چه ربطی داره؟؟؟ من تیزهوشان مشهد درس خوندم.خودم به عینه دیدم که بچه ها از همه جور قشری توی سمپاد هستند مثلا پدر یکی از همکلاسی های من راننده اتوبوس بود یا یکی دیگه از بچه ها پدرش کارگر ساختمانی بود و این دوستم حتی بعضی از اوقات بعد از مدرسه با پدرش میرفت سره کار و همین آدم الان داره پزشکی میخونه.. وقتی آزمون تیزهوشان برگزار میشه طبیعی هست که افرادی که تلاش و استعداد بیشتری داشتن در این مدارس قبول بشن..در آینده همین افراد هم در کنکور بهترین رتبه ها رو میارن..در ضمن مدرسه نهایت پنج درصد تاثیر داره و اصل تلاش خود افراد هست..مثلا ما توی مدرسمون بعضی از بچه ها نمی خواستن بیان مدرسه که زمان بیشتری برای درس خوندن داشته باشن و همین افراد الان دارن دندان پزشکی و پزشکی میخونن..این طرز فکر که همیشه یکی داره حق ما رو میخوره باعث میشه ما دست از تلاش بکشیم
اگر یک دانش آموز با هوش متوسط باشه و بتواند از امکانات و معلمان وکلاسهای مدارس استعداد برتر و عالی استفاده کند شک نکنید که می تواند در کنکور نتیجه خیلی خوبه بگیره. کاش سوالات کنکور طوری طراحی بشه که امکانات متوسط و معلم های هر منطقه در نظر گرفته بشود
مافیای کنکور آنقدر ریشه دواندن که دولت هم حریفشان نیست و نخواهد بود . واما خروجی پس از پایان تحصیلات عالیه این رتبه ها پیگیری کنید چه تعداد دانشمند شدن.
(علم بهتر است یاثروت)
اونیکی سرش جلو توپ و تانک بوده حقشه نوه هم نیست فقط فرزندان جانبازان و همسرشون هستن اونوقتی که پدر جنابعالی تو خواب نازبود اونا روز و شب نداشتن احترام به قشر جانباز و شهید از اهم واجبات هست
7891
۱۳:۵۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
لاف در غریبی و فوت در بازار مسگری. جوابت هست لیاقتت نیست.
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام معلمی هستم که سه دهه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و همیشه به کار خود و آموزش و پرورش نگاه نقادانه داشته ام, و با دانش آموزان خود ارتباط نزدیک بر قرار کرده ام.
یکی از راه هایی که ما را به عدالت آموزشی نزدیک می کند, لغو سهمیه ها می باشد. قرار دادن این سهمیه ها با عدالت علی علیه السلام هم خوانی ندارد, لطفا به نهج البلاغه مراجعه کنید, طلحه و زبیر از سهم خواهان بودند که با امام علی علیه السلام در افتادند. این سهمیه ها سنت حکومت عثمانی است. طریقه ادای دین به خانواده ای معظم شهدا, آزادگان, جانبازان و رزمندگان و انقلابیون, این نیست. متاسفانه این طریقه نادرست بسیاری از دانش اموزان و خانواده های آنها را مقابل این عزیزان قرار داده است. و حتی در نسل جوان محصل و دانشگاهی نسبت به آرمان های انقلاب شک و تردید ایجاد کرده است. خصوصا وقتی تفاوت سطح علمی و استعدادهای خود را با آنان مقایسه می کنند, درمندیشان بیشتر می شود و ناعدالتی را با تمام وجودشان می چشند.
انهدام وزارت آموزشت و پرورشت توسط خود دولت. هر زبان خارجی فقط و فقط سه ماه یک روز در میان جلسه ای 30 دقیقه وقت نیاز داره تا دانش آموز مثل رگبار پشت تریبون نطق کند. و بقیه درسها هم و همچنین. بقیه اش دیوانگی و کشتن استعدادهاست.
وجدان این وسط چی میشه؟سایرین ازوضعیت خودراضی هستند؟شماهاضربه رابه بیگناهترین هامیزنید
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
حالا چون حقوقش کمه باید بااینده بچه هابازی کنه؟بیسوادی بعضی معلمای دولتی رو توجیح نکن
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
دانش آموز دقیقا چه گناهی کرده؟
نیما
۱۲:۳۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سیستم و سیاست های نئولیبرالیسم کشور را در جهت یارانه زدایی حذف درمان و آموزش همگانی برده است به طوری که اگر پول نداشته باشی نه میتوانی تحصیل کنی و نه میتوانی درمان کنی.قوانین به نفع طبقه برنده و سرمایه دار وضع میشود و اکثریت جامعه به نفع اقلیت برنده باید به این قوانین تن در دهند و اینها شدیدا و دقیقا درخلاف جهت آرمان های اولیه انقلاب میباشد
چند تا موضوع هست
اولا
مدرک درس خوانده ودرس نخوانده ارزش یکسان داره
دوما
هر کس قبول شد قطعا نمیشه او را بالاتر دونست در واقع هر کس قبول نشد نمیشه او را پایین تر دونست چه بسا گرفتاریهای ناخواسته توزندگی داشته باشه
سوم این که
مدرسه دولتی هم کسی همت وتلاش داشته باشه یعنی خودش دنبال یادگیری باشه قطعا به نتایج خوبی خواهد رسید
چهارم اینکه
تاثیر تعلیم ویاددادن بر کسی پوشیده نیست ولی دولت باید الزام کنه طبق اصل 3قانون اساسی معلمهای توانمند الزاما در مدارس دولتی هم باید تدریس وفعالیت داشته باشند
پول حرف اول رو میزنه ، رتبه برتر ها همه شون باباشون شاغل با حقوق بالا هستن .کنکور هم یه هزینه مشاور یه هزینه جزوات آموزشی و هزینه آزمون آزمایشی و تحصیل در مدارسی که به موفقیت بچه ها اهمیت میده و دانش آموز باید مشتاق درس باشد تا نتیجه خوب بگیرد
سال دیگه سال عزای مافیای کنکورد هست
(علم بهتر است یاثروت)
یکی از راه هایی که ما را به عدالت آموزشی نزدیک می کند, لغو سهمیه ها می باشد. قرار دادن این سهمیه ها با عدالت علی علیه السلام هم خوانی ندارد, لطفا به نهج البلاغه مراجعه کنید, طلحه و زبیر از سهم خواهان بودند که با امام علی علیه السلام در افتادند. این سهمیه ها سنت حکومت عثمانی است. طریقه ادای دین به خانواده ای معظم شهدا, آزادگان, جانبازان و رزمندگان و انقلابیون, این نیست. متاسفانه این طریقه نادرست بسیاری از دانش اموزان و خانواده های آنها را مقابل این عزیزان قرار داده است. و حتی در نسل جوان محصل و دانشگاهی نسبت به آرمان های انقلاب شک و تردید ایجاد کرده است. خصوصا وقتی تفاوت سطح علمی و استعدادهای خود را با آنان مقایسه می کنند, درمندیشان بیشتر می شود و ناعدالتی را با تمام وجودشان می چشند.
اولا
مدرک درس خوانده ودرس نخوانده ارزش یکسان داره
دوما
هر کس قبول شد قطعا نمیشه او را بالاتر دونست در واقع هر کس قبول نشد نمیشه او را پایین تر دونست چه بسا گرفتاریهای ناخواسته توزندگی داشته باشه
سوم این که
مدرسه دولتی هم کسی همت وتلاش داشته باشه یعنی خودش دنبال یادگیری باشه قطعا به نتایج خوبی خواهد رسید
چهارم اینکه
تاثیر تعلیم ویاددادن بر کسی پوشیده نیست ولی دولت باید الزام کنه طبق اصل 3قانون اساسی معلمهای توانمند الزاما در مدارس دولتی هم باید تدریس وفعالیت داشته باشند
لااقل میگفتی درصد بالائی یا بیشترشون یا.. نه تمامشون !