دومین جشنواره قرآنی بُشری در رباط کریم برگزار می‌شود

دومین جشنواره قرآنی بُشری به مناسبت آغاز سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم برگزار می‌شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، دومین جشنواره قرآنی بشری با هدف بسط و گسترش مفاهیم و ترجمه قرآن کریم در بین آحاد مردم، توسعه و ترویج و کشف استعدادهای بالقوه در حوزه فرهنگ قرآنی و ترغیب و تشویق بیشتر جوانان و نوجوانان با تعالیم قرآنی برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، جشنواره قرانی بُشری در دو گروه سنی برادران و خواهران در مقاطع سنی بزرگسالان بالاتر از 16 سال و نوجوان زیر 16 سال در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ 5 جزء متوالی، حفظ 10 جزء، ترجمه و مفاهیم 5 جزء اول برگزار می‌شود.

در این گزارش آمده است، از نفرات ممتاز و برگزیده هر رشته در مراسم اختتامیه با اهداِی لوح تقدیر، تندیس و جوایز ارزنده تقدیر به عمل خواهد آمد.

براساس این گزارش، آزمون ترجمه و مفاهیم به صورت کتبی نیز 16 بهمن در مجتمع فرهنگی هنری پرند برگزار می‌شود.

در این راستا این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران برگزار شده که مسابقات ویژه خواهران شامل حفظ 10جزء و 5 جزء مقطع سنی بزرگسالان و مسابقات حفظ 10جزء و 5 جزء مقطع سنی زیر 16 سال، مسابقات قرائت و ترتیل مقطع سنی بزرگسالان و مسابقات قرائت و ترتیل مقطع سنی زیر 16 سال روز 13 بهمن ماه در فرهنگسرای پرند برگزار می‌شود.

مسابقات ویژه برادران نیز در رشته‌های ذکر شده روز 14 بهمن ماه در فرهنگسرای پرند برگزار می‌شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.