شما یا خودت از مسولین این خودرو سازان هستید یا متوجه نیستی اگر در این خودرو سازهای داخلی را تخته کنند منفعتش بیشتر است تا ضررش
نادر
۱۸:۳۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اتفاقا کار خیلی خوبی بوده که دیر انجام شده. چون خودرو سازها با وجود انحصار قوی هر آشغال حلبی رو به اسم ماشین با قیمت عجیب و غریب به ملت می فروشن. "صنعت نو پای خودرو سازی داخلی" غلط کرده مال و جان مردم رو به خطر انداخته
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
بعد از 50سال هنوز خودروسازهای نو پا؟
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
کدوم صنعت بعد ۴۰ سال قوطی حلبی میدن دست مردم اگه این اسمش صنعت همون بهتر نابود شه و وابسته به دیگران باشیم سالانه بیست هزار نفر رو این صنعت به کشتن میده
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
۷میلیون بیکار بشن بهتر از اینه که سالی ۷ میلیون کشته بدیم
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
متاسفانه بی کیفیتی خودرهای داخلی رو انداختند گردن کارگران زحمتکشی که در داخل این شرکتها کار خودشان را انجام میدهند ولی مجبورشان میکنند اجناس بی کیفیت و ارزان استفاده کنند
شهروند
۲۱:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
صنعت نوپا ؟ تو به بالای ۶۰ سال میگی نوپا ؟!
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
مجلس رانت خوار ارزش خود نزد مردم را از دست داده وبه دشمن مردم ودوست مفسدان تبدیل شده
شورای محترم نگهبان جلو تصویب این قانون را بگیرد مگر کشور ما زبالدان خودرو کار کرده سایر کشورهاست ما خودمان تا دلتون بخواهد خودرو بی کیفیت کار کرده داریم. مجلس اگر می خواست کاری کند باید حقوق گمرکی خودرو کار نکرده در حقیقت نو را کاهش می داد و واردات خودروهای نو را بیشتر می کرد. ما که از این مجلس قوانینی جز قوانین مالیاتی متعدد چیزی ندیدیم و روز به روز هم تورم بیشتر شد. حتی برای تشکیل یک وزارت بازرگانی ساده هم با دولت همکاری نکردند.
وقتی مثلا تعرفه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی از ۷۱ خیلی زیاد به ۹۱ میرسونه دیگه چجوری بهتون بگه مردم تمایل به پائین آمدن قیمت نداره
و یکه تازی مافیا باید ادامه پیدا کنه
وقتی نظارت و مدیریت نباشد هرگز نمیشود تورم وگرانی را کنترل کرد برای واردات خودروهای اروپایی ویا چینی که بالاترین استانداردهای دنیا را دارند برای ورود به کشور هزاران گیر و بهانه و قانون و بازرسی دارید اما برای فقط دو خودرو ساز داخلی که هیچ اصول وقاعده واستاندارد وحتی کیفیت وقیمت واقعی ودرستی را ندارند وبا هزاران کلک ملت را به زحمت میاندازند هیچ گونه نظارتی و مدیریتی را انجام نمیدهید با این روش میخواهید که چه شود قیمت کاهش پیدا کند کیفیت وایمنی خودروهای داخلی بهتر شود ویا نه واقعیت هدف واصلی آقایان آقازادهها فقط و فقط کاسبی وچپاول ملت با دلار دولتی وارد کنند وبا چندین برابر قیمت با دلار آزاد وباب میل آقایان به ملت بفروشید حالا اگر یک مدل خودرو یک درصد به قیمت واقعی خود نزدیک شد شما راست میگویید وهدف شما هم مشخص میشود
باید با خاک یکسان کنیم چقدر تلفات جانی داده توی تصادف
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
ماشین کارکرده وارد می کنند که فردا با بدبختی و هزینه زیاد وسایل مصرفیش رو و قطعات کمیابش رو با تورم سرسام آور تهیه کنیم و هوارا دوباره آلوده تر کنیم.ضمنا این خودرو ها مفت خریده می شوند ولی گران به ما فروخته می شوند
همان عمده رانت خواران و عواملشان این کار را در دست خواهند گرفت.یعنی خودرو توسط #عواملی خاص!!!! وارد شده و به سه برابر و بیشتر به مردم عادی که طبعا #مجوز واردات !!!!! ندارند ،فروخته میشود. و بعد لوازم یدکی هم توسط همان #افراد خاص وارد شده و به چندین برابر قیمت به مردم فروخته خواهد شد !
متاسفانه بهره هوشی پایین در مراکز تصمیم گیری،سبب چنین معضلاتی میشود.
و یک راه حل بیشتر ندارد :
آزاد شدن واردات خودرو های تایید شده با حجم موتور حد اکثر ۲۵۰۰ سی سی(تویوتا مثال خوب و مناسبی است) برای همه اشخاص حقیقی و در ضمن،عوارض و گمرکی حد اکثر ۲۵ درصد قیمت جهانی آن خودرو . بقیه راه حلها یعنی رانت و انحصار طلبی و فساد . یعنی ادامه رانت و فساد قبلی. یعنی گران شدن زندگی در کشور. یعنی گرانی همه کالاها و خدمات. یعنی کم شدن ازدواج و فرزند آوری. یعنی پیر شدن جمعیت. یعنی نارضایتی مردم از حاکمیت. یعنی کاهش مشارکت در انتخابات و ...... اینها حلقه های یک زنجیر هستند و همه به هممرتبط.
مافیای خودرو خیلی گردن کلفتر از اینهاست
و یکه تازی مافیا باید ادامه پیدا کنه
گدا پروری تا کی؟
متاسفانه بهره هوشی پایین در مراکز تصمیم گیری،سبب چنین معضلاتی میشود.
و یک راه حل بیشتر ندارد :
آزاد شدن واردات خودرو های تایید شده با حجم موتور حد اکثر ۲۵۰۰ سی سی(تویوتا مثال خوب و مناسبی است) برای همه اشخاص حقیقی و در ضمن،عوارض و گمرکی حد اکثر ۲۵ درصد قیمت جهانی آن خودرو . بقیه راه حلها یعنی رانت و انحصار طلبی و فساد . یعنی ادامه رانت و فساد قبلی. یعنی گران شدن زندگی در کشور. یعنی گرانی همه کالاها و خدمات. یعنی کم شدن ازدواج و فرزند آوری. یعنی پیر شدن جمعیت. یعنی نارضایتی مردم از حاکمیت. یعنی کاهش مشارکت در انتخابات و ...... اینها حلقه های یک زنجیر هستند و همه به هممرتبط.