مسموميت هاي دارويي در کودکان اغلب از روي کنجکاوي است

ابتلا به مسموميت ها در فصول مختلف از سال متفاوت است و اين عفونت ها در فصل تابستان به دليل گرماي هوا و رعايت نکردن نکات بهداشتي در شستشوي مناسب سبزيجات و ميوه ها بيشتر به چشم مي خورد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر نازنين ضياء شيخ الاسلامي،متخصص بيماري هاي عفوني با اشاره به مسموميت هاي شايع در کودکان افزود: اين مسموميت ها بيشتر به دليل مصرف مواد غذايي آلوده و يا ناشي از خوردن مواد شوينده و دارويي اتفاق مي افتد.

دکتر نازنين ضياء شيخ الاسلامي، مسموميت هاي دارويي در کودکان را اغلب از روي کنجکاوي و يا گرسنگي دانست و گفت: خانواده ها بايد براي جلوگيري از ابتلا به اينگونه مسموميت ها در کودکان مواد شوينده و داروها را دور از دسترس کودکان قرار دهند.

استاديار دانشگاه علوم پزشکي قم دارا بودن برچسب براي مواد شوينده که در منزل نگهداري مي شوند را ضروري عنوان و تصريح کرد: اين برچسب ها سبب قابل تشخيص نمودن اين مواد شيميايي و شوينده از ديگر مواد مي شود.

دکتر نازنين ضياء شيخ الاسلامي افزود: خطر ابتلا به مسموميت ها و عفونت هاي باکتريال در کودکان به دليل آنکه قادر به شستشوي دستان خود بعد از دستشويي و يا هنگام مصرف مواد غذايي نيستند بيشتر وجود دارد.

وي با تاکيد بر اينکه خانواده ها بايد به محض مشاهده علائم مسموميت ها نظير اسهال و استفراغ به پزشک مراجعه کنند، افزود: در مواردي که مسموميت شديد نيست مصرف چاي، دوغ، ماست، موز و سيب درختي در کاهش عوارض مسموميت موثر است.

اين متخصص بيماري هاي عفوني با بيان اينکه مصرف شير براي کودکان بمنظور کاهش عوارض مسموميت ها توصيه نمي شود، خاطرنشان کرد: شير مادر در کودکاني که از اين شير تغذيه مي کنند در کاهش عوارض و اسهال ناشي از مسموميت ها مفيد است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار