فرماندار شهرستان اسکو:

روستاهای جزیره اسلامی با کمبود سوخت زمستانی مواجه هستند

فرماندار شهرستان اسکو، روستاهای جزیره اسلامی را جزو مناطق محروم شهرستان برشمرد و گفت: تمام روستاهای این جزیره از نعمت گاز شهری محروم بوده و با مشکلات عدیده‌ای از قبیل کمبود سوخت زمستانی مواجه هستند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌ شرقی، صفر آثری در بازدید از روستاهای جزیره اسلامی واقع در بخش ایلخچی که با هدف بررسی میزان پیشرفت طرح‌های عمرانی انجام گرفت، بر لزوم مطالعه و تغییر الگوی کشت در مزارع این منطقه تاکید کرد.

* اجرای طرح مسیر رینگ دور جزیره اسلامی

وی با اشاره به اجرای طرح مسیر رینگ دور جزیره اسلامی، از اتصال روستاهای این جزیره به یکدیگر خبر داد و گفت: این طرح به طول 13 کیلومتر در حال اجرا بوده که زیرسازی 3 کیلومتر اول ان به پایان رسیده و بقیه عملیات اجرایی این مسیر توسط اداره کل راه و ترابری در دست احداث است .

فرماندار شهرستان اسکو، به پیشرفت کند طرح مذکور نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به سنگلاخ بودن مسیر، اجرای طرح با مشکلاتی مواجه است که نیاز به زمان بوده و تا به حال برای اجرای آن بیش از یک میلیارد ریال هزینه شده است .

وی گفت: با اجرای این طرح، علاوه بر اتصال هفت روستای جزیره اسلامی که شامل روستاهای بوراچارلو – بهرام‌اباد – قبچاق – تیمورلو- سرای – گمیچی و آق‌گنبد است، مسیر این روستاها به جاده اصلی ارومیه – تبریز وصل شده و مشکل مسدود شدن راه‌های روستایی این جزیره در روزهای برفی و زمستانی برطرف خواهد شد.

آثری در ادامه این بازدید در جمع دهیاران و روسای شورای‌های اسلامی روستاهای جزیره اسلامی، به بحران خشکی دریاچه ارومیه و مشکلات ناشی از ان و تاثیرش در اقتصاد مبتنی بر کشاورزی منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به بارش کم نزولات جوی و خشکسالی‌های اخیر، وضعیت نامطلوبی از لحاظ منابع آبی و زیست‌محیطی برای روستاهای اطراف دریاچه به وجود آمده که نیاز به مطالعه و تغییر الگوی کشت در این منطقه را ضروری می‌کند .

* 100 میلیارد اعتبار برای دوبانده کردن جاده ارتباطی ارومیه - تبریز

فرماندار شهرستان اسکو، به مشکلات و تصادفات ناشی از عدم دوبانده بودن جاده ارتباطی ارومیه به تبریز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به آمار بالای تردد وسایط نقلیه در مسیر مذکور و افزایش سوانح جاده‌ای، نیاز به دوبانده کردن این جاده مواصلاتی بیش از پیش احساس شده و تا به حال برای اجرای طرح دوبانده کردن این جاده، مطالعات اولیه انجام شده و اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان براورد شده است .

اثری روستاهای جزیره اسلامی را جزو مناطق محروم شهرستان اسکو برشمرد و گفت: تمام روستاهای این جزیره از نعمت گاز شهری محروم بوده و با مشکلات عدیده‌ای از قبیل کمبود سوخت زمستانی مواجه هستند.

وی از مسئولان استانی خواست تا در زمینه گازرسانی به روستاهای این جزیره اقدام کنند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.