فرمانده انتظامی لرستان در جمع خبرنگاران:

تیراندازی به ارتشی‌های خرم‌آباد اختلاف شخصی بود

فرمانده انتظامی لرستان گفت: هیچ گونه بحث تروریستی در ارتباط با حادثه هفته گذشته تیراندازی به ارتشی‌های خرم‌آباد ثابت نشده بلکه انگیزه ضارب اختلافات شخصی اعلام شد.

به گزارش سويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، سردار کاظم علیزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: اختلاف شخص به عنوان انگیزه اصلی ضارب حادثه تیراندازی روز یکم بهمن ماه به نیروهای ارتش در خرم‌آباد اعلام شده و اکنون متهم دستگیر شده است.
وی افزود: با مشخص شدن وضعیت حادثه تیراندازی به سمت نیروی ارتش خرم‌آباد که ساعت شش و 30دقیقه صبح روز یکم بهمن ماه سال جاری رخ داد، دیگر شبهات در این زمینه برطرف شد.
سردار علیزاده اظهار داشت: مسئله تیراندازی در پنج محور با حضور نیروهای امنیتی، نظامی و آگاهی استان به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت که اکنون به نتیجه نهایی رسیده است.
وی افزود: سکوت نیروی انتظامی در ابتدای وقوع این حادثه به خاطر این بود، که واقعیت موضوع را کشف و به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.
سردار علیزاده با بیان اینکه هر کسی که در اوایل حادثه در محل حضور می‌یافت حدس و گمان داشت که گروه ترور عامل حادثه بوده، گفت: با ورود اهل فن و کارشناسان تشخیص داده شد که موضوع تیراندازی اختلاف بین قاتل و مقتول بوده و اصلا مسئله امنیتی و تروریستی نبوده است.
فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: تیراندازی از سوی قاتل که موتور سوار بوده و صورت خود را کاملا پوشانده در ساعت 6 و 30 دقیقه صبح هنگامی که مقتول به همراه شش نفر دیگر منتظر سرویس ایاب و ذهاب محل خدمت خود بودند انجام شد که در این حادثه قاتل اقدام به شلیک 18 گلوله به سمت مقتول و نفر کناری او می‌کند، که متاسفانه فرد مورد نظر قاتل در دم فوت و نفر کناری او مجروح می‌شود.
سردار علیزاده با اشاره به اینکه انگیزه اصلی این قتل انتقام و اختلاف شخصی بوده است، افزود: پس از جمع آوری اطلاعات و بررسی صحنه، مشاهده شد که گفته و نظرات در خصوص اختلاف میان قاتل و مقتول مشهود است.
وی با اشاره به اینکه تلاش نیروهای پلیس آگاهی لرستان برای شناسایی فرد ضارب قابل تقدیر است، گفت: به منظور انجام فعالیت‌هایی نظیر بررسی پوکه، نوع آلیاژ، تاریخ فشنگ، نوع سلاح و تشخیص هویت، پلیس جنایی وارد عمل شد و کار بسیار سنگینی در این زمینه انجام شد.
فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه با یک کارگروهی که مایه مباهات استان است، متهم به قتل دستگیر شد، گفت: پیش از دستگیری سرنخ‌هایی از پیشینه اختلافات و درگیری متهم به ثبت رسید و اقدام اساسی برای دستگیری فرد انجام شد.
وی با بیان اینکه متهم اعتراف کرده که به قصد انتقام جویی سلاحی را خریداری کرده است، گفت: پس از کار کارشناسی، متهم هدف را شناسایی کرده بود و مورد اصابت گلوله قرار داد.
سردار علیزاده با بیان اینکه دستگاه اطلاعاتی، نیروهای مسلح و دستگاه قضا به جمع آوری اطلاعات و بررسی صحنه جرم پرداختند و نظرات با این موضوع که بین قاتل و مقتول اختلاف وجود داشته قوت یافت و پلیس جنایی وارد عمل شد، تصریح کرد: پس از تحقیق و جستجو، فرد قاتل متولد 1357 شناسایی شد، وی فردی نظامی بوده که از نظام اخراج شده بود.
شنبه هفته گذشته یکم بهمن ماه ساعت شش و 30 دقیقه صبح گروه چهار تا هفت نفره از نیروهای ارتش خرم‌آباد منتظر سرویس بودند، که فردی با سر و صورت پوشیده و سوار بر موتورسیکلت به طرف این گروه شلیک کرد که در نهایت یکی از آنها کشته و یکی دیگر مجروح شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.