ادامه… ۸) حذف رشته های مختلف نظری (علوم تجربی_ریاضی فیزیک_علوم انسانی) و یکسان شدن هر سه رشته همچون مدارس کشور های پیشرفته و توسعه یافته ۹) یکسان سازی سطح دانشگاه های مختلف کشور از لحاظ علمی ( تا حد امکان) نه دانشگاه ها با اختلاف علمی فاحش ۱۰) حذف فضای تئوری وار حاکم بر آموزش کشور و ورود به فضای عملی در کنار تئوری چه دانشگاه و چه دبیرستان ۱۱) حذف کلیشه یا حتما همه باید دکتر شوند یا همه مهندس و بها دادن به مشاغل دیگر و فراهم نمودن بازار کار بقیه رشته های نسبتا گمنام و یا فراموش شده تا دانش اموزان و دانشجویان به آنها ترغیب شوند ۱۲) خروج دانش اموزان و دانشجویان از فضای تک بعدی آموزشی {یعنی خود را فقط به مطالب درسی محدود نکنند و حتما مطالعه خارج از درس در موضوعات خارج از درس نیز داشته باشند؛ مثلا در امریکا این اصل یک قانون است!} ۱۳) بالا بردن امکانات آموزشی و استعداد یابی در مدارس کشور ۱۴) قوانین سخت گیرانه تر برای دانش اموزان و دانشجویان و دبیران و اساتید دانشگاه در جهت پیشبرد نظم حاکم بر فضای آموزشی ۱۵) حذف موارد بی فایده همچون صف صبحگاه ۱۶) یادگیری درس زندگی و اخلاق در مقاطع مختلف تحصیلی، مخصوصا در دبستان به جای یادگیری موارد بی مورد در ابتدایی ۱۷) یادگیری مطالب کاربردی در زندگی در کنار مطالب درسی_آموزشی ۱۸) جلوگیری از سودجویی افراد و نهاد های مختلف در زمینه آموزشی از دانش اموزان و والدین شان و اعمال قوانین سنگین و… بدیهی است چون سیستم آموزشی هر کشور قلب تپنده آن کشور است و از اهمیت ویژه ای برخورد بوده به طوری که سالانه کشور های جهان بودجه عظیمی را صرف این نهاد خویش می کنند، مسئولان ما نیز نکات فوق و نکات اضافه تر را اعمال نموده که کشور به سمت پیشرفت و رفع مشکلات حرکت کند. باتشکر. احمدی.
ادامه… پس فحوای کلام: ۱) حذف کنکور که اجتناب ناپذیر است چون همچون درخت تنومندی است که در زمین ریشه دوانده و غیرقابل اصلاح است و همچنین روشی قدیمی است که در دنیای مدرن امروزی از حیز انتفاع ساقط است و مافیای زیاد و ناعدالتی زیادی هم دارد {اگر روزی سهمیه ها و مافیا کنکور هم با فرض محال از بین رفت باز هم باید کنکور حذف شود} ولی امتحان نهایی روشی نوپا و همچون نهالی است که اول کار است چه بهتر که اصولی کاشته شود ۲) اضافه کردن روش های دیگر در کنار امتحان نهایی همچون کشور های توسعه یافته فعلی (کمتر کشوری در دنیای فعلی کنکور برگزار می کند مگر از سر ناچاری {جمعیت زیاد، دانشگاه کم} یا در ابعاد خاص مثلا ژاپن به علت جمعیت زیاد و دانشگاه های کم و چین به علت جمعیت زیاد ناچار به برگزاری کنکور اند که البته کنکور در دانشگاه های ژاپن یک معیار اختیاری برای پذیرش دانشجو است، در ژاپن معیار های اصل چیز های دیگری اند و کره جنوبی از سر ناچاری هیچ کشور دیگری توسعه یافته دیگری کنکور ندارد) ۳) اصلاح اساسی مطالب آموزشی فاقد کارایی فعلی در دنیای کاری و تحصیلی آینده در دانشگاه و دبیرستان ۴) سیاست های سخت گیرانه تر در دانشگاه تربیت معلم و حذف ماده ۲۸ { منظور از حذف ماده فوق، جلوگیری از استخدام شخصی است که آموزش های لازم معلمی را نگذرانده}) ۵) تمرکز مدارس کشور بر استعداد یابی و نه صرفا یادگیری مطالب و اخذ نمره تا استعداد دانش آموزان شکوفا گردد تا به کشور خدمت کنند ۶) حذف مدارس مختلف اعم از تیزهوشان، نمونه دولتی و… مدرسه، مدرسه است، بدون پسوند، بدون پیشوند علت این کار نیز نزدیک شدن به عدالت آموزشی است و همچنین تاثیرپذری دانش اموزان از یکدیگر با استعداد های متفاوت و نه گلچین کردن آنها و همچنین جلوگیری از اخذ بهترین دانشگاه ها و رشته ها توسط دانش اموزان مدارس خاص ۷) تغییر رویکرد آموزشی در کشور و تبیین این اصل که “ دانش اموزان درس را برای خودش بخواند نه برای کسب تراز و درصد و صرفا حفظ مطالب درسی و اخذ مدرک که دو روز بعد فراموش شان کنند” باید این اصل به دبیران محترم نیز تذکر داده شود…
ادامه… امتحان نهایی فعلی چندین مشکل دارد : ۱) تصحیح اوراق دستی است چه بهتر که کامپیوتری تصحیح شود ۲) بارم بندی بعضی از دروس غیرمنطقی است ۳) سوالات اکثر دروس برای دانش اموز متوسط و دانش آموزی که صرفا در حد کتاب را مسلط است نه فرای آن را؛ یا دانش اموز مدارس دولتی سخت و بعضا غیرقابل حل است که این مورد با اصل عدالت آموزشی در تضاد است {راه کار= یا می بایست سطح سوالات آسان تر شود یا تعداد معلمان کارکشته در سطح کشور و در انواع مدارس گسترش یابد که تمام دانش اموزان از عدالت آموزشی استفاده کنند نه عده ای خاص} ۴) امکان تشکیل مافیای دیگر به اسم مافیای امتحان نهایی همچون مافیای کنکور که از فروش سوالات شروع می شود تا خرید کرسی دانشگاه ادامه دارد ۵) سود کلان انتشارات کمک درسی ۶) امکان تقلب ساده و… پس فحوای کلام…
کنکور قطعا و حتما می بایست حذف بشود ولی با روش اصولی و منطقی. قطعا اگر کنکور حذف شود و امتحان نهایی تنها روش پذیرش دانشجو باشد، فاجعه است. می بایست در کنار امتحان نهایی اصولی (نه امتحان نهایی فعلی) روش های دیگری را نیز اضافه نمود که اصل شایسته سالاری و عدم فساد و رانت رعایت شود. به طور کلی برای بهبود اوضاع آموزشی کشور، چه بهتر که هم از ایده ها و ابتکارات داخلی استفاده شود و هم تجربه ها و عملکرد فعلی سیستم های آموزشی دولت های خارجی. امتحان نهایی فعلی چندین مشکل دارد…
تاثیر قطعی معدل زیان اور ترین کار بود در کنار مافیای کنکور مافیای معدل و مدارس ایجاد شده اینها به کنار چرا باید دیپلمی که یکبار با معدل خوب گرفتم رو دوباره برای شرکت در کنکور ترمیم کنم و میلیون ها تومن هزینه کنم تقلب و تصحیح سلیقه ای هم که جای خود دارد این مصوبه هیچ نفعی برای دانش اموز و قشر متوسط که درگیری اقتصادی دارند ندارد خواهشا بررسی کنید
خیلی ازدانش آموزان درس را برای نمره حفظ میکنند.اما سر جلسه برای زدن تست وقت کم میارند
حفظ کردن ونمره گرفتن با درک مطلب فرق داره.
لطفا معدل رو زیاد جدی نگیرید.
خیلی ازمعدل ها کاذب هستند
اینکه پدر یک شخصی کارهای ارزشمندی کرده باشه که سپاس گذاریم از تمام ایثارگران و جانبازان عزیز و خداوند بهشون عزت بده و باید بهترین شکل ازشون حمایت مالی و معنوی بشه اما چه ربطی ب تحصیل فرزندانشون داره که سهمیه میدن بهشون ؟
اونم تو چنین مسئله ی مهمی که آینده ی کشور بهش بستگی داره ناشایسته سالاری را متوقف کنید
دوستان من خودم یک دانش آموز هستم و کاملاً موافق تاثیر سوابق تحصیلی چون که 1- تاثیر عمومی ها کمتر میشه
2- هزینه هنگفت خرید کتاب عمومی
3- تمرکز بیشتر روی اصل کتاب عمومی که هدف هم باید همین باشه.... اصلاً اسمش روشه(عمومی)
4- معدل های دروغین حذف میشن(خیلیا قبلاً فقط اسم طرف رو میدیدن و نمره میدادن)
5- دبیر ها کمتر پول به جیب میزنن
6- خدایی دانش آموز عاقلی نیست که بگه این طرح بده.
دوستانی که میگن بده یا دبیر عمومی هستن و یا کسانی که میخوان با یه درصد عمومی کنکور رو تموم کنن و اینا به درد مملکت نمیخورن همون بهتر که برن معارف اسلامی از دانشگاه امام صادق.....
اگر شما دانش اموز بودی و مافیا نبودی نمیگفتی هزینههای خرید کتاب کم میشه.نه تنها کمنمیشه بلکه علاوه بر کتاب کمک آموزشی کنکور شما باید کتاب برای امتحان نهایی هم بگیری که هزینه ها چند برابر میشه.#لغو تاثیر قطعی معدل
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
کنکور معنی ندارد. دانشگاه صندلی هایش خالیست آن وقت فیلتر عظیم برای ورود تعبیه کردیم.
کنکور را بردارید بجاش فیلتر را در تدریس و امتحانات قایل باشید تا خروجی دانشگاه با سطح علمی بالا و کارایی بالا داشته باشید.
مسولان اجازه بدن دانش آموزا هم نظر بدن مهم نظر دانش آموز هستش بنظر من ترمیم معدل یه چیز بی خودی هستش چون تصییح اوراق تشریحی سلیقه ای خواهد بود و این به ضرر دانش آموز
دلخواهی نیست.. سوالات طوری طراحی شده که جواب مشخص و مشابهی داشته باشند. برای هر امتحان یک پاسخنامه و یا یک کلید برای مصحح ها ارسال میشه و تصحیح کنندگان از روی اون نمره میدن.
حفظ کردن ونمره گرفتن با درک مطلب فرق داره.
لطفا معدل رو زیاد جدی نگیرید.
خیلی ازمعدل ها کاذب هستند
اونم تو چنین مسئله ی مهمی که آینده ی کشور بهش بستگی داره ناشایسته سالاری را متوقف کنید
طرف تمام درسارو صفر بزنه با سهمیه رشته ی دندان پزشکی قبول میشه
2- هزینه هنگفت خرید کتاب عمومی
3- تمرکز بیشتر روی اصل کتاب عمومی که هدف هم باید همین باشه.... اصلاً اسمش روشه(عمومی)
4- معدل های دروغین حذف میشن(خیلیا قبلاً فقط اسم طرف رو میدیدن و نمره میدادن)
5- دبیر ها کمتر پول به جیب میزنن
6- خدایی دانش آموز عاقلی نیست که بگه این طرح بده.
دوستانی که میگن بده یا دبیر عمومی هستن و یا کسانی که میخوان با یه درصد عمومی کنکور رو تموم کنن و اینا به درد مملکت نمیخورن همون بهتر که برن معارف اسلامی از دانشگاه امام صادق.....
کنکور را بردارید بجاش فیلتر را در تدریس و امتحانات قایل باشید تا خروجی دانشگاه با سطح علمی بالا و کارایی بالا داشته باشید.
تاثیر معدل یعنی افزایش چند برابر نا عدالتی بین طبقه فقیر و طبقه غنی