در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد:

دلایل عقب نشینی اصلاح طلبان از نگاه حبیبی

دبير کل موتلفه با اشاره به تغيير موضع اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات گفت: اصلاح‌طلبان از شرط‌ گذاري براي نظام منصرف شده‌اند؛ چرا که باقي‌ماندن یک جريان درصحنه سياسي کشور با تحريم يا شرط‌ گذاري همخواني ندارد.

محمد نبي حبيبي در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به تغيير موضع اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات که پيشتر شعار تحريم و شرط‌ گذاري براي نظام را سر‌مي‌دادند، گفت: اصلاح طلبان از شرط‌ گذاري منصرف شده اند؛ چراکه اگر جرياني قصد ماندن در صحنه سياسي کشور را داشته باشد به هيچ وجه انتخابات را تحريم نخواهد کرد، مگر اينکه قصد براندازي نظام را داشته باشد.
وي با بیان اینکه اصلاح طلبان با سناریو موتور روشن با چراغ خاموش برای انتخابات برنامه ریزی می کردند، افزود: اصلاح طلبان حيات خودشان را در اين مي‌دانند که در صحنه‌هاي اجرايي و مقننه کشور حضور داشته باشند و اين حضور با تحريم انتخابات همخواني نداشت؛ بنابراين تصمیم به حضور در انتخابات گرفتند.
حبيبي با بيان اينكه اصلاح طلبان ديگر با چراغ خاموش نمي توانند حركت كنند، گفت: هر چند در اين مدت اخير با چراغ خاموش به فعاليت خود ادامه مي دادند اما با توجه به نزدیک شدن به ثبت نام کاندیداها ديگر ادامه کار با سناریو چراغ خاموش معنايي ندارد.
وي تصريح كرد: بعيد است سران مشهور اصلاح طلب در اين انتخابات ثبت نام كنند، بلكه بر اساس كاري كه در چند ماه گذشته انجام داده اند مايل اند چهره های ناشناسی که به اصلاح طلبان وابستگي دارند را وارد عرصه انتخابات كنند؛ چرا كه آنها به راحتي از فيلتر شوراي نگهبان عبور خواهند كرد.
دبير كل موتلفه با اشاره به مشكلات دامن گير فعلي اصلاح طلبان، گفت: من معتقدم اصلاح طلبان كه قصد ماندن در عرصه انتخابات را دارند بايد حد و مرز خودشان را با فتنه گران و ضد انقلاب روش كنند؛ چرا كه اگر صداقتي در تقابل خودشان با فتنه و فتنه گران نداشته باشند نمي توانند انتظار اعتماد مردم به خودشان را داشته باشند.
وي در پاسخ به اينكه آيا برخي اصلاح طلباني كه برائت از فتنه را برائت از خودشان مي دانند آيا صلاحيت حضور خواهند داشت، گفت: اگر واقعا كساني از اصلاح حساب خودشان را با فتنه يكي مي دانند نبايد انتظار داشته باشند كه مردم به آنها اعتماد كنند.
محمد نبي حبيبي با اشاره به اينكه هر اصلاح طلبي را الزاما وابسته به غرب نمي دانم، گفت: كساني كه با سران فتنه تقابل دارند و فتنه 88 را محكوم كرده اند ولو اينكه رقيب سرسخت اصولگرايان هم باشد حسابشون با كساني كه با فتنه همخواني دارند جداست.
همچنين حبيبي در پاسخ سوالي مبني بر اينكه آيا نامزد انتخاباتي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي خواهيد شد يا نه گفت: فعلا معلوم نيست چرا كه موتلفه مستقلا نامزدي معرفي نخواهد كرد و ليست ما ليست اعلام جبهه متحد خواهد بود./ن
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار