رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم خبر داد

آموزش تغذیه به دانش‌آموزان شهرستان جم

رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم از آموزش تغذیه به دانش‌آموزان شهرستان جم خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،، احمد قاسمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی مهم‌ترین اولویت این شبکه است و با تمام توان در این مسیر حرکت می‌کنیم.

وی افزود: تقویت شاخص‌های بهداشتی به‌ ویژه در مدارس اهمیت و ارزش خاصی دارد و امیدوار هستیم با تلاش مسئولان آموزش و پرورش در این زمینه به موفقیت لازم برسیم.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم از آموزش تغذیه به دانش‌آموزان شهرستان جم خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح آهن‌یاری مدارس، برنامه‌های متنوعی انجام شده و آموزش تغذیه مبتنی بر پیشگیری از کم‌خونی فقر آهن در مدارس دخترانه ام‌البنین، ام‌ابیها، حضرت زینب (ع) و خدیجه کبری (س) شهرستان جم برگزار شد.

قاسمی تصریح کرد: در این کلاس‌ها که مدرس آن خانم نامجو از پرسنل مرکز بهداشتی درمانی امیرالمومنین (ع) جم بود حدود 200 نفر از دانش‌آموزان این مدارس آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی اضافه کرد: آهن‌یاری در واقع توزیع قرص آهن بین گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض خطر کم‌خونی فقر آهن است که با موفقیت در مدارس جم انجام شد.

این مسئول گفت: از آنجایی که بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانى، شیوع کم‌خونى فقر آهن در میان کودکان سنین مدرسه ۳۷ درصد برآورد شده، کودکان سنین مدرسه و دختران نوجوان، یکی از گروه‌های آسیب‌پذیر در معرض خطر کم‌خونی فقر آهن هستند.

قاسمی افزود: کمبود آهن و کم خونی ناشی از آن در سنین بلوغ کاهش سرعت رشد ضریب هوشی، ‌قدرت یادگیری و افت تحصیلی دانش‌آموزان بالاخص دختران را به دنبال خواهد داشت و کودکان و دانش‌آموزانی که دچار کم‌خونی فقر آهن هستند، همیشه احساس خستگی و ضعف می‌کنند.

وی با اشاره به اثرات سوء فقر آهن بیان کرد: این افراد اغلب از ورزش و فعالیت‌های بدنی دوری کرده و یا در هنگام ورزش خیلی زود خسته می‌شوند و همچنین در این افراد تغییرات رفتاری به صورت بی‌حوصلگی و بی‌تفاوتی مشاهده می‌شود. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.