بعد از اینکه ۴۵ سال درب مملکت را بستن که خودرو خارجی وارد نشه تا خودرو ساز داخلی به خودکفایی برسه / بعد از این ۴۵ سال یه خودرو بنام سمند بعنوان خودرو ملی کردن تو پاچمون / اوخت قطعات یدکی این خودرو ملی را از چین وارد میکردن
اینها همه اش صورت مسیله را تغییر دادن است، مسئله این است این صنعت بعد از ۵۰, سال نتوانسته به خواسته های جمهور ملت جامه عمل بپوشاند و باید با واردات خودرو با قدرت موتور زیر ۱۴۰۰, برای ۳, سال و بدون عوارض گمرکی اول رقابت و دوم متنبه کردن آن را ایجاد کرد و بس
چشم بسته غیب گفتی. اگه کل همین ماشینای داخلی رو بدین چین مونتاژ کنن و بهمون بدن قیمت تمام شده به مراتب پایین تر هم میاد. مشکل ریشه داره و ریشهاش هم معلومه. این مثل شرکتای دولتی ای میمونه که مدیرای شرکت با واسطه پیمانکاری هایی داخلش تعریف میکنن و با رانت سود میکنن. جدا کردن قطعه سازی از شرکت مادر و نفوذ به هیأت مدیره بلای به علاوه نیرو گرفتنای توصیه ای از کارگر گرفته تا مدیرای وامونده از بقیه جاها منجر افزایش قیمت تمام شده شده.
ما میتوانیم آره خوبیت نداره شماهم بگین ما میتوانیم