آقا من نمیفهمم بیشترین قشر کاری کشور که کارگرا هستن قدرت خرید حتی پراید مدل ۸۰ و ندارن اونوقت دولت بفکر واردات خودرو لوکس واسه پولدارا هست اگه راست میگین خودرویی وارد کنین زیر ۱۰۰ میلیون یا ۲۰۰ میلیون
نه اینکه با واردات خودرو لوکس واسه پولدارا تنوع قائل شین درضمن
آقای سخنگوی دولت شما وظیفه مهمتری دارین بجای اینکه همه انرژیتونو بزارین واسه واردات خودرو لوکس و توضیح در مورد حساب وکالتی ۵۰۰ میلیونی بفکر کنترل بازار باشین که هرروز اقلام سوپرمارکتی بدون هیچ نظارتی گرونتر میشن بخدا تفکرات شما با تفکرات انقلابی حاج قاسم زمین تا آسمون فرق داره
دلبندم !
این خودروها لوکس نیستند. در واقع ارزانترین ها هستند. اما متاسفانه پول ما کاغذ شده.
این خودروها زیر ۲۰ هزار دلار هستند.
اگر دلار الان به قیمت ده سال قبل بود یک خودرو میشد زیر ۱۵ میلیون تومان!!!!
و اگر به قیمت سال ۹۵ یعنی شش سال قبل بود میشد زیر ۷۰ میلیون تومان !!!
اما الان میشود بالای یک میلیارد تومان !!!!!تازه وقتی در بورس #کشف قیمت!!!!!! شود قطعا بالای دو و شاید بالای سه میلیارد بشود!!!!
اینها نتیجه سیاستهای غلط و کوته بینانه وزارت صمت و وزارت اقتصاد است!
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
حسابهای کوتاه مدت همین جوری سود داره نیازی به دستور نداره حسابهای قرض الحسنه هم طبق قانون بانکداری بدون ربا سودقابل پرداخت نمی باشد (اگرپرداخت شود ربا حساب می شود) حسابهای جاری هم اصلا وکالتی نمی شود
جناب آقای امید قالیباف سخنگوی سازمان صمت، یادم می آید در دورانی که مجری سیما بودید خیلی از سود و ربا بانکها انتقاد می کردید و خواهان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بودید ، چه شده که حالا که میز کار را تغییر داده آید نگارستان عوض شده ، لازم به یاد آوری است همین الان هم سیستم بانکی سالانه مقدار بسیاری وام قرض الحسنه در قالب ازدواج و فرزند آوری و ...می دهد اگر هرکس تفکر شما را داشته باشد برای 3 روز پول در حساب گذاشتن سود بگیرد کما اینکه خیلی ها هم دارند بانکها از کجا این حجم وام قرض الحسنه را پرداخت کنند ، مگر دولت برای این وام ها بودجه اختصاص می دهد ؟ که نمی دهد، درست است میز کارتان تغییر کرده ولی سعی کنید همان امید قالیباف سابق باشید .
معلوم شد شغل شما چیست.نظرت راجع به اینکه سالهاست مدیران و کارمندان بانک از محل حسابهای قرض الحسنه وام های جورواجور ...درصدی دریافت می کنند چیست.آیا بهتر نیست مثلا وام های ازدواج را از محل همین حسابها تامین کنند تا اینکه بخواهند مردم همان پولی را که بانک با ۲۵ درصد بهره به آنها می دهد در حساب ۶ درصدی کوتاه مدت بگذارند
فلفل
۲۳:۱۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
همان وقت هم یکساعت برنامه در تلویزیون اجرا میکرد چهار کلمه حسابی در آن نبود
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
باسلام واحترام
لطفا این موضوع را به گوش وزیر محترم صمت برسانید .
با این شرایط ثبت نام که گذاشته اید ، ظاهرا آب به آسیاب دلال محترم خودرو ریخته اید و در این مدت چند سال سود خوبی به نسبت حاشیه بازار نصیب این بندگان زحمت کش گردیده است .
حال سوال اینجاست ،
1-آنهایی که در سالهای دور از شرکتهای داخلی خودرو تهیه نموده اند و قریب به 15 سال از آن استفاده می نمایند که عملا مستهلک گردیده ، تکلیف آنها چیست ؟
2- آیا اینهایی که بصورت اتوبوسی توسط دلالان جهت ثبت نام خودرو خریداری می گردند که توان خرید خودرو ندارند ، در جایی کنترل می گردد ، و خودرو به دست مصرف کننده واقعی می رسد؟
3- چرا برای نوسازی خودروهای فرسوده بالای ده سال چاره نمی اندیشید ؟
یکی بگه ماشین های وارداتی رو دیگه چرا قطره چکانی عرصه میکنن؟برای توزیع دو هزار خودرو مردم رو سه ما معطل می کنند. برای اون نود و هشت هزار احتمالا ده سالی همه سر کار باشیم.
اصلا قرار بود خودرو اقتصادی وارد بشه که هم گرونی خودرو کنترل بشه و هم بازی مافیای خودرو داخلی بخاطر عدم عرضه خودرو تموم بشه ولی متاسفانه مجلس و دست اندکاران واردات خودرو را باز دو دستی تقدیم خودرو سازان داخلی کرد ،یکبار برای همیشه واردات خودرو را آزاد کنید مثل مناطق آزاد کشور که هر کس دوست داره خودرو خارجی میخره و هرکس هم نمیخواد از همین تولیدات داخلی مثل پژو و پراید و سمند وال ۹۰وووواستفاده میکنه .تنها راه نجات مردم و پایان دادن به این التهابات و گرانیهای ویرانگر آزاد کردن واردات خودرو است
حميد
۱۶:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
من شاهين اعتباري ثبت نام كردم . 173 در اول ابان ماه امسال پرداخت كردم مابقي پول هم در بهمن دادم . از ماشين هم خبري نيست . ايا ما هم از سايپا ميتونيم زيان ديركرد بگيريم ؟
در کوچه های بن بست هم ترافیک شکل می گیرد و جا برای پارک وجود ندارد باید مسافت زیادی از شهر دور شویم تا جایی برای استراحت و راحتی اعصاب و روان پیدا کنیم و خیالمان راحت باشد که خودرو با این راننده های مبتدی نابود مان نمی کند دخترها سیزده و چهارده ساله و پسرای مامانی هم راننده هستند .
نه اینکه با واردات خودرو لوکس واسه پولدارا تنوع قائل شین درضمن
آقای سخنگوی دولت شما وظیفه مهمتری دارین بجای اینکه همه انرژیتونو بزارین واسه واردات خودرو لوکس و توضیح در مورد حساب وکالتی ۵۰۰ میلیونی بفکر کنترل بازار باشین که هرروز اقلام سوپرمارکتی بدون هیچ نظارتی گرونتر میشن بخدا تفکرات شما با تفکرات انقلابی حاج قاسم زمین تا آسمون فرق داره
این خودروها لوکس نیستند. در واقع ارزانترین ها هستند. اما متاسفانه پول ما کاغذ شده.
این خودروها زیر ۲۰ هزار دلار هستند.
اگر دلار الان به قیمت ده سال قبل بود یک خودرو میشد زیر ۱۵ میلیون تومان!!!!
و اگر به قیمت سال ۹۵ یعنی شش سال قبل بود میشد زیر ۷۰ میلیون تومان !!!
اما الان میشود بالای یک میلیارد تومان !!!!!تازه وقتی در بورس #کشف قیمت!!!!!! شود قطعا بالای دو و شاید بالای سه میلیارد بشود!!!!
اینها نتیجه سیاستهای غلط و کوته بینانه وزارت صمت و وزارت اقتصاد است!
لطفا این موضوع را به گوش وزیر محترم صمت برسانید .
با این شرایط ثبت نام که گذاشته اید ، ظاهرا آب به آسیاب دلال محترم خودرو ریخته اید و در این مدت چند سال سود خوبی به نسبت حاشیه بازار نصیب این بندگان زحمت کش گردیده است .
حال سوال اینجاست ،
1-آنهایی که در سالهای دور از شرکتهای داخلی خودرو تهیه نموده اند و قریب به 15 سال از آن استفاده می نمایند که عملا مستهلک گردیده ، تکلیف آنها چیست ؟
2- آیا اینهایی که بصورت اتوبوسی توسط دلالان جهت ثبت نام خودرو خریداری می گردند که توان خرید خودرو ندارند ، در جایی کنترل می گردد ، و خودرو به دست مصرف کننده واقعی می رسد؟
3- چرا برای نوسازی خودروهای فرسوده بالای ده سال چاره نمی اندیشید ؟
بعد از مدتی ماشین داخلی به جاشون میدن به مردم