همزمان با دهه فجر سال‌ جاری صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 42 پروژه راه و ترابری در هرمزگان

مدیرکل راه و ترابری هرمزگان گفت: 42 پروژه در زمینه راهسازی، راهداری و راه روستایی در دهه فجر سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، خداداد مقبلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با ایام دهه فجر 104 کیلومتر راه روستایی در قالب 27 پروژه به ارزش بیش از 15 میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود که بیش از 9 هزار خانوار از مزایای این طرح ها بهره‌مند می‌شوند.

وی هدف و تاثیرات اجرایی این پروژه‌ها را برخورداری اهالی روستاهای بالای 100 خانوار استان از راه روستایی آسفالته مناسب، کاهش مصرف سوخت و کاهش استهلاک وسایل نقلیه، تسهیل در رفت و آمد، انتقال محصولات کشاورزی و دامی روستائیان به مراکز فروش و روانی ترافیک و کاهش زمان سفر با توجه به افزایش سرعت مجاز ترافیک و افزایش ضریب ایمنی عبور و مرور عنوان کرد.

مدیرکل راه و ترابری استان هرمزگان ادامه داد: برای ساخت طرح‌های راهداری و راهسازی بیش از 107 میلیارد تومان هزینه شده که در دهه فجر سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مقبلی محور بندرعباس – خمیر به طول 43 کیلومتر را مهم‌ترین طرح عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح بیش از 36 میلیارد تومان هزینه شده که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین احداث قطعه اول و دوم باند دوم محور سه‌راهی میناب – رودان و کهنوج، بهسازی روکش آسفالت باند موجود محور بندرعباس – سیرجان و احداث باند دوم محور بندر خمیر – بندرلنگه را از دیگر طرح‌های مهم افتتاحی در این ایام عنوان کرد.

مقبلی بیان کرد: هم‌اکنون 416 کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده و 350 کیلومتر دیگر نیز در دست احداث است.

مدیرکل راه و ترابری استان هرمزگان افزود: به منظور افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات، 270 کیلومتر از محورهای استان تعریض و یا از محور فرعی به محور اصلی تبدیل شده است و 250 کیلومتر دیگر نیز در حال بهسازی است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.