بازار متشنج سكه را متشنج تر نكنيد

ماليات بر ارزش افزوده سكه براساس قانون فقط در زمان قطعي شدن معامله اخذ مي شود كه در حال حاضر نرخ آن 4 درصد است.

علي عسگري رئيس سازمان امور مالياتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: اينكه گفته شده كه نرخ ماليات بر ارزش افزوده سكه 5 درصد اصلا صحيح نيست بلكه همان 4 درصد است كه در صورت قطعي شدن معامله از خريداران سكه اخذ مي شود و ماليات بر ارزش افزوده سال آينده 5 درصد خواهد شد.

وي با بيان اينكه براساس قانون ماليات بر ارزش افزوده سال آينده يك درصد به نرخ فعلي ماليات بر ارزش اضافه مي شود درباره ماليات بر سپرده هاي بانكي،افزود: اين موضوع در نظام هاي اقتصادي جزء ماليات بر عايدي سرمايه است كه از سپرده هاي بانكي مردم اخذ مي شود كه در ايران فعلا وجود ندارد و برنامه اي هم در اين راستا سازمان امور مالياتي ندارد.

*معاملات ارز مشمول اخذ ماليات نيست

رئيس سازمان امور مالياتي تصريح كرد: معاملات ارز به هيچ عنوان مشمول اخذ ماليات نيست در حالي كه ساير معاملات مانند: فروش سكه مشمول اخذ ماليات بر ارزش افزوده است.

*ماليات بنيادها در كل سال حدود 20 تا 25 ميليارد تومان است كه كمتر از يك درصد است

عسگري تصريح كرد: بنيادها و نهادها در حال حاضر ماليات و براساس حكمي كه اخيرا از سوي دفتر مقام معظم رهبري ابهامات مطرح شده ابلاغ شد تمام شركت ها و فعاليت هاي وابسته به آنها كه مشمول ماليات هستند ماليات خود را پرداخت مي كنند.

*اخذ ماليات از واحدهاي خالي از سكنه منتظر نظر وزارت راه و شهرسازي است

رئيس سازمان امور مالياتي كشور درباره اخذ ماليات از واحدهاي خالي از سكنه گفت: سازمان امور مالياتي به عنوان مجري منتظر اعلام نظر نهايي از سوي وزارت راه و شهرسازي هستيم كه در صورت اعلام اين وزارتخانه سازمان امور مالياتي مكلف به اجراي آن است./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار