تو بلاد کفر, مردمش از دم قسط در جا ماشین تحویل میگیرن، متوسط قیمت خودروهای با کیفیت و در رده متوسط اونجا هم ۲۵ هزار دلاره که کمی بیشتر از نصف درآمد سالانه متوسطشونه ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار).
اینجا هم واسه خودرو از رده خارج با کلی ادا اطوار و وکالت و پول بلوکه کردن قرعه کشی میشه با تحویل سه تا دوازده ماهه با قیمت نهایی روز تحویل!!!
کجا بگم حقوق سالانه متوسط مردم کشورم اندازه موتور هوندا پنجاه سالست؟!!!
الان قیمت کارخونه هوندا دویست بیشتر از هفتاد میلیون شده!!!
برید به انگلیسی سرچ کنید پرفروشترین خودروهای بازار آمریکا و دونه دونه قسمت ها رو ببینید. پرفروشترین هوندا سیویکه که ۲۵ هزارتاست. اصلا ما تو خواب هم میتونیم تصور کنیم با کارگری و کارمندی هوندا سیویک بخریم؟! بعد از ۳۰ سال پس انداز کردن؟!
کارگر آمریکایی یا اروپایی چقدر بیشتر و مفیدتر از کارگر ایرانی کار میکنه که ارزش حقوقش ۲۵ برابر ایرانیه؟
تأیید کن yjc، اینا درده به خدا من جوون به چه امیدی ادامه بدم
۳ سال پیش ۵۰۰ میلیون تومان وارد بورس کردم با این پول ان زمان می توانستم ۸ دستگاه خودرو دنا بخرم حالا ۳ سال گذشته و سرمایه ام امروز در بورس بجای رشد تبدیل شده به ۹۰ میلیون تومان و قیمت خودرو دنا بیش از ۷۵۰ میلیون تومان زندگی ام نابود شد سرمایه ام را به اندازه پول یک موتورسیکلت نمودند سرمایه ام بی ارزش کردن ۳ سال بازار منفی و.....فشار خونی شدم اعتماد از بین رفت و.....
بازار سرمایه را ۳ سال است منفی و سرمایه مردم را بی ارزش کردن و در کنارش قیمت کالاها و بخصوص مسکن و خودرو و سکه و ارز و لوازم خانگی و.....را بین ۱۵ تا ۳۰ برابر به بالا رشد دادند به راحتی بورس نابود شد و سرمایه سهامداران بی ارزش و سوخته شد
خجالت بکشید شرم کنید حیا کنید خسته شدیم .دیگه شورای رقابت،(نه البته شورای رفاقت خودروسازان)چه کار میکنه این شورا مگر از وضعیت مردم خبر نداره، شرم کنید چوب خدا صدا نداره
قیمت گذاری دستوری ام الفساد ... با این قیمت ها نه کارخونه میتونه تیراژ رو بالا ببره نه شرکت ها از زبان انباشته خارج میشن ، نه قیمت بازار به واسطه ی تولید زیاد و حذف قرعه کشی کاهش پیدا میکنه ... تبریک به مافیا
مافیا باز هم کار خودشو کرد ، باید بین قیمت کارخونه و بازار فاصله ی زیادی باشه تا یک عده خاص بخشی از خودروهای تولیدی رو با رانت به قیمت کارخونه بفروشن و سود هنگفت به جیب بزنن... بازی ساده است هرگز نمیذاره قیمت کارخونه ای بالا بره تا کارخونه ها بتونن تیراژ تولید رو بالا ببرن و در نتیجه بازار از خودرو اشباع بشه ، اونوقت دیگه بساط قرعه کشی و رانت ... جمع میشه
مافیا باز هم کار خودشو کرد ، باید بین قیمت کارخونه و بازار فاصله ی زیادی باشه تا یک عده خاص بخشی از خودروهای تولیدی رو با رانت به قیمت کارخونه بفروشن و سود هنگفت به جیب بزنن... بازی ساده است هرگز نمیذاره قیمت کارخونه ای بالا بره تا کارخونه ها بتونن تیراژ تولید رو بالا ببرن و در نتیجه بازار از خودرو اشباع بشه ، اونوقت دیگه بساط قرعه کشی و رانت ... جمع میشه
اینجا هم واسه خودرو از رده خارج با کلی ادا اطوار و وکالت و پول بلوکه کردن قرعه کشی میشه با تحویل سه تا دوازده ماهه با قیمت نهایی روز تحویل!!!
کجا بگم حقوق سالانه متوسط مردم کشورم اندازه موتور هوندا پنجاه سالست؟!!!
الان قیمت کارخونه هوندا دویست بیشتر از هفتاد میلیون شده!!!
برید به انگلیسی سرچ کنید پرفروشترین خودروهای بازار آمریکا و دونه دونه قسمت ها رو ببینید. پرفروشترین هوندا سیویکه که ۲۵ هزارتاست. اصلا ما تو خواب هم میتونیم تصور کنیم با کارگری و کارمندی هوندا سیویک بخریم؟! بعد از ۳۰ سال پس انداز کردن؟!
کارگر آمریکایی یا اروپایی چقدر بیشتر و مفیدتر از کارگر ایرانی کار میکنه که ارزش حقوقش ۲۵ برابر ایرانیه؟
تأیید کن yjc، اینا درده به خدا من جوون به چه امیدی ادامه بدم
دستور چه زود اجرایی شده