غضنفري:

اقتصاد پوياي ايران با تحريم به بن بست نمي رسد

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: اقتصاد پوياي جمهوري اسلامي با توليد ناخالص ملي بيش از 800 ميليارد دلار به بن بست نخواهد رسيد.

مهدي غضنفري در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحريم ايران توسط دولت هاي مستکبر دنيا اظهار داشت: تحريم دولت هاي مستکبر خدشه اي به اراده ملت ايران وارد نخواهد کرد.
غضنفري با اشاره به غير قابل انکار بودن هزينه هاي تحريم بر صنعت و تجارت کشور، بيان داشت: هزينه هاي تحريم بر بخش صنعت و تجارت قابل انکار نيست ولي راه هاي خلاقيت و ابتکار عمل به سوي ملت ايران بسته نخواهد شد.
وي ادامه داد: تحريم ها ملت ايران را به سمت توليد روز افزون داخلي و مصرف کالاهاي ساخت داخل سوق مي دهد.
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه توليد ناخالص ملي ايران بيش از 800 ميليارد دلار است اظهار داشت: درآمدهاي ارزي کشور بيش از نياز ارزي داخل بوده و هيچ گاه کشوري با چنين وضعيتي با تحريم دچار بن بست نمي شود.
غضنري با اشاره به پيچيده شدن برخي راه ها به دليل اعمال تحريم ها گفت: راه هاي پيچيده اي که با تحريم مقابل ايران قرار مي گيرد يقينا به راه هاي ميان بري ختم مي شود و سختي هايي از جنس تحريم ملت ايران را به عقب نشيني وادار نمي کند.
وزير صنعت و معدن خاطر نشان کرد: روابط جمهوري اسلامي ايران با همسايگان خود به ويژه در حوزه تجارت و صنعت به اشکال مختلف قابل انجام بوده و تحريم ايران به معني قطع روابط ما کشورهاي ديگر نيست.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار