق فروش. در بورس را دارد که اول رقابت در کشور وجود داشته باشد و واردات انجام شود،قیمت کارخانه به علت عرضه زیاد پایین باشد تا بورس بتواند در یک محیط رقابتی قیمت را بالاتر ببرد و به قیمت اصلی برساند
اگه خودروی ۹۰۰ تومنی دیگنیتی ( که خودش دوبرابر قیمت جهانی ) در بورس ۱۳۰۰ عرضه شود سازنده تعداد عرضه رو همیشه به نفع خودش عرضه میکنه تا ۱۳۰۰ برای مردم القا بشود در حالیکه میشه تعداد بیشتر کرد
اگه ام عرضه نشه میره جیب دلالان ، البته همون دلالهایی که مردم همیشه میگن از خودشونن و اینقدر تو وزارت صمت نفوذ دارن که چنین نامه ای میزنن
بخاطر تقاضا زیاد حتی وقتی وارد بورس هم بشه قیمت زیادی پیدا میکنه
از طرفی خرید از بورس کالا برای هر کسی راحت نیست
وقتی کالای در جامعه بعلت تولید و عرضه کم در بازار بدست مصرف کننده نمی رسد و بعضا با ۳۵%صعود برای دلالان در بازار به فروش می رسد
عرضه این کالا در بورس یعنی گرانتر کردن قیمت عرضه به کام دلالان و مطمئن نتنها کمکی به مشتریان اصلی نمی کند بلکه قیمت این کالا را در بازار بالاتر می برد
از طرفی اگر خودرو ساز خودرو دارد چرا ان را طبق عرف جامعه به مشتری عرضه نمی کند،بجز اینکه هدف خودرو ساز مهندسی کمبود عرضه وبالا بردن قیمت خودرو در بازار است،
زمانی خودرو ساز حق فروش. در بورس را دارد که اول رقابت در کشور وجود داشته باشد و واردات انجام شود،قیمت کارخانه به علت عرضه زیاد پایین باشد تا بورس بتواند در یک محیط رقابتی قیمت را بالاتر ببرد و به قیمت اصلی برساند
وقتی کالای در جامعه بعلت تولید و عرضه کم در بازار بدست مصرف کننده نمی رسد و بعضا با ۳۵%صعود برای دلالان در بازار به فروش می رسد
عرضه این کالا در بورس یعنی گرانتر کردن قیمت عرضه به کام دلالان و مطمئن نتنها کمکی به مشتریان اصلی نمی کند بلکه قیمت این کالا را در بازار بالاتر می برد
از طرفی اگر خودرو ساز خودرو دارد چرا ان را طبق عرف جامعه به مشتری عرضه نمی کند،بجز اینکه هدف خودرو ساز مهندسی کمبود عرضه وبالا بردن قیمت خودرو در بازار است،
زمانی خودرو ساز حق فروش. در بورس را دارد که اول رقابت در کشور وجود داشته باشد و واردات انجام شود،قیمت کارخانه به علت عرضه زیاد پایین باشد تا بورس بتواند در یک محیط رقابتی قیمت را بالاتر ببرد و به قیمت اصلی برساند
چه میکنه بهزاد نبوی