نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۶ دی ۱۴۰۲
درود بر جوانان نخبه و دانشگاهی کشورمان ایران عزیز
در صنعت باطری و جایگاه شارژ سریع هم جای رشد بسیار زیادی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۶ دی ۱۴۰۲
شرکت نفت و وزارت نیرو باید در برقی سازی هر آنچه توان دارند را پای کار بگذارند و برای مردم و کشور هر آنچه دارند مایه بگذارند این سرعت اندک و حلزونی اصلا قابل پذیرش نیست تا به امید خدا در چند سال آینده بیشتر ناوگان کشورمان تمام برقی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۶ دی ۱۴۰۲
ایشون ظاهرا نمیدونه هیبریدی یعنی چی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۶ دی ۱۴۰۲
ما همه غصه زمانی را میخوریم که از فکر جوانان این کشور همچون مهندس جمشید آرین در سمند برقی و دیگر خودروها استفاده چندانی نبردیم
حال نگذاریم همان قضیه برای گروه بزرگ مپنا که اینقدر برای برقی کردن و تولید خودروهای روز برقی تلاش میکند ،اتفاق بیفتد
حال به آن دانشی رسیدیم که همگی میدانیم آینده صنعت خودرو جهان از آن خودروهای تمام الکتریکی است که جوانان نخبه ما هم همپای جهان دارند تلاش میکنند
آفرین بر هوش جوانان و متخصصان کشورمان ،دستمریزاد خدا قوت
به امید تولید ملیونی و دهها ملیونی و تولید بیشتر و بیشتر و هر چه بیشتر اینگونه خودروهای پاک در کشورمان و برای مردم ناز و نازنینمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۶ دی ۱۴۰۲
یادمان نرودشه های تهران و اصفهان و نیز و مشهد و اهواز و شیراز و کرج و بسیاری از شهرهای آلوده سالانه چندین ملیون را به کام مرگ می‌کشانند چه با بنزین و گازوییل بی کیفیت و چه با خودروهای دودزا
عاقلانه است اگر همه استانداران و شهرداری‌های سراسر کشور بسمت داشتن ناوگانی پاک و تمام برقی در شهرهایشان تلاش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۶ دی ۱۴۰۲
برا خودتون و خانواده هاتون و اقوامتون بیارید ما که نمیتونیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۷:۰۴ ۲۶ دی ۱۴۰۲
اگر همه دلسوز پیشرفت خودمان و این کشوریم باید فرهنگ استفاده از خودروهای برقی را سریعا در کشورمان نهادینه کنیم و واردات و تولید اینگونه خودروها با دهها قطب خودروسازی برقی هم دهها ملیونی شود
Iran (Islamic Republic of)
ZAGROSIAN
۱۷:۰۰ ۲۶ دی ۱۴۰۲
همه ما به خدا قسم بخوریم که هر آنچه میتوانیم خودرو برقی تولید کنیم
چین ابرقدرت خودروهای برقی و نمونه بسیار خوبی برای کشورهایی است که بسمت این خودروهای پاک آینده دار حرکت میکنند
عده ایی نادان که هیچ دانشی ندارند به مخالفت احمقانه میپردازند که اگر باطری منفجر بشود چه و غیره در جوابشان باید گفت خوب گاگولها همین موبایلهایی که در جیب می‌گذارید آیا بیخود منفجر میشوند و آیا خودروهای بنزینی منفجر نمی‌شوند ؟؟ضمن اینکه علم باطری روزانه در حال پیشرفت است شک نباید کرد آینده فقط از آن خودروهای تمام برقی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۶ دی ۱۴۰۲
قیمت شان چنداست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۶ دی ۱۴۰۲
قیمت چند. ؟؟؟ خجالت داره وقتی قیمت خودرو پراید به ۳۵۰ رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۶ دی ۱۴۰۲
منم اینجوریم . لوله فاضلاب که خراب میشه ی بار گفتم خودم درست کنم .بلا نصبت .... همه جار گرفت .حالا یکی گفت خودرو برقی درست وارد کنیم .....نه چرا پول بدیم الکی خودمون درست میکنیم. حکایت منه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۶ دی ۱۴۰۲
اگرحضورپای صندوق رای میخواهیدخودروی داخلی رابرای مردم کم برخوردارارزان کنید.
Iran (Islamic Republic of)
سلام برحسین شهید
۱۵:۵۹ ۲۶ دی ۱۴۰۲
وقتی خودروهای که وارد می کنید نمایندگی نداری برای چه وارد می کنید فقط پول مردم دریافت کنید ولی کارخدمات پس از فروش صفر.خودروی کلوت از مکث موتور ثبت نامی تحویل گرفتم خواستم برم کانوپی نصب کنم عنوان کردند بیرون نصب کنی از گارانتی خارج میشی خودی نمایندگی آمده کانوپی تهیه کرده ۵۰ میلیون پول گرفته همان جنس رو قیمت کردم ۲۷میلیون.و کانوپی نصب کردند ازتمام جاش آب میده خودی شرکت که اصلآپاسخگو نیست یعنی تحت هیچ شرایطی نمیتوانیدبا مکث موتور صحبت کنیدکه حداقل این که دو ماهی تحویل گرفتم نمایندگی این شرکت چه بلایی سرش آورده.
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۵:۴۹ ۲۶ دی ۱۴۰۲
۳۰ سال در کشور سابقه علمی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود منصور
۱۵:۱۲ ۲۶ دی ۱۴۰۲
یک پیشنهاد : اگر چه سرمایه گذاری ملی در زمینه خودرو های برقی بمنظور حرکت همزمان و هماهنگ با پیشرفت های مطرح در سطح دنیا بنظر اقدامی پسندیده اما انفعالی در جهت عقب نماندن از قافله جهانی است ، ولیکن باید در نظر داشته باشیم که طرح این مسئله توسط غرب و بر اساس برخی نیاز های بظاهر زیست محیطی و در واقع بنیانگداری تجارت پر سود جدید دیگری در عالم که ایشان در آن تکنولوژی از قبل و با برنامه برای خود توانمندی ایجاد کرده اند ، می باشد ؛ در واقع این موضوع مسئله آنها است و شاید خیلی بصرفه و بصلاح برای کشوری با دارا بودن حجم فراوانی از منابع فسیلی و در عین حال فقیر بودن از بابت منابع لیتیم ( همانطور که میدانید برای ساخت خودروهای برقی ، وجود باتری های لیتیمی ضروری است - ظاهراً به تازگی منابعی در این رابطه کشف شده ) نمی باشد ، در حقیقت با ورود نسجنیده وکورکورانه به سرمایه گذاری های اشتباه بر اساس مطالعه نمایش های غالب جهانی در این مسیر ، نه تنها برتری برای خود ایجاد نکرده ایم بلکه قابلیت های موجود خود را نیز ناکارآمد و در عین حال وابستگی خود را هم دامن زده ایم.
اگر از بنده سوال شود که چه باید کرد ، خواهم گفت آگاهانه ، با مطالعه ، بر اساس مصالح ملی و قابلیت های موجود کشور ، طوری در تکنولوژی های روز وارد شویم که برای خود بتوانیم رجحان و برتری ایجاد کنیم ، بگونه ای که ضمن بهره گیری از حداکثر قابلیت های کشوری و عدم وابستگی ، همزمان از تکنولوژی روز نیز عقب نمانیم ، و این کار سخت است و هوشیاری و تلاش زیادی هم می طلبد .
خودرو های برقی اگر دارای موتور بنزینی یا دیزل باشند (هیبریدی باشند) که عملاً همان آلودگی ها را منتهی با اندکی تفاوت در پی دارند ؛ اگر هم صرفاً برقی باشند که دارای نقطه ضعف بزرگی در مورد مدت زمان شارژ مجدد باتری ها هستند (در بهترین حالت نیم ساعت زمان لازم است تا باتری ها شارژ شوند) لذا همین مسئله در حال حاضر پاشنه آشیل گسترش آن بوده و طرح های مختلفی مثل تعویض باتری های خالی با شارژ شده و مانند آن را دنبال می کنند ، اما همچنان این وابستگی به باتری لیتیمی با زمان شارژ طولانی یکی از معضلات توسعه این تکنولوژی بوده و اجازه دامنگیر شدن آن را نمی دهد .
علاوه بر این موضوع ، ایجاد زیر ساخت ایستگاههای شارژ باتری ها در کشور یک مسئله ای است که نیاز به وقت ، هزینه و انرژی بسیاری دارد و با توجه به تجربیات اجرایی گذشته بعید است که چنین زیر ساختی را بتوان حتی پس از ده سال بطور جامع در سطح کشور در اختیار داشت.
پیشنهاد مشخص من دقیقاً در رابطه با همین ضعف ناشی از نیاز به زیر ساخت ( ایستگاههای شارژ ) ، زمان طولانی شارژ و وابستگی به باتری های لیتیمی خودرو های برقی ناشی می شود – اگر مجموعه سیاست گذاری های کلان در سطح کشور منجر شود که شرکت های دانش بنیان فعال در این زمینه ترغیب شوند تا در زمینه پیل سوختی سرمایه گذاری مناسبی کنند ، می توان با استفاده از پیل سوختی در خودروهای برقی ، مشکلات اشاره شده در این گونه خودرو ها را حذف کرده و زمان شارژ باتری را منطقی نمود ، چرا که باتری ها پیوسته توسط پیل سوختی (با سوخت گازCNG) شارژ شده و تنها زمان توقف خودرو ، زمان سوخت گیری (شارژ مخزن گاز است که چند دقیقه بیشتر زمان نمی طلبد) ، و نکته جالب تر اینکه هیچ نیازی به ایجاد زیر ساخت جدید در کشور وجود ندارد چرا که ایستگاههای CNG موجود در سطح کشور هم اینک در حال فعالیت هستند! – لذا حداقل ده سال زودتر می توان این صنعت را در کشور گسترش داده ، از مواهب آن بهره برده و این تکنولوژی را بومی کرد – از بابت باتری های لیتیمی مورد نیاز در هر خودرو برقی نیز ، بواسطه وجود پیل سوختی بعنوان مولد قدرت ، بنظر می رسد می توان از حجم این باتری ها نیز کاسته و وابستگی را کمتر نمود.
عمل به این پیشنهاد دارای سودمندی های دیگری نیز می باشد که می توان به برخی از آنها اشاره داشت:
- امکان بهره گیری از پیل سوختی بومی در صنایع نظامی
- دستیابی به پیل سوختی بومی با توان بالا بر اساس تحقیقات برای توسعه بهتر این صنعت در صنایع دیگر
- پیشرو شدن در سطح جهان از لحاظ ایجاد این شاکله منحصر بفرد و و در عین حال این ترکیب خاص
- پاسخ منطقی و متناسب به یک نیاز جهانی منتهی با یک دانش و فرمول ایرانی
- بهره گیری از حجم عظیم منابع گاز در اختیار کشور
- کاهش آلودگی در سطح کشور
- برداشتن فشار از روی نیروگاههای برق کشور برای تامین برق مورد نیاز خودروها
- و . . .
و البته پیش نیاز آن دستیابی سریعتر به نمونه های بومی پیل سوختی عملیاتی با توان بالا می باشد ( در ابتدا می توان از خارج ازکشور تهیه و با مهندسی معکوس ساخت داخل نمود ).

حتی می شود بدون پرداختن به پیل سوختی - که شاید کمی آرمانگرایانه بنظر برسد - با سرمایه گذاری بر روی خودروهای هیبریدی با موتور گاز سوز ، قفل توسعه خودروهای برقی ( نبود زیرساخت مربوط به جایگاه عرضه برق به خودروهای برقی ) را با استفاده از جایگاههای عرضه گاز به خودروها ، حل نمود – در واقع جایگاههای گاز موجود در سطح کشور ( که برای ایجاد آن سرمایه گذاری بسیار ، و چندین دهه وقت صرف شده را ، جایگزین جایگاههای عرضه برق به خودروها نمود ) در واقع از سرمایه گذاری موجود برای توسعه تکنولوژی های جدید و به روز(برقی سازی خودروها) استفاده بهینه گردد ، بدون اینکه سرمایه گذاری نجومی سنگین جدیدی به کشور تحمیل ، و فاصله زمانی بیشتری برای ایجاد چنین جایگاههائی – که ما را از تکنولوژی های امروز دورتر می کند - صرف شود.
مصرف گاز در خودروهای هیبریدی نیزاز نظر تولید گازهای آلاینده و زیست محیطی ، آلایندگی کمتری نسبت به بنزین دارد لذا از این حیث هم وضعیت شهرها متعادل تر خواهد شد ، ضمن اینکه فشار موجود بر مصرف بنزین هم که تامین کننده را تحت تاثیر قرار می دهد ، توسط گاز شکسته خواهد شد ، یعنی یک تیر و چند نشان .
یک راه حل بومی برای دستیابی به تکنولوژی جدید
این کار را می توان بعنوان یک فرآیند و یک دوره انتقال (دوران گدار) از وضع موجود به وضع آرمانی ، بر اساس امکانات موجود در نظر گرفت
۱۲۳۴