اگه بخوایید میتونید با پول پراید تو ایران یه ماشین بسیار عالی از خارج از کشور وارد کنید ولی شما برای مردم جز بدبختی و گرفتاری چیزه دیگه ایی نمیخوایید شما ها میگید ملت ایران باید تو فقر زندگی کنه همین و بس
سال ۹۹ دلار بوده حدود ۲۲ هزار تومان ، طلا بوده گرمی حدود ۴۵۰ هزار تومان، سکه بوده حدود ۸ میلیون تومان، پراید بوده حدود ۷۰ میلیون تومان و شاخص کل بوده دقیقا " ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد. بعد از گذشت حدود ۳ سال ، دلار با رشد ۲/۵برابری رسیده به بالای ۵۰ هزار تومان. طلا با رشد حدود ۵ برابری رسیده به ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان . سکه با رشد ۳/۵برابری رسیده به حدود ۳۰ میلیون تومان . پراید با رشد ۵ برابری رسیده به ۳۵۰ میلیون تومان . قیمت زمین و ملک هم که حداقل ۱۰ برابر شده نسبت به سال ۹۹ ولی شاخص کل بورس هنوز حول عدد ۲ میلیون واحد می چرخد و این نشان از سوء مدیریت خاندوزی گوساله و عشقی پدرسگ هست که با رانت خواران هم کاسه و هم آخور شدند و همچون سگ شاشیدن به بورس و اعتماد مردم نسبت به بورس که در واقع موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست را از بین بردند !!!!!!ِ!
سال ۹۹ دلار بوده حدود ۲۲ هزار تومان ، طلا بوده گرمی حدود ۴۵۰ هزار تومان، سکه بوده حدود ۸ میلیون تومان، پراید بوده حدود ۷۰ میلیون تومان و شاخص کل بوده دقیقا " ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد. بعد از گذشت حدود ۳ سال ، دلار با رشد ۲/۵برابری رسیده به بالای ۵۰ هزار تومان. طلا با رشد حدود ۵ برابری رسیده به ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان . سکه با رشد ۳/۵برابری رسیده به حدود ۳۰ میلیون تومان . پراید با رشد ۵ برابری رسیده به ۳۵۰ میلیون تومان . قیمت زمین و ملک هم که حداقل ۱۰ برابر شده نسبت به سال ۹۹ ولی شاخص کل بورس هنوز حول عدد ۲ میلیون واحد می چرخد و این نشان از سوء مدیریت خاندوزی گوساله و عشقی پدرسگ هست که با رانت خواران هم کاسه و هم آخور شدند و همچون سگ شاشیدن به بورس و اعتماد مردم نسبت به بورس که در واقع موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست را از بین بردند !!!!!!ِ!
سلام چرا چرا اگه تمام مسئولین محیط زیست بگویند بالای ۹۰ درصد آلودگی محیط زیست ازماشیهای قدیمی بالای ۴۰ سال وماشینهای بی کیفیت جدید ایرانی وتمام افراد نیروی انتظامی تصادفات ومرگ ومیر کودکا ن وبزرگسالن درتصادفات از بی کیفیتی واهمیت ندادن کارخانه ها به جان مردم درتولیدخودرو واگر تمام پزشکان فریادبزنند این اکثر بیماریها وتنگی نفس وحتی سرطانها مربوط به خودروهای بی کیفیت وقدیمی است واگر تمام مردم فریادبزنند خودروهای مانسبت به همه دنیا چندبرابر گرانتراست واگر همه فریاد بزنند مصرف بنزین چندبرابردنیا از مسافرتهانیست بلکه از بی کیفیتی ومصرف بالای خودروهای ایرانی است واگر همه فریاد بزنند مردم توان تعمیرات خودرو از چندروز پس از تحویل خودروراندارندواگرهزار برنامه تلویزیونی با اساتیدخبره دانشگاه وکارشناسان عالم ودانا انتقاد وراه حل بیان کنندوهزاران مجری ووخبرنگار فریاد بزنند وانتقاد ونارضایتی مردم را پخش کنندواگر نماینگان مجلس ما ازاولیا خداباشند ودرخواست واردات کنند وحتی قانون تصویب کنند وهمه فریاد قانون گرایی والزام به قانون سردهند بازتیغشان نمی برد وخودروسازان میلیاردها دلار می گیرند وباز ارزانترین قطعه های نامرغوب چینی رامی اورند ومثل مهره تسبیح به هم وصل می کنند ومی گویند خودرو ملی است بدون دخالت خارجی وچندبرابر می فروشند وبازمی گویند متضررشدیم سودش کم است وکم است واگر تمام علما ی دینی جهان گرانفروشی وبدقولی وفروش جنس تقلبی وفروش بادروغ ووعده دروغ واحتکار راحرام بدانند حتی اگررهبرمان هم اعلام نارضایتی کنندباز همین آش است وهمین کاسه که ۴۵ سال است ثابت شده ودرآخر آیافقط با اعتراض وکشته ودرگیری باید خواسته مردم مظلوم انجام شود ؟ودرآخر یک عربی در یک کشور دیگر می گفت لیاقت ایرانی ها این ماشینها ی ایرانی نیست ایرانی ها خیلی لایق بهترین ماشنهای دنیاهستند ورییس جمهور بارها فرموده اند درمصاحبه ها من فقط خواسته مردم برایم مهم است واذیت می شوند . کاری راانجام میدهم . پس چرا وچرا اگردروغ نمی گویند نمی گذارند ۸میلیون ایرانی ماخارج کشور داریم اگر یک چهارمشون باپول خودشون یک خودرو برای فامیل هاشون توکشور بفرستن که بهانه ارز هم نداشته باشند ویا طلبهاشون رااز کشورها یک مبلغیش راخودرو واردکنند وسودش رابه خودروسازهابدهندتا ورشکست نشوند خلاصه ماشین نباید کالای سرمایه ای شود ممنون
هیچ فایده ای نداره قرار بود قیمت خودرو وارداتی معقولانه باشه ولی میبینیم که قیمت یک ماشین ساده مثل تویوتا کرولا 1200 سی سی توی بازار شد 4 میلیارد واقعا خنده داره
حکایت چوپان دروغگو است!
تا وقتی توسط،دولت ، معادل قیمت خودرو عوارض و گمرکی و ..... اخذ میشود، برای یک خودرو وارداتی نزدیک به سه برابر قیمت جهانی ، باید هزینه کرد.
پس نه رقابتی ایجاد شده و نه انحصاری شکسته شده.
اگر بعضی ها مشکل درک دارند بنده به زبان ساده که بفهمند به عرض مبارکشان می رسانم که شکستن انحصار و آزادی واردات خودرو به این نحو است که اولا :
وزارت صمت باید مشخصات کلی خودروهای مجاز به واردات را اعلام کند مثلا حجم موتور و نیز برندهای معتبر و مطرح مثل تویوتا و هوندا و میتسوبیشی و ....
دوم اینکه هر شخص حقیقی، یا شرکت بتواند خودرو مورد تایید را وارد کند.
سوم : در مورد خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ یا کمتر، و مثلا قیمت زیر ۳۰ هزار دلار،گمرکی و عوارض تحت هیچ شرایطی نباید بیش از ۲۰ درصد باشد . مثل همه کشورهای دنیا.
چهارم : شرکت وارد کننده تحت هیچ شرایطی نباید پس از محاسبه هزینه ها ، بیش از ۱۵ درصد سود در نظر بگیرد. و دولت باید مانع زیاده خواهی،شود ، نه اینکه دست آنان را باز،بگذارد که به مردم اجحاف شود و بعد بیاید آنها را جریمه هزار میلیاردی کند و از اجحافی که به مردم شده پول به جیب دولت برود !!( همان انتقادی که حضرات فعلی به دولت روحانی میکردند و او را به باد انتقاد گرفته بودند ! اما دعوا بر سر قدرت بود و موضوع اجحاف به مردم بهانه !)
اگر دولت قصد دارد از خودروهای لوکس مالیات و عوارض و گمرکی بالا بگیرد باید مسئولان درک درستی از خودرو لوکس داشته باشند.
تویوتا و هیوندا و کیا در تمام دنیا جزو خودروهای ارزان و برای،اقشار ضعیف تا متوسط در نظر گرفته شده اند. اگر دقت کنید خیابانهای کابل پر است از تویوتا کرولا !
خودروهای لکسوس و بنز و BMW را میتوان نسبتا لوکس نامید.
لوکس واقعی، تنها بعضی از مدلهای بنز و BMW است و نیز خودروهایی مثل فراری و لامبورگینی و مازراتی که عمدتا اسپورت هستند.
برای اینکه اسم شما در مدیا برده شود اینقدر به مردم دروغ نگویید و خودتان را قهرمان مردمی جلوه ندهید در دولت رییسی در بخش اقتصاد مافیا قدرتمند است و حرف اول را میزند دلیل کیخواهید؟ موضوع خودروهای کار کرده مصداق تام ادعای بنده است. تفاوت قیمت میلیاردی خودروهای چینی در دبی و مونتاژ شده با انرژی و کارگر مفت در ایران. موافق بودن با عرضه چند مدل فرغون داخلی به چند برابر قیمت صادراتی ان به مردم مظلوم
توزیع قطره چکانی خودرو در بازار بنظور احتکار و تغییر قیمت
هیچگاه فکر نمیکردم روزی کشور انقلابی ایران در چمبره اختاپوس های خونخواری اقتصادی قرار گیرد که حتی رییس جمهور هم از پس انها بر نیاید
یک سوال چرا سمند سورن ثبت نامی سامانه یکپارچه شده 460میلیون تومن .مگر قیمتش 330 نبود .سوال این دزدی حساب نمیشه؟؟؟؟باشگاه خبرنگاران جوان بپرس و جوابشون را پخش کنید
وزیر صمت و وزیر نفت و مسولان و نمایندگان کشوری و خودروسازی گوش بدهند
واردات خودرو تمام برقی باید به دهها ملیون و برای هر فرد ایرانی یک خودرو پاک تمام برقی وارداتی آزاد شود
#سهم هر ایرانی یک خودرو تمام برقی
ارزبری؟مگه خودروهاتون داخلی نیست که ارزبری داره؟اگه ارزبری داره که پس خودروتولیدداخل نیست پس بده خودرو واردکنه چه کاریه که قطعه واردکنی اینهاکه عرصه تولیدندارن تعرفه روهمومعقول درنطربگیراونوقت ادعای رقابتی داشته باش
دوست عزیز فکر کردی برای مردم عادی وارد مکنند نه برادر ،فقط برای خودشون و دارو دسته شون وارد می کنند ماشین کمتر از ۲میلیارد وارد نمی کنند لعنت بر این ظالمان وطن فروش
تا وقتی توسط،دولت ، معادل قیمت خودرو عوارض و گمرکی و ..... اخذ میشود، برای یک خودرو وارداتی نزدیک به سه برابر قیمت جهانی ، باید هزینه کرد.
پس نه رقابتی ایجاد شده و نه انحصاری شکسته شده.
اگر بعضی ها مشکل درک دارند بنده به زبان ساده که بفهمند به عرض مبارکشان می رسانم که شکستن انحصار و آزادی واردات خودرو به این نحو است که اولا :
وزارت صمت باید مشخصات کلی خودروهای مجاز به واردات را اعلام کند مثلا حجم موتور و نیز برندهای معتبر و مطرح مثل تویوتا و هوندا و میتسوبیشی و ....
دوم اینکه هر شخص حقیقی، یا شرکت بتواند خودرو مورد تایید را وارد کند.
سوم : در مورد خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ یا کمتر، و مثلا قیمت زیر ۳۰ هزار دلار،گمرکی و عوارض تحت هیچ شرایطی نباید بیش از ۲۰ درصد باشد . مثل همه کشورهای دنیا.
چهارم : شرکت وارد کننده تحت هیچ شرایطی نباید پس از محاسبه هزینه ها ، بیش از ۱۵ درصد سود در نظر بگیرد. و دولت باید مانع زیاده خواهی،شود ، نه اینکه دست آنان را باز،بگذارد که به مردم اجحاف شود و بعد بیاید آنها را جریمه هزار میلیاردی کند و از اجحافی که به مردم شده پول به جیب دولت برود !!( همان انتقادی که حضرات فعلی به دولت روحانی میکردند و او را به باد انتقاد گرفته بودند ! اما دعوا بر سر قدرت بود و موضوع اجحاف به مردم بهانه !)
اگر دولت قصد دارد از خودروهای لوکس مالیات و عوارض و گمرکی بالا بگیرد باید مسئولان درک درستی از خودرو لوکس داشته باشند.
تویوتا و هیوندا و کیا در تمام دنیا جزو خودروهای ارزان و برای،اقشار ضعیف تا متوسط در نظر گرفته شده اند. اگر دقت کنید خیابانهای کابل پر است از تویوتا کرولا !
خودروهای لکسوس و بنز و BMW را میتوان نسبتا لوکس نامید.
لوکس واقعی، تنها بعضی از مدلهای بنز و BMW است و نیز خودروهایی مثل فراری و لامبورگینی و مازراتی که عمدتا اسپورت هستند.
توزیع قطره چکانی خودرو در بازار بنظور احتکار و تغییر قیمت
هیچگاه فکر نمیکردم روزی کشور انقلابی ایران در چمبره اختاپوس های خونخواری اقتصادی قرار گیرد که حتی رییس جمهور هم از پس انها بر نیاید
واردات خودرو تمام برقی باید به دهها ملیون و برای هر فرد ایرانی یک خودرو پاک تمام برقی وارداتی آزاد شود
#سهم هر ایرانی یک خودرو تمام برقی