با عرضه قطره چکانی خودرو در بورس که با هدف بالا نگه داشتن قیمت خودرو انجام می شود قیمت خودرو در بورس تفاوت چندانی با قیمت خودرو در بازار نمی کند. هم قیمت بورس حباب هست و هم قیمت بازار. اگر در بازار باشد سودش به حال دلال است و اگر در بورس باشد سودش به کام خودرو ساز. اون کسی که در هر حال متضرر می شود خریدار است.
آیا احتمال ندارد محتکران، دلالان و صاحبان ثروت و قدرت با واسطه در بورس و خرید خودروها شرکت کنند و به نوعی قیمتها را بالا ببرند و نگذارند به قیمت واقعی برسد؟
اگر عرضه خودرو محدود باشد فرقی نمیکند خودرو با قرعه کشی عرضه شود یا در بورس عرضه شود سودجویان کار خودشان را خواهند کرد البته عرضه در بورس شفاف تر و به نفع اقتصاد است چون خیلی از افرادیکه در قرعه کشی شرکت میکنند نیازی به خودرو ندارند وحواله آنرا بلافاصله بعداز برنده شدن در قرعه کشی به مبلغ ناچیز به سودجویان واگذار میکنند و آنها هم با قیمت گژاف به مصرف کننده واقعی میفروشند.عرضه با تیراژ بالا در بورس میتواند به راه حل مشکل باشد
زاگرسیان
۱۴:۱۲ ۰۱ دی ۱۴۰۱
جناب وزیر تولید خودرو را به پنج یا ده میلیون برسانید دهها صنعت رشد خواهند کرد و بیکاری در کشور پایان و خودرو هم ارزان خواهد شد بزرگوار تو صنعت خودرو را با شهرهای قطعه سازی فراوان بساز بیشتر صنایع خود به خود رونق می یابند
سلام انشالله خدا عمر با عزت بهتان بدهد بخدا قیمت خودرو را کاهش دهید لااقل منی که یک موتورم ندارم بتوانم با وام یک ماشین داخلی به اندازه وسعم بخرم افرادی هستند که تو پارگینک منزلشان ۴تا ۵تا ماشین دارن وقتی قیمت کنترل نشه فقط چوبش به ما قشر متوسط رو به پایین میخوره
ههههه جوک سال
ببینیم و تعریف کنیم
جز با افزایش قطبهای خودروسازی و شهرهای قطعه سازی فراوان و واردات گسترده امکانپذیر نیست