متاسفانه همه جای تبریز الان پر از گدا شده
بعضیا چون گفتن تبریز شهر بدون گدا دارن مقاومت میکنن که واقعا بدون گداست
ولی بیست سال پیش اینجوری بود الان پر از گدا شده
اینم از اون حرفای چرنده که تبریزیها واسه معروف کردن شهرشون خلق کردن.اتفاقا تبریز گدا داره؛خوبشم داره!من دو هفته خونه یکی از اقوام مهمان بودم،یه روز در میان زنگ درو میزدن و پول میخواستن.اگرم جواب نمیدادن تا یک ساعت همینجوری هی میومد و زنگو میزد!بعدم توی تهران ما میریم بهشت زهرا،احسانم میبریم و ابرومندانه میگیریم به مردم و اونام برمیدارن.در تبریز رفتیم مارالان،دم در ورودی گداها تا دیدن خوراکی همراهمونه،حمله کردن و همشو قاپیدن.سر مزار هم امان ندادن یه قرانی دعایی چیزی بخونیم بس که دورمون پلکیدن و پول خواستن.شهر بدون گدا کجا بود؟!اینا همش پز خالیه.
این مسئله بر می گردد به ابتکار وجرقه وتحول ونوآوری و اعتماد به نفس یک شخص وبعد طرح آن در بین انسانهای خاص وخیر اندیش که به یکباره این اندیشه درشهروجامعه همه گیر می شود. البته اشتغال به این شغلهای کاذب به عوامل مختلفی هم بستگی دارد. ازجمله نژاد وبرداشت اشخاص از محیط واجتماع ومیزان استقبال مردم آن شهر از این معضل وبسیاری از عوانل دیگراست که کار را مشکل کرده است.
بله بویژه باستی هیلز و زعفرانیه و سعادت اباد و عسطلک و جردن و گاندی و ......... راستی از فرشهای سعادت آباد چ خبر. اوم دادین رفت؟ عجب بدیم بره ای
طاها
۰۹:۳۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۴
الان رو نمی دونم،ولی سالهای ۸۰,۸۱شماره تلفن مخصوص (جمع آوری گدایان) بود.
تماس می گرفتی،بلافاصله در محل حاضر می شدند.گدا رو می بردند .
اگر پرونده نداشت در کمیته امداد براش باز می کردند.
دانشجو بودم و با دوستم سوار خط واحد بودیم.دلمون برا یه خانوم پیر سوخت باهاش پیاده شدیم و تا کمیته امداد با خودمون بردیمش.
دو سه بار دیگه بدون اینکه پیر زنه رو ببریم ،رفتیم پیگیر کارهاش شدیم.اون زمان بی اینکه ازماکارت شناسایی بخواهند مبلغ ۹۰ هزار تومن به همراه دو تا پتو بهمون دادنداجاره های عقب افتاده و یه مقداری هم برا خودش.رفتیم هم اجاره نامه اش رو تمدید کردیم و بخشی ازپول رو به صاحب خانه اش دادیم.
آدرسش رو هم گرفتند که وسایل و آذوقه رو براش ببرند.
چند بار دیگه هم خودمون برا همون خانوم دارو می گرفتیم و می بردیم.که صاحبخونه اش گفت این زنه بی کس نیست،خودش یه دختر داره که می تونه بهش برسه.این زن داره ازدلسوزی شما سوءاستفاده می کنه.
مقصر در تکدیگری اول مردم دوم شهرداریها سوم فرهنگ تکدیگری است وجمع آوری آنها از سطح شهر کار اسانیست با تحقیق در باره شخص تکدیگری که آیا نیازمند است یا اخازی گر است وبا ایجاد شغل حتی آبیاری درختان شهر این پدیده. ای که مانع صنعت گردشگری در مملکت میشود وخسارت کلان به مملکت شده است با کمی هزینه حل میشود
بعضیا چون گفتن تبریز شهر بدون گدا دارن مقاومت میکنن که واقعا بدون گداست
ولی بیست سال پیش اینجوری بود الان پر از گدا شده
تماس می گرفتی،بلافاصله در محل حاضر می شدند.گدا رو می بردند .
اگر پرونده نداشت در کمیته امداد براش باز می کردند.
دانشجو بودم و با دوستم سوار خط واحد بودیم.دلمون برا یه خانوم پیر سوخت باهاش پیاده شدیم و تا کمیته امداد با خودمون بردیمش.
دو سه بار دیگه بدون اینکه پیر زنه رو ببریم ،رفتیم پیگیر کارهاش شدیم.اون زمان بی اینکه ازماکارت شناسایی بخواهند مبلغ ۹۰ هزار تومن به همراه دو تا پتو بهمون دادنداجاره های عقب افتاده و یه مقداری هم برا خودش.رفتیم هم اجاره نامه اش رو تمدید کردیم و بخشی ازپول رو به صاحب خانه اش دادیم.
آدرسش رو هم گرفتند که وسایل و آذوقه رو براش ببرند.
چند بار دیگه هم خودمون برا همون خانوم دارو می گرفتیم و می بردیم.که صاحبخونه اش گفت این زنه بی کس نیست،خودش یه دختر داره که می تونه بهش برسه.این زن داره ازدلسوزی شما سوءاستفاده می کنه.
دلیل :: چون آنجانه تنها همه بی نیاز هستند بلکه اضافه هم دارند