سواری تولید داخل ایران خودور و سایپا به 1.2 میلیون هم نمیرسه! از اون طرف مونتاژ کارها شاید 100 هزارتا هم تولید نکنند مجموع میشه در بهترین حالت 1.3 میلیون اون 200 هزارتا کجا ؟
همان کاری که با بازار برنج و چای شده باید با بازار انحصاری خودرو بشه.
سالانه حدود سه میلیون خودروی کم مصرف ایمن نیاز هست که متاسفانه با کاهش تولید احتکار دلالی و نفوذ همچنین انحصار از واردات خودرو جلوگیری کرده و تعرفه سنگین بسته اند تا گرانفروشی ده برابری کنند.
سالانه بیشتر از هشتصد هزار نیاز بازار نیست و شما با این اعداد و ارقام دارید دلالی میکنید . الان آگهی ها رو نگاه کنید خودروی صفر دو سال پیش برای فروش گذاشتن . چرا قانون نمیکنید خودرو هرگز بالاتر از قیمت کارخانه خرید و فروش نشه و جرم اعلام نمیکنید این دلالی را .هر کس هم جرم رو انجام داد دو برابر اضافه دریافتی باید بده به خزانه دولت .هر وقت با شجاعت جلو دلال بازی و سفته بازی ایستادید مملکت آباد میشه وگرنه همینطوری میریم رو به اعماق بدبختی و فساد
لا اقل سالی یکبار هم یک وجبی از پهناهای خیابان ها در شهر ها مخصوصا شهرهای کوچک که هراز ۲۰ سال هم نه آسفالت میشه نه عرض خیابانها اضاف میشه فکر جاده ها و پارکینگ واسه خودرو ها هم باشید
کدام آدم ناقص العقل میگه ما سالی 1میلیون و500خودرو نیاز داریم؟! به خیابان ها و کوچه ها نگاه کردید؟ دارین ایران و طبیعت ایران رو نابود میکنید. مردم بخاطر کاسبی و سود عطش خرید خوردو دارن وگرنه هیچ کجای دنیا مثل خراب شده ما نیست که خودرو سود کنه
دلال همانها هستند که مالک ایران خودرو و سایپا هستند. همان افراد خاص!! که# مجوز !!!! مونتاژ بیش از ۳۰ نوع بنجل چینی را گرفته اند !
آیا کسی هست که نام تمام بنجلهای چینی که به سه برابر قیمت جهانی به ملت بی چاره غالب میشود را بداند ؟!
همان کاری که با بازار برنج و چای شده باید با بازار انحصاری خودرو بشه.
آیا کسی هست که نام تمام بنجلهای چینی که به سه برابر قیمت جهانی به ملت بی چاره غالب میشود را بداند ؟!