ورود گشت تعزيراتي به ميدان براي برخورد با گرانفروشان

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: گشت مشترك سازمان حمايت از مصرف كندنگان و سازمان تعزيرات حكومتي براي مقابله با گرانفروشي و جلوگيري از ادامه روند صعودي قيمت‌ها در بازار از امروز شروع به كار مي‌كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مهدي غضنفري در حاشيه دومين همايش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ايران در جمع خبرنگاران گفت:‌ افزايش قيمت در بازار منطقي نيست و به همين دليل گشت مشترك سازمان حمايت و تعزيرات براي مقابله با گرانفروشي از امروز آغاز شده است.

وي با بيان اينكه هيچ گونه افزايش قيمتي به بهانه نوسان نرخ ارز مورد قبول دولت نيست، تصريح كرد: طي جلساتي كه با توليدكنندگان و توزيع كنندگان كالا داشته ايم قرار شده به اين دو دسته مهلت داده شود تا قيمت ها را در بازار مديريت كنند.

غضنفري ادامه داد: گشت‌هاي بازرسي با متخلفين و گرانفروشان برخورد خواهند كرد و طي هفته جاري مشكل چند قيمتي در بازار برطرف مي‌شود.

وزير صنعت و معدن با اشاره به برخي گزارش ها در مورد افزايش قيمت ها در بازار اظهار داشت:‌ بسياري از توليدكنندگان براي بازگرداندن قيمت محصولات به نرخ پيش از نوسان نرخ ارز اعلام آمادگي كرده‌اند.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا تصميم گيري براي كنترل بازار ارز با تاخير همراه بوده است، ادامه داد: اولين كار كارگروه كنترل نرخ ارز بررسي مجدد تمام مسير تخصيص ارز بوده كه از مرحله ثبت سفارش تا قيمت در صرافي‌ها را شامل مي‌شود.

غضنفري افزود: با ارزيابي اين مسير سعي شد تا تصميمي گرفته شود كه قطعي بوده و نياز به بازنگري نداشته باشد.

وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:‌ در اين كارگروه قيمت جديد ارز مشخص شده و علاوه بر اين مسير تخصيص ارز با همكاري سازمان توسعه تجارت،‌ گمرك و سيستم بانكي،‌ كنترل و تخصيص نرخ ارز يكپارچه مي‌شود.

*تعيين قيمت ترجيحي انرژي در فاز دوم يارانه‌ها

غضنفري در مورد اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه ها در بخش صنعت اظهار داشت:‌ قيمت‌هاي نهايي انرژي هنوز مشخص نشده اما قرار است قيمت انرژي براي بخش صنعت ترجيحي باشد.

وي د خصوص زمان اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها افزود: اين مرحله هنوز اجرايي نشده و تا پايان سال نيز كمتر از دو ماه زمان داريم اما دولت در اين مسئله طوري عمل خواهد كرد كه خلاف مقررات مجلس نباشد.

*هشت طرح فولادي در مرحله قيمت‌گذاري

وزير صنعت،‌ معدن و تجارت درخصوص اجراي هشت طرح فولادي گفت: ‌قيمت‌گذاري اين طرح‌ها در حال بررسي است و از كارشناسان خواسته‌ايم تا در مورد ارزش گذاري هشت طرح فولادي به ما كمك كنند.

وي ادامه داد: به محض اينكه چالش قيمت‌گذاري اين طرح‌ها برطرف شود واگذاري آن به بخش خصوصي آغاز مي‌شود. /ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار