بندە خدا اگر منظورتان مردم فلاکت زدەی ایران کە بیشتر از سە چهارم اصلا توان خریدن نیازهای ضروری خانە راندارند( آب ،نان ، پوشاک و.....) پس شاید منظوڕتان دلالان ایران خودرو و سایپا و گروە اندکی از سایر..... باشد.
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۱ دی ۱۴۰۱
مردم خودرو نخرند ،اب ننوشند نان نخورند راه نروند نخوابند
شهروند
۱۸:۲۸ ۰۱ دی ۱۴۰۱
وقتی واردات رو دادید به زیر مجموعه های خودروسازها و خودروهای وارداتی رو هم بالای دو برابر قیمت در کشوری مثل عمان ،به مردم میفروشین واقعا انتظار دارید مردم باور کنن میخواین خودرو ارزان بشه ؟! وقتی میزان تولید رو با سال قبل مقایسه میکنید ،نه با میزان تقاضا ! وقتی با عرضه ی هدفمند قطره چکانی خودرو توسط خودروسازان داخلی برخورد محکم نمیشه ، وقتی خودرو رو میبرین بورس و براش قیمت پایه ی بالاتر از قیمت کارخانه در نظر میگیرین ، واقعا انتظار دارید مردم باور کنن میخواید خودرو ارزان بشه ؟! نمیدونم مردم رو چی فرض کردین !
در دانشگاه تهران یک پژوهشگاه هست به نام خودروهای برقی و هیبرید. ما حدود 6 سال پیش از اونجا بازدید کردیم. بندگان خدا دو نسخه اتوبوس هیبرید ساخته بودند که بهینه سازی شده بود. کار در سطح یک بود ولی ایرانخودرو چون اسپانسر بود گذاشته بودشون سر کار به جای اینکه از خروجی این پژوهش ها استفاده کنه مدام ترغیبشون میکرد که باز هم بهینه سازی کنید. دقیقاً اونجا متوجه شدم که اصلاً قرار نیست که خروجی این کارها تولید انبوه بشه. وقتی میبینند که متخصصان درجه یک این کشور دارن دست به کارهای بزرگ میزنن سریع میرن سهامشون رو میخرن یا حمایت مالی میکنند تا بتونند در مدیریت و ورود محصولات به بازار تأثیرگذار باشند و کارشکنی کنند. من این موضوع رو به وضوح و به عینه در خودروهای برقی و هیبرید دیدم. ما اگه از دنیا جلو نباشیم عقب هم نیستیم. من خودم مهندس برق هستم و میدونم کار بچه ها در بهترین ژورنال ها چاپ میشه. ولی دریغ از برخورد با مافیای خودرو
نمونه همین پارسال که گفت 15 درصد ارزون میشه.!
مردم چه گناهی کردن که تاوان ندانم کاری شما رو باید بدهند