من که خودرو ندارم پس سهمیه بنزین من کجا مصرف میشه اگر سهمیه بنزین حق من هست واز این نعمت بهره نمیبرم دیگران مصرف میکنن راضی نیستم. وهمچنین اگر خودرو حق من هست ونمیدهند راضی نیستم. وهمچنین اگر پول نفت خدادادی هق من است ونمیدهند راضی نیستم.
بنظرم با توجه به اظهارات حضار و کارشناسان در سیما بهتر است پول انرژی تخصیص یافته به افراد در مسیر تولید، احداث کارخانجات پالایش و مصرف انرژي خانوارها،، آب و برق و گاز،
و تخصیص سهام کارخانجات تولید انرژی اختصاص یابد،
بخواست افراد در چه مسیر جابجا شود،،
اکثر ماشینهایی ک در شهر تردد میکنن تک سرنشین یا دو سرنشینند،از طرفی باعث مصرف و هدر رفت بنزین وسرمایه ملی میشن و ترافیک رو حجیم میکنن و باعث امراض بر اثر آلودگی میشن و از طرفی خوب طرف پول داده و میخواد راحت باشه و حق شهروندیشه!پیشنهاد میکنم یک خودرو دو نفره(ی نفر عقب و ی نفر جلو)برقی طراحی کنین و بسازین!اینجوری منم ک کم در آمدم میتونم خودرو بخرم، و البته کلی از موتوریها(ک منبع اکثر آلودگیهای هوا هستند)هم ترجیح میدن از این خودرو ها بخرن!اینجوری به صورت خودکار مثل اینه که بخش خصوصی خرد اومده و در حمل و نقل شهری سرمایه گذاری کرده،بدون اینکه اتوبوس یا مترویی اضافه شده باشه
این طرح اختصاص به کد ملی کاملا مخرب و باعث افزایش هزینه ها و تورم چند صد درصدی میشود و اصلا عملی نیست. قیمت بنزین هم نباید بیش از 3000 تومان باشد چون هرگونه افزایش تورم زا است. راه حل اصلی یعنی ماشین ها را بهینه کنید و اجازه دهید ماشین های هیبریدی و کم مصرف وارد شود . هم برای سوخت هم برای آلودگی هوا
من هم تا حدی این را قبول دارم!اما ب نظر من بهتره وام بانکها در راستای اهداف اصلی کشور باشه!مثلا وام رو به مصرف کننده بدن در جهت خرید خودروهای هیبریدی یا موتور برقی(صرفه جویی وصادرات
بنزین وهوای پاک)در و پنجره دو جداره(صادرات گاز و هوای پاک)،وام برای خرید لوازم خانگی ایرانی(اشتغال و تخصیص غیر مستقیم نقدینگی ب تولید) و البته موارد متنوعی ک از طرفی اهداف مهم اقتصادی زیستی،فرهنگی و بهینه سازی رو حاصل کنه و از طرفی نقدینگی رو به وسیله مصرف کننده واقعی به تولید کننده داخلی برسونه،تخصیص اعتبار در کارتهای یارانه خرید لامپ LED! و.....!اینجوری بعدش میشه کم کم قیمتها و دستمزدها رو هم پلکانی بالا برد تا سطح قابل قبول
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۸ دی ۱۴۰۲
ماشینها رو بهینه کنیم یعنی چی؟ یعنی به جای بنزین، آب بریزیم توی ماشینها تا حرکت کنه؟! با شعار که نمیشه یک مملکت رو اداره کرد. وقتی قیمتها خیلی پایینه، هر کی هر چی دلش میخواهد مصرف میکنه و هیچکس به فکر بهبود اوضاع نخواهد افتاد.
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۸ دی ۱۴۰۲
کلا یارانه باید به خودروهای حمل و نقل عمومی پرداخت شود ، آن هم نه همینطوری که بتوانند یو استفاده کنند باید براساس پیمایش پرداخت شود و برای دیگران به قیمت تمام شده توزیع گردد و وجوه حاصل از این برنامه را در امور زیربنایی هزینه گردد که برخی هزینه ها رایگان شود مانند بیمارستانها و مراکز درمانی و آموزشی .
اختصاص به کد ملی افراد بهتر و منصفانه است چون همه که امکانات فضانوردی ندارند همه که خودرو ندارند و در حق مردم فقیر اجحاف میشود اگر به کد ملی اختصاص بدهید سوخت رابه عدالت و انصاف علی نزدیک تر میباشد....نگذارید تا ما بگوئیم سوخت ما سوخت با تشکر
اختصاص به کد ملی افراد بهتر و منصفانه است چون همه که امکانات فضانوردی ندارند همه که خودرو ندارند و در حق مردم فقیر اجحاف میشود اگر به کد ملی اختصاص بدهید سوخت رابه عدالت و انصاف علی نزدیک تر میباشد....نگذارید تا ما بگوئیم سوخت ما سوخت با تشکر
راه کار واقعی برای کاهش مصرف ارائه خودروهای استاندارد و کم مصرف و جلوگیری از قاچاق است.. نه گران سازی با طرح های اختراعی که فقط منجر به تورم بالا (مشابه سال 98) و التهاب در جامعه میشود.
وقتی قیمتها خیلی پایینه، خود به خود اسراف به وجود میاد. توی هیچ جای دنیا قیمتهای انرژی اینقدر پایین نیست و دلیل این همه تورم و بدبختی همین اسرافهای ناشی از پایین بودن قیمت حاملهای انرژی هست.
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۷ دی ۱۴۰۲
این طرح من درآوردی اختصاص به کد ملی کاملا اشتباه و به ضرر کامل مردم تمام می شود. یک سود جزئی به ظاهر اما هزینه حمل و نقل سرسام آور و تورم در هزاران کالا بسیار بالا خواهد رفت و در آخر مردم فقیر تر خواهند شد.
کلا دادن یارانه نقدی در هر زمینه ای ایراد دارد، مثل یارانه 45 هزار تومانی که تبدیل به یارانه 300_400 هزار تومانی شد، اما در عوض تورم دو سه برابری در قیمت ها شد، قیمت مرغ قبل از افزایش یارانه چند بود الان چنده!؟
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۷ دی ۱۴۰۲
توجه کنید :: هرگونه افزایش قیمت بنزین یا طرح های مثل اختصاص به کد ملی فقط و فقط به یک تورم وحشتناک در کشور منجر خواهد شد که بارها به اثبات رسیده، و اتفاقا قشر محروم تر بیشترین آسیب را خواهد دید
میگی چه کار کنیم؟ باز هم به اسم یارانه، سرمایه و بیتالمال مملکت به باد بره و مردم هم هر روز فقیرتر بشن. این بساط مسخرهبازی که اسمش رو گذاشتند یارانه، باید جمع بشه.
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
عدالت یعنی هرکی هرچقدر مصرف میکنه پولشو کمال و تمام بده
پولداری که ۴ تا ماشین ۶ سیلندر شاسی بلند با مصرف ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر داره باید بابت هر لیتر ۸۰ هزار تومن بده
فقط ۳۵ هزار نفر تو کشور از هواپیما استفاده میکنن اونوقت پولشو بقیه میدن
اتفاقا به ظاهر اینگونه است، اگر قیمت بنزین با هر طرحی بالا رود، آنهایی که ماشین ندارند بیشتر ضرر میکنند به خاطر افزایش چند برابری کرایه ماشین و حمل و نقل. و اثر تورمی وحشتناک در کالاهای دیگر
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۷ دی ۱۴۰۲
واردات خودرو رو با هزینه گمرکی صفر رو آزاد کنید قیمت عادلانه بنزین باید هر لیتر ۷۰ هزار تومن باشه اینجوری هم جلوی ولگردی گرفته میشه هم قاچاق
هر نیسان و پیکان وانت و وانت بار و ماشین سنگین و در کل ماشینهای باربری روزانه ۲ میلیون به مردم و کشور خسارت میزنن با مفت خوری و هدردهی گازوییل و بنزین
و تخصیص سهام کارخانجات تولید انرژی اختصاص یابد،
بخواست افراد در چه مسیر جابجا شود،،
بنزین وهوای پاک)در و پنجره دو جداره(صادرات گاز و هوای پاک)،وام برای خرید لوازم خانگی ایرانی(اشتغال و تخصیص غیر مستقیم نقدینگی ب تولید) و البته موارد متنوعی ک از طرفی اهداف مهم اقتصادی زیستی،فرهنگی و بهینه سازی رو حاصل کنه و از طرفی نقدینگی رو به وسیله مصرف کننده واقعی به تولید کننده داخلی برسونه،تخصیص اعتبار در کارتهای یارانه خرید لامپ LED! و.....!اینجوری بعدش میشه کم کم قیمتها و دستمزدها رو هم پلکانی بالا برد تا سطح قابل قبول
پولداری که ۴ تا ماشین ۶ سیلندر شاسی بلند با مصرف ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر داره باید بابت هر لیتر ۸۰ هزار تومن بده
فقط ۳۵ هزار نفر تو کشور از هواپیما استفاده میکنن اونوقت پولشو بقیه میدن
هر نیسان و پیکان وانت و وانت بار و ماشین سنگین و در کل ماشینهای باربری روزانه ۲ میلیون به مردم و کشور خسارت میزنن با مفت خوری و هدردهی گازوییل و بنزین