همه کاراهمینطوری بابیفکری انجام میشه.سردار میفرماینددارنده گواهی طلایی ازتخفیف تاحذف جریمه اش برخوردارمیشه ..همه میدونیم جرینه براساس تلخف داده میشه واگرکسی همچین متخلفی هست چطوربهش گواهی طلایی میخواین بدین؟منظورم اینه طلایی به کسی داده میشه که خیلی منظبت وزاننده قانونمندیه پس این راننده اهل تخلف پی درپی وجریمه شدن نیست که بخوادازامتیازطلایی بودنش استفاده ای کنه این رنگبندی فقط ازاین ببعدبین مردم دعوامیندازه وقتی تصادفی بشه که بهرحال خطرناخوداگاه درکمینه ورانندهانگاه میکنن طرف گواهیش چه رنگیه یاهرکی سفیدداره حتمادست فرمون نداره درصورتیکه خیلی دفعات تصادفی پیش میادکه غیرعمدیه یعنی ادم خودش دخالتی توش نداره
به نظرم جریمه ها رو با مدل خودروها ببندند چون با اینکار مردم خودشون به سمت خودروی با کیفیت می روند
مثلا پراید در آزادراهها نتونه بیش از 90 کیلومتر سرعت داشته باشه چون تصادفش حتما باعث خسارت جانی همراه خواهد بود
پیکان حداکثر70 یا هرچی کیفیت خودرو بالاتر بره بتواند سرعت بیشتر داشته باشه و مثلا شما در اتوبان می بینید کامیون با 20 تن بار داره 100تا سرعت میره قاعدتا اگر اون لحظه پلیس نباشه دوربین کاره ای نیست به همین ترتیب در سایر موارد
الان دیگه میشه سامانه ها و نرم افزارهای هوشمند تهیه کرد که بتواند ابن موارد را رصد و فیلتر کنه
جریمه ها رو هم وصل کنند به حساب متخلف که اگر تخلف کرد بصورت برخط از حسابش برداشت بشه و به فکر این نباشه که دنبال حذف یا تخفیف بگرده و یا اینکه پارتی بازی کنه و ...
ضمنا رنگ بندی گواهینامه معنی نداره چون شناسایی افراد سخته یکی گواهی نامه داره خودرو نداره یا رانندگی نمی کنه
اگر میخواهند به خودرو و کد ملی ربط بدن هم نمیشه چون خیلی خودروها به نام یه فرد دیگه هست و راننده یکی دیگر مثلا خیلی خودروها به نام خانمه اما در اختیار همسرشه و یا برعکس و چندین ایراد دیگه که اینجا نمیشه بحث کرد به هر صورت میشه برنامه هایی پیش بینی کرد که تخلفات ، تصادف و خسارت جانی و مالی را کاهش داد
درود بر شما
اظهار نظر درباره کیفیت خودرو با مراجعی مثل اداره استاندارد و بازرسی است پلیس اگر کف خیابانها و جاده ها بند شود از مرگ میر ناشی از تصادفات خیلی کم می شود.
بجای این کارهای من درآمدی کار فرهنگ سازی راننده گان را انجام دهید که بجای بحث ایرادهای فنی خودرو و خرابی جاده ها این موضوع مهم ترین است چون عامل اصلی تصادفات این راننده است نه خودرو و غیره
اگر قرار بر تخفیف و حذف جرایم باشد میتوان بصورت سیستمی هم این موارد را اعمال و از طرق مختلف راننده نیز آگاه گردد و نیازی به تعویض با حجم عظیمی از بروکراسی اداری و هزینه نیز نخواهد بود.
............
علاوه بر رانندههای کامیون حالا بایستی رانندگان با گواهینامه طلایی نیز قیافه حق به جانب بگیرند؛ بخصوص در تصادفات.
سرعت بالا و بدحجاب و رفتار کثیف و غیره برابر گواهینامه نیست گواهینامه باید سرعت اندازه و احترام و ادب راننده و راه درست کامل وغیره وآرام و رفتار خوب و صبر...
درایران رانندگی یک شغل هست که خیلیم زیاده علاوه برآن یک تفریح حساب میشه پلیس هم خیابونهارو کرده محل کسب درآمدش از مغازهای کنار راه حق حساب میگیره و او نبرا آفتابی نمیشه که هرکس هرجور دلش بخواد بیاد توقف کنه
مثلا پراید در آزادراهها نتونه بیش از 90 کیلومتر سرعت داشته باشه چون تصادفش حتما باعث خسارت جانی همراه خواهد بود
پیکان حداکثر70 یا هرچی کیفیت خودرو بالاتر بره بتواند سرعت بیشتر داشته باشه و مثلا شما در اتوبان می بینید کامیون با 20 تن بار داره 100تا سرعت میره قاعدتا اگر اون لحظه پلیس نباشه دوربین کاره ای نیست به همین ترتیب در سایر موارد
الان دیگه میشه سامانه ها و نرم افزارهای هوشمند تهیه کرد که بتواند ابن موارد را رصد و فیلتر کنه
جریمه ها رو هم وصل کنند به حساب متخلف که اگر تخلف کرد بصورت برخط از حسابش برداشت بشه و به فکر این نباشه که دنبال حذف یا تخفیف بگرده و یا اینکه پارتی بازی کنه و ...
ضمنا رنگ بندی گواهینامه معنی نداره چون شناسایی افراد سخته یکی گواهی نامه داره خودرو نداره یا رانندگی نمی کنه
اگر میخواهند به خودرو و کد ملی ربط بدن هم نمیشه چون خیلی خودروها به نام یه فرد دیگه هست و راننده یکی دیگر مثلا خیلی خودروها به نام خانمه اما در اختیار همسرشه و یا برعکس و چندین ایراد دیگه که اینجا نمیشه بحث کرد به هر صورت میشه برنامه هایی پیش بینی کرد که تخلفات ، تصادف و خسارت جانی و مالی را کاهش داد
درود بر شما
............
علاوه بر رانندههای کامیون حالا بایستی رانندگان با گواهینامه طلایی نیز قیافه حق به جانب بگیرند؛ بخصوص در تصادفات.