بنده آزاد و مختار هستم که قرآن را بخوانم یا نخوانم. بعد از خواندن هم مختار هستم که به آن ایمان بیاورم یا نیاورم. این معنای آزادی می باشد. این یعنی عدم اجبار و اکراه. ایمان نداشتن به قرآن به معنای ایمان به متضاد قرآن نیست. کسی که قرآن را کنار گذاشت به معنای شیطان پرستی نیست. کنار می گذارد چون مرد عمل به آن نیست. کنار می گذارد چون عقل بی خاصیت نیست. چون می بیند در زندگی اجتماعی عمل کردن به قرآن به معنای شنا برخلاف رودخانه ی لجن می باشد. اگر بخواهد به بخشی از آن عمل کند و به بخشی عمل نکند دچار تضاد و تناقض و اختلال می شود. کنار می گذارد تا به عقل خودش متوسل شود. نظر افراد در مورد حجاب به خودشون مربوطه. کاملا شخصی. بهتر نیست بجای پوشاندن زینتها، فکرها اصلاح شود. چشمها اصلاح شود. ظرفیت را بالا ببرید. حجاب مزایایی دارد. بی حجابی نیز معایبی دارد! این خودش نشانه ی انتخاب است. انسان انتخابگر. بی حجابی نباید زمینه تعرض و هتک حرمت باشد. همیشه در برابر زنها یا مردهای بی حجاب یا باحجاب فکر میکنم که مثل اعضای خانواده خودم هستند و دارای سلیقه خودشان.... آیا اساسا می توان بحث حجاب عمومی و سراسری در یک مملکت را برای * اعمال محدودیت* در آن وارد قانون نمود؟ البته دو دسته گی بد است اما یکدستی اجباری نیز خوب نیست. بی حجابی هزینه های مالی دارد....
تفسیر بدون در نظر گرفتن شان نزول همین میشه ، آیه عینا در زمانی نازل شده که عرب ها میخواستن فرزندانشان را به زور به اسلام وارد کنند ، اونوقت ایشون تفسیر میکنند که در قلب نمیشود و در ظاهر همچنین چیزی نداریم و ...
پایین بدن به فاضلاب ختم میشود. و به مرگ و خاک.
آیا عقل وقلب . بالای بدن . غذا برای عروج و تکامل نمی خواهند!؟
شاید بعضی ها فاقد عقل و قلب باشند!؟ که احساس نیاز به غذای عقل و قلب ندارند!؟
رمضانعلی محمدیان
۰۲:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
بسم الله. خودش صدتا دلیل دیگه هم بلده گفتن بگو نمیتونه نگه وگرنه هر کس میدونه ورود به کاری اجباری نیست مثلا" رانندگی ولی وقتی پشت فرمون نشستی باید از قوانین راهنمایی رانندگی پیروی کنی نکنی پلیس بفهمه جریمه میکنه
واقعا حاکمیت صلاحیت اجرای قوانین اسلامی بخصوص در مورد حجاب رو نداره، هزاران قسمت ارکان حکمرانی از نظر اسلامی اشکال داره اول اونا باید برطرف بشه تا به مسائل کمتر مثل حجاب رسید، ضمنا به شخصه با بی حجابی مخالفم ولی به این باور رسیدم مردم همه چیز رو میفهمن و قبول نمیکنن که فقط به این یه مساله بصورت قانونی یا دینی نگاه بشه
اول که یه توضیحی بدید برای پدید اومدن شبکه افق
دوم به گفته ی مفسرین اسلام گفته شده در قرآن یعنی تسلیم در برابر خدا نه دین اسلام
سوم زینت یه چیزه نسبی هست در اقوام مختلف
چهارم معنی لا اکراه فی الدین اینجوری که این روحانی میگه نیست و تفسیرهای بسیاری در موردش هست
عجب آدمیه ها. مرد حسابی تو چیز به این واضحی هم یک چیز دیگه ازش در میاری؟ گفته اجباری در دین نیست. یعنی چی در قلب و در ظاهر؟ برای افراد باید اعتقادشون با رفتارشون فرق کنه؟ طرف دوست نداره مسلمان باشه به خودش مربوطه.
عجب نفهمی هستی تو . طرف اگه نمیخواد مسلمون باشه , خب نباشه , به جهنم . ولی یا باید از سرزمین مسلمانان تشریف ببره بیرون , و اگر میخواد بمونه , باید قوانین اسلام را کاملا رعایت کنه , ... فهم شدی ؟
به نظر میرسه از فهوای آیه فسبحان الله حین تمسون وحین تسبحون وله الحمدفی السموات والارض عشیا وحین تظهرون و..تاکید به اوقات فریضه نماز داشته باشه و
جناب حاج آقا نبوی می فرماند برای نماز در قران خیلی مختصر اشاره شده !!به نظرم جای پژوهش وبررسی بیستری دارد
توجیه مشکل ماست...
والسلام
آیا عقل وقلب . بالای بدن . غذا برای عروج و تکامل نمی خواهند!؟
شاید بعضی ها فاقد عقل و قلب باشند!؟ که احساس نیاز به غذای عقل و قلب ندارند!؟
دوم به گفته ی مفسرین اسلام گفته شده در قرآن یعنی تسلیم در برابر خدا نه دین اسلام
سوم زینت یه چیزه نسبی هست در اقوام مختلف
چهارم معنی لا اکراه فی الدین اینجوری که این روحانی میگه نیست و تفسیرهای بسیاری در موردش هست
جناب حاج آقا نبوی می فرماند برای نماز در قران خیلی مختصر اشاره شده !!به نظرم جای پژوهش وبررسی بیستری دارد