ماشین های تولیدی در ایران بدون کیفیت و استاندارد و با قیمت ده برابر دارند به مردم می دهند.دزدی آشکار و این روش انحصاری و فریب و دزدی از مردم در هیچ کشوری غیر از ایران نیست.خودرو چینی هم بهمین صورت است.
الان وقت آن است که مردم ایران با اختیار و آزادی بتوانند خودرو دلخواه خود را از بازار جهانی و یا تولید داخل انتخاب و خرید کنند.واردات باید بدون گمرکی آزاد و رقابت واقعی باشد تا هر خودرویی که مزیت نسبی بالاتری برای خریدار داشت،را بخرد.هر کمپانی داخلی هم که نتوانست بدون دزدی و کم فروشی و یارانه و ... رقابت واقعی کند.باید تعطیلش کنند.مگر مردم ایران تا کی باید بخاطر سود یک مشت از خدا بی خبر دزد تاوان بدهند.
به عقیده من ما اصلا خوردوی باکیفیت نداریم متأسفانه.
ببینید درسته من خودم اعتقاد دارم ما تو خیلی زمینه ها پیشرفت کردیم، مثلا ما اگر تو صنعت موشکی، تو اوج تحریم ها پیشرفت کردیم بخاطر این بوده که به عنوان مثال مدیریت صنعت هوافضای سپاه از اول کمترین تغییر رو داشته
اما این صنعت خودروسازی مدیرانش سریع عوض میشدن و جای پیشرفت نداشتیم
اصلا من فکر کنم تو این موقعیت اگه فعلا ایرانخودرو و سایپا رو جمع کنیم بجاش کارخونه پرورش الاغ!!! بزنیم برامون بیشتر صرف کنه.
واقعیت تلخه مهندسین بی سواد ما توانایی ساخت خودرویی که استاندارد اولیه اروپا پاس کنه ندارند مثل سمند که با ترمز بالای 90 کیلومتر میچرخه 180 درجه و راننده میکشه
سلام .امروز اگر هر ماشینی رو تولید کنند اگر از کیفیت ساخت اون کم بشه معلومه سرنوشت تولیدش مشخصه .. برای مثال خودروی بنز و بی ام و باشن اگر باز هم دو شرکت خودرو ساز بخوان تولید کنن از کیفیت ساختش بزنن آبروی اون دو شرکت رو میبرن ...حالا اگر تولیدات داخلی هم متوقف بشه یه شرکت چینی اونا رو میخره وبا یک امکانات جزیی اونایی که خودمون بهتر می تونستیم تولید کنیم بهم قالب می کنن به اسم فیس لیفت که باعث ازبین بردن صنعت داخلی و محتاج کردن به کشور خارجی می شده... کیفیت شرطه با استفاده از فناوری ساخت پیشرفته.. هر ماشینی که تولید بشه باید از لحاظ ایمنی و امکانات مقایسه بشه با هم طراز خارجی
سلام
خواهشاً قیمت ها رو واقعی کنید تا نه از جیب مردم پول به دست دلال و واسطه نرود و هم کسری بودجه نداشته باشیم. مثلاً خودرو اختلاف آن با بازار آزاد بیش از چند برابر است و پولش به جیب دلال ها می رود و این شرایط رانت ثبت نام فقط به خاطر اختلاف زیاد قیمت کارخانه و بازار است، چرا دولت قیمت آن را واقعی نمی کند؟ چرا به نفع دلال ها کار می کنند؟
الان وقت آن است که مردم ایران با اختیار و آزادی بتوانند خودرو دلخواه خود را از بازار جهانی و یا تولید داخل انتخاب و خرید کنند.واردات باید بدون گمرکی آزاد و رقابت واقعی باشد تا هر خودرویی که مزیت نسبی بالاتری برای خریدار داشت،را بخرد.هر کمپانی داخلی هم که نتوانست بدون دزدی و کم فروشی و یارانه و ... رقابت واقعی کند.باید تعطیلش کنند.مگر مردم ایران تا کی باید بخاطر سود یک مشت از خدا بی خبر دزد تاوان بدهند.
ببینید درسته من خودم اعتقاد دارم ما تو خیلی زمینه ها پیشرفت کردیم، مثلا ما اگر تو صنعت موشکی، تو اوج تحریم ها پیشرفت کردیم بخاطر این بوده که به عنوان مثال مدیریت صنعت هوافضای سپاه از اول کمترین تغییر رو داشته
اما این صنعت خودروسازی مدیرانش سریع عوض میشدن و جای پیشرفت نداشتیم
اصلا من فکر کنم تو این موقعیت اگه فعلا ایرانخودرو و سایپا رو جمع کنیم بجاش کارخونه پرورش الاغ!!! بزنیم برامون بیشتر صرف کنه.
تیبا که قیمت پایینتری داشت حذف شد و کوییک که همون کیفتو داره با قیمت به مراتب بالاتر تولید میشه!!!
خواهشاً قیمت ها رو واقعی کنید تا نه از جیب مردم پول به دست دلال و واسطه نرود و هم کسری بودجه نداشته باشیم. مثلاً خودرو اختلاف آن با بازار آزاد بیش از چند برابر است و پولش به جیب دلال ها می رود و این شرایط رانت ثبت نام فقط به خاطر اختلاف زیاد قیمت کارخانه و بازار است، چرا دولت قیمت آن را واقعی نمی کند؟ چرا به نفع دلال ها کار می کنند؟
سمند فرغون کوپتر
پژو کوپتر فرغون
تیبا زاغارت کوپتر
سایپا زاغارت گینی
الان ی هفته دیگه پراید میشه ۵۰۰ میلیون. ۲۰۶ میشه یکمیلیارد و پانصد و همین ریتم واسه بقیه تکرار میشه
خسته نباشید اول سالی