شورای دلال، چرا قیمت همین خودرو ها در خارج از کشور نصف قیمت ایرانه این چه تولید هستش که اگه خودرو وارد بشه ارزانتر دست مشتری میرسد درب این کارخانه ها را ببندید
دعوای زرگری بود . شورای رفاقت کاری کرده که قیمت بازار از قیمت شورا بهتر و معقول تر بشه . یعنی خریدار میره از بازار خودرو تحویل میگیره و میتونه در چند ماه اقساط پرداخت کنه اما شورا اول همون پول رو میگیره بعد از چند ماه بهت میده خودرو رو . و در کل رسالت شورا افزایش قیمت ها تا رسیدن به قیمت بازار و تک نرخی کردن قیمت ها بوده
شش ماه یه مسئله رو کش میدن بعد انتظار دارن مشکلات حل شه
دلیل اینه دوستان قیمت قبول نمیکنن حاضر نیستند از جیب مدیرها کم بشه
جمعش کنید این بساط هر کشوری بود بار اول که گردنکشی کردند در عرض یک هفته ارز اینارو میداد واردات و داستان تمام
ولی خوب اینجا متنفع خصولتی قدرت داره
۱- پیش از از ورود شورای رقابت و تشخیص انحصار در بازار خودرو، قیمتگذاری محصولات تولیدی خودروسازان مونتاژی بر اساس تصمیمات هیئت مدیره شرکت خودروساز انجام میگرفت و با توجه به انحصار ایجاد شده در بازار خودرو که عمدتاً به دلیل قوانین و مقررات حاکم بر بازار بوده است، قیمتهایی بسیار بالاتر از مصوبات کنونی شورا به مشتریان ارائه میگردید (به صورت فروش مستقیم و یا از طریق عرضه در بورس کالا).
طبق فرمول مصوب باید قیمت خودروهای مونتاژی ۱۷ درصد بالاتر از قیمت همون خودرو توی کشور مبدا باشه ولی خودروی مونتاژی توی ایران به حز سود ۴۰ درصدی وارد کننده با دلار ۲۰۰ هزار تومانی محاسبه می شه
به نظر من شورای رقابت بیشتر به جیب خودرو ساز توجه میکنه تا مصرف کننده حیف پول بیت المالی که خرج اعضای این شورا میشه حذف بشه بهتره
شورای حمایت( از خودروساز )
دلیل اینه دوستان قیمت قبول نمیکنن حاضر نیستند از جیب مدیرها کم بشه
جمعش کنید این بساط هر کشوری بود بار اول که گردنکشی کردند در عرض یک هفته ارز اینارو میداد واردات و داستان تمام
ولی خوب اینجا متنفع خصولتی قدرت داره