همدان// رئیس جهاددانشگاهی ؛

لزوم تغییر اساسی زیرساخت‌های جهاددانشگاهی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم تغییر اساسی زیرساخت‌های جهاد دانشگاهی تأکید کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛محمدحسین یادگاری در آیین معارفه رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان، با بیان اینکه جهادگران هیچ گاه تودیع ندارند و همواره پرچم جهاد را در دست گرفته‌اند، اظهار کرد: جهادگران با شناسنامه شناخته نمی‌شوند و همواره در راستای ارتقای نظام گام برمی‌دارند.
وی افزود: در حال حاضر پس از گذشت 32 سال از انقلاب و تشکیل جهاددانشگاهی به نظر می‌رسد هنوز نتوانسته‌ایم توقع 100 درصدی نظام را برآورده کنیم که علت اصلی آن این است که جهاد دانشگاهی نیاز به یک تحول اساسی در زیرساخت‌‌ها دارد.
رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: برای رساندن جهاد دانشگاهی به نقطه مطلوب و مورد توجه باید زیرساخت‌ها را تغییر دهیم که در این راستا باید موفقیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و جمع‌آوری کرد تا بتوان موفقیت‌های بعدی را رقم زد.
وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف فرهنگی، تحقیقاتی و پژوهشی جهاد دانشگاهی در عرصه‌های گوناگون، ابراز کرد: باید به سمت ایجاد اتاق‌ فکرهای متشکل از فرهیختگان و فرهنگیان، دانشگاهیان و حوزویان در استان‌ها سوق پیدا کنیم  تا بتوان در راستای ارتقای جهاددانشگاهی در کنار تغییرات زیرساختی آن قد برداشت.
یادگاری گفت: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی غیردولتی است، بر اساس اهتمام به ثبات آرمان‌‌های امام راحل و انقلاب اسلامی باید تحول راهبردی را مورد توجه و در دستورکاری قرار دهد که با این وصف امر اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها باید به جد پیگیری شود و در این خصوص برنامه‌ریزی مطلوبی صورت گیرد.
در این مراسم اکبر اسدی رئیس سابق جهاددانشگاهی واحد همدان نیز با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در طول تصدی‌اش افزود: افزایش تعداد رشته‌ها، آموزش‌های تخصصی، ارتقای شاخص تحصیلی، افزایش اعتبارات دانشجویی به حدود چهار برابر و انجام گردهمایی‌ها، برنامه‌های مختلف فرهنگی و گردشگری و تبدیل خبرگزاری دانشجویان به منطقه مستقل خبری، از جمله این فعالیت‌ها بود.
کریم مطهری‌موید، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان نیز در این مراسم بر لزوم توأم بودن فرهنگسازی و امر پژوهش در جهاددانشگاهی تأکید کرد و گفت: پژوهش ضد تقلید است و بر این اساس باید هم‌راستا با توسعه علم و دانش، در همه زمینه‌ها نیز فرهنگ‌سازی شایسته ای صورت گیرد.
حجت‌الاسلام ناصر نقوی،مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با تأکید بر مسئولیت جهاددانشگاهی در جامعه کنونی، گفت: دنیای کنونی خیز برداشته که جهش علمی اسلام را در خفقان نگه دارد که با این وصف با تفکر جهادی در عرصه علم می‌توان، به شایستگی ایستادگی کرد.
در این جلسه ضمن قدردانی از اکبر اسدی رئیس سابق جهاد دانشگاهی همدان، محمدمهدی گودرزی‌سروش به‌عنوان سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان معارفه شد./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.