جنگ رسانه ای شدیدی بر تنها صنعتی که بواسطه پلاک زدن توانسته در مقابل قاچاق کالا دوام بیاورد خودرو سازی است. دشمن در شرایط تحریم و مذاکرات و بلوکه بودن دارایی ایران شدیدا به دنبال نابودی صنعت خودروسازی و نیز خالی کردن خزانه ارزی هست در مذاکرات دست برتر را داشته باشد. هیچ صنعتی با واردات اصلاح نشده است. کدام قسمت کشور ما سالم هست که انتظار داشته باشیم خودروسازی درست است. برا مثال سردار مدعی هستند شش خودروی پلیس با آب کار می کنند کاری نشدنی را بر سر خودروسازی میزنند. باید ریشه ای همه کار بمرور اصلاح شود. مانند اصلاح بهره وری تولید. کاهش فساد ووو
بهترین راهکار اینه که خودرو ساز داخلی هر چقدر که میخواد تولید کنه ولی تا چند سال اجازه فروش در داخل کشور و نداشته باشه و صرفاً محصول صادراتی تولید کنه در عوض تا چند سال خودرو خارجی وارد بشه. درسته که این راهکار با این وضعیت کیفیت محصول داخلی خیلی دور از ذهن و مسخره به نظر می یاد ولی حتما باعث میشه که خودرو ساز داخلی از تنبلی و مفت خوری دست برداره و دنبال تکنولوژی روز بره و مجبور به ارتقاء کیفیت بشه.
متاسفانه خودرو در ایران شده یه کالای سرمایه ای ،یعنی مثل خونه یا سکه طلا شده، سوارش میشی کلی ازش کار میکشی وقتی هم میخواهی بفروشی چند برابر خریدت سود میکنی واین شده خیلی ازخانواده ها دنبال خرید ماشین بیفتن(الان بعضی از خانواده ها ۳ یا ۴ تا ماشین دارن) وخودرو سازها نیز از اب گل آلود ماهی میگیرن دودش هم میره چشم مردم و کار برادران پلیس هم چند برابر میشه ،هیچ جای دنیا به خودرو اینطور نگاه نمیکنن واینه که خیابونای ما حتی شهرهای کوچکمون هم از ماشین اشباع شده .تو شهرهای کوچک هم که دو تا خیابون نداره طرف از پراید استفاده کنه خیلی باصرفه تر از دو چرخه یا پیاده روی و این باعثآلودگی بیش از پیش هوا هم شده لذا مسولین باید بفکر چاره در این مورد باشن
بر خلاف صحبتهایی که در مورد واردات خودرو میشه و بعضیا دچار خوش خیالی شدن لازمه بدونین که اولا قراره واردات خودرو به صورت محدود باشه یعنی در حد چندهزار دستگاه.ثانیا خودروی خوب و قابل قبول خارجی زیر ۱۵ هزار دلار وجود نداره یعنی حتی اگر واردات زیادی هم صورت بگیره(که البته هیچوقت به دلایلی مثل نیاز به دلار زیاد برای اینکار صورت نمیگیره)،خیلی از مردم توان خریدش و نخواهند داشت.خلاصه اینکه مجبوریم با همین ارابه های مرگ وطنی سر کنیم و صدامونم در نیاد.
خودرو خوب ۹ و ۱۰ هزار دلاری خوب تو دنیا هست با استاندارد و ایمنی بالا عزیرم آپشنهاش کمی کمتره که اون آپشنها تو ایران که زه رو آپشن میدونن واسه خودش سوپر آپشنه که برای قشر متوسط رو به پائین میسازن چرا بدون تحقیق صحبت میکنی فقط مشکل اینجاست مافیای حکومتی اجازه نمیدهخودرو زیر ۱۵ هزار دلار اونهممحدود وارد شه که به چپاولش ادامه بده
محمد.ن.ک
۱۷:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
چاره کار و درمان بی کیفیتی خودروهای وطنی خصوصی کردن اونهاست.تا دولت و وزارت صمت لعنتی حامی بی چون و چراشون هستند خودرو بی کیفیت هست.واگذارشون کنن به بخش خصوصی.مجبور میشن که کیفیت رو متناسب با خودروسازی دنیا بالا ببرند...
این سالی 3 میلیون تولید،یعنی سالی به جای 30/000 کشته 300/000 کشته خواهیم داد و هر چه ملت فرزند آور باشن،ایران خودرو و سایپا همه رو به کشتن میدن.
خصوصی و بس
تفسير 5. المائدة آية 32
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم
مِنْ أَجْلِ ذَٰلِكَ كَتَبْنَا عَلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا ۚ وَلَقَدْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم بَعْدَ ذَٰلِكَ فِي الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ 32
ترجمه
به همین جهت، بر بنىاسرائیل نوشتیم كه هر كس انسانى را جز به قصاص یا به كیفر فساد در زمین بكشد پس چنان است كه گویى همهى مردم را كشته است، و هر كه انسانى را زنده كند (و از مرگ یا انحراف نجات دهد) گویا همهى مردم را زنده كرده است و البتّه رسولان ما دلایل روشنى را براى مردم آوردند، امّا (با این همه) بسیارى از مردم بعد از آن (پیام انبیا) در روى زمین اسرافكار شدند.
نکته: کشته شدن یک جوان بخاطر باز نشدن کیشه هوا آیا این قتل نیست ؟
این فقط یک نمونه بارز از چندین مشکلات خودروهای بی کیفیت داخلی (ایران خودرو سایپا) است. که باید محاکمه شوند.
پدال گاز رو هم پلیس فشار میده؟ الان خود شما وقتی یه دوربین یا پلیس میبینی مگه فقط سرعتتو پایین نمیاری؟ مگه وقتی ردش کردی پدال گاز رو از جا نمیکنی؟؟؟ هر 100 متر مگه پلیس میتونه وایسته؟؟ حرف سردار خودروی خوب و با کیفیته وگرنه راهنمایی رانندگی در جاده کارشون رو دارن درست انجام میدن و تنها کسی که درحال حاضر از خودرو ایراد میگیره همین راهنمایی رانندگیان که کلی جنازه و هموطن پر پر شده دیدن و دیدن ایربگ ماشینا باز نشده. خودرو ترمز ببره یا نقص فنی پیدا کنه وسط بمونی با نفت راهنما تو شب پلیس باید بیاد برات تعمیرش کنه؟؟
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
قبول کن بالارفتن این حجم از تصادفات و مرگ و میر بخاطر کیفیت بد محصولات و حلب بودن بدنه و نداشتن کیسه ی هواست. وگرنه پلیس بهونست دوست من
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
موضوع بحث کیفیت نامطلوب خودروهاست. انشالله هر وقت تعدادی از خانواده در این ارابه مرگ سوخته و ذغال شدن و یا مردن و یا نقص عضو شدن و چن تا یتیم رودستت موند همراه با درد و هزینه متوجه میشی سردار چی میگه...، و در ضمن ایراد راهنمایی، راه و جاده سازی رو هم جداگانه در خدمت شماست. لطف کن فرافکنی نکن.
خودرو زیر ۵۰ میلیون بیارید
امان از مافیای خودرو
این سالی 3 میلیون تولید،یعنی سالی به جای 30/000 کشته 300/000 کشته خواهیم داد و هر چه ملت فرزند آور باشن،ایران خودرو و سایپا همه رو به کشتن میدن.
خصوصی و بس
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم
مِنْ أَجْلِ ذَٰلِكَ كَتَبْنَا عَلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا ۚ وَلَقَدْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم بَعْدَ ذَٰلِكَ فِي الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ 32
ترجمه
به همین جهت، بر بنىاسرائیل نوشتیم كه هر كس انسانى را جز به قصاص یا به كیفر فساد در زمین بكشد پس چنان است كه گویى همهى مردم را كشته است، و هر كه انسانى را زنده كند (و از مرگ یا انحراف نجات دهد) گویا همهى مردم را زنده كرده است و البتّه رسولان ما دلایل روشنى را براى مردم آوردند، امّا (با این همه) بسیارى از مردم بعد از آن (پیام انبیا) در روى زمین اسرافكار شدند.
نکته: کشته شدن یک جوان بخاطر باز نشدن کیشه هوا آیا این قتل نیست ؟
این فقط یک نمونه بارز از چندین مشکلات خودروهای بی کیفیت داخلی (ایران خودرو سایپا) است. که باید محاکمه شوند.
پلیس اگر بیشتر در جاده ها حاضر باشد تلفات جاده ای و تصادف تا این حد بالا نباید باشد