قیمت بنزین برای یک اروپایی یا همین کشورهای خلیج فارس، به نسبت درآمد مانند همین 3000 تومان در ایران است. علاوه بر اینکه صدها چیز دیگر مانند خودرو برای آنها ارزان و بنزین هم تازه برای بسیاری از آنها وارداتی است
راه حل، تخصیص یارانه به کد ملی و تشکیل بازار خرید و فروش بنزین (سهمیه ها) است. ما لطمه ای که از قاچاق میخوریم به مراتب بیشتر از این رقم ها است. به علاوه اینکه با آماری که صدا و سیما از مصرف 2 درصد ثروتمند جامعه در حوزه برق ارائه داد که با همین طرح پلکانی هم 15 هزار ملیارد تومان هنوز دارند یارانه میگیرند شما حساب کن چه سرمایه ای از این مملکت داره صرف خوش گذرانی ثروتمندان میشه چه در حوزه بنزین، چه گاز، چه آب و برق. به هر حال ایران بهشت ثروتمندان هست و باید این رویه اصلاح بشه. فقط یه کم شهامت و یک مقدار برنامه ریزی میخواد. قاچاق شده انگل اقتصاد ایران، اختلاف قیمت دلار و یارانه هم شده بستر اصلی فسادهای هزار ملیاردی.
همانطور که با بشر با بارور سازی ابرها می تواند ایجاد بارندگی کند ، با ایجاد آلوده کی و انتشار ذرات شیمیایی آلوده می تواند موجب عقیم سازی ابرها و عدم بارندگی شوند ، الان این کارخانه های فولاد و پتروشیمی و نیروگاه ها دقیقا همین کار را دارند می کنند ، حقوق و مزایایی بالایش را یک عده محدود می گیرند ولی زیانش را کل جمعیت کشور متحمل میشود و از آن سو هم با صادرات محصولاتش چون ارز حاصله در اختیار دولت نیست و در اختیار مدیران این شرکتها هستند دلار حاصل از فروش را با وارد کشور نمی کنند و یا با قیمت آزاد در بازار به فروش می رسانند و باز با افزایش قیمتها ملت ضرر می کنند ، لذا لازم است این صنایع بصورت دولتی اداره شوند نه خصوصی و درآمد آن بین کلیه افراد کشور تقسیم شود ، اصولاً صنایع مادر در کشورهای جهان سوم نباید خصوصی شوند و باید دولتی باقی بمانند.
متاسفانه قاچاق بنزین کنترل نمیشه بعضی از مردم خصوصا در شهرهای مرزی کارت سوخت را به جایگاه تحویل میدن و این عزیزان هم بنزین ۳ هزاری رو داخل گالن های ۲۰ لیتری میریزن و آخر شب بار میزنند میگی نه، مسئول دلسوز لطفا پمپ بنزین روستاهای کرمانشاه را رصد کنید
حق ندارن دست به موجودی فعلی کارتهای سوخت دست بزنن و از این به بعد میتونن حساب کنن