مدیرعامل شرکت آبفای خراسان شمالی:

99 درصد فاضلاب شهری را آب تشکیل می‌دهد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: بررسی‌ها نشان داده که 99 درصد از فاضلاب شهری را آب تشکیل می‌دهد و تنها حدود یک درصد آن از ناخالصی‌ها تشکیل شده است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، سید ابراهیم علوی در نشست مشترک با فرمانداران شهرهای گرمه و جاجرم اظهار داشت: از آنجایی که حدود 75 درصد از آب مصرفی هر خانواده به فاضلاب تبدیل می‌شود، ایجاد شبکه فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب در این دو شهر با توجه به کمبود منابع آبی و وجود زمین‌های فراوان برای استفاده از پساب فاضلاب می‌تواند تحول مناسبی در خصوص باز چرخانی آب و استفاده مجدد آن در زمینه کشاورزی و ایجاد فضای سبز در منطقه ایجاد کند.

وی افزود: خوشبختانه طرح مطالعاتی مرحله اول طرح اجرای فاضلاب شهری در این دو شهر به اتمام رسیده که با توجه به نزدیک بودن فاصله این دو شهر و در صورت موافقت فرمانداران محترم جهت کاهش هزینه‌های احداثی و بهره‌برداری و ... تصفیه خانه فاضلاب مشترک برای دو شهر در منطقه ایجاد می‌شود.

فرماندار جاجرم در این نشست گفت: خوشبختانه شرکت آب و فاضلاب استان کارنامه درخشانی از خود در خصوص اجرای طرح‌های آب رسانی، اصلاح شبکه‌های فرسوده خصوصاً در شهرهای سنخواست و شوقان ارائه داده است که این امر باعث کاهش قطعی آب در فصل گرم سال شده و میزان رضایت‌مندی مردم از این شرکت افزایش یافته است.

محمودرضا ایمان‌پور اظهار داشت: امیدواریم با اجرای شبکه فاضلاب در شهر جاجرم بتوانیم سطح بهداشت عمومی شهر و شهروندان را بالا ببریم.

منصور درتومی فرماندار گرمه هم در این نشست گفت: توجه به اجرای طرح‌های فاضلاب به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امیدواریم با اجرای طرح فاضلاب و استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب علاوه بر ارتقاء سطح بهداشتی عمومی منطقه و ایجاد فضای سبز و زیبا سازی شهرها تحول خوبی در بخش صنعت و کشاورزی برقرار کنیم.

مشخصات فنی طرح فاضلاب شهرهای گرمه و جاجرم در قالب اسلاید ارائه شد که در این گزارش به ویژگی‌های توپوگرافی منطقه، شیب زمین، وزش بادهای فصلی، فاصله از تأسیسات و سایر شاخص‌هایی که باید در تصمیم گیری برای ایجاد تصفیه خانه فاضلاب مورد بررسی قرار گیرد پرداخته شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.