رييس جمهور:عمليات احداث مترو ورامين در آينده اي نزديك آغاز مي شود

رييس جمهور با اشاره به درخواست مردم براي انتقال خط مترو به ورامين، از آغاز عمليات احداث مترو براي ورامين و شهرهاي اطراف در آينده اي نزديك خبر داد .

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) در ادامه دور چهارم سفرهاي استاني هيات دولت به استان تهران در جمع مردم شهرستان ورامين ، با بيان اينكه دشمنان همه همت خود را در جلوگيري ازساخت و پيشرفت كشور متمركز كرده اند ، اظهار داشت: دشمنان نمي خواهند ملت ايران به قله هاي پيشرفت و عزت دست يابند و به بهانه هاي گوناگون در مسير حركت اين ملت بزرگ مانع ايجاد مي كنند .
رييس جمهور با اشاره به سالروز اجراي طرح هدفمندي يارانه ها، افزود: دولت پس از سالها مطالعه و شناسايي موانع و مشكلات پيشرفت كشور، برنامه تحول اقتصادي را با كمك صاحبنظران و انديشمندان در 7 سرفصل تنظيم و اجراي آن را با نام طرح هدفمند سازي يارانه ها آغاز كرد.
احمدي نژاد هدفمند كردن يارانه ها را از جمله مهمترين طرح هاي دولت در بخش تحول اقتصادي كشور دانست و گفت : ملت ايران در گذشته، اسراف، بهره وري پايين و فاصله طبقاتي را تجربه كرده است و هدف اصلي از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها اين بود كه بخشي از اين مشكلات جبران شود .
 

* تا سال آينده يكي از صادر كنندگان اصلي بنزين خواهيم شد

رييس جمهور با بيان اينكه اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها دستاوردهاي بسيار بزرگي براي ملت ايران داشته است ، گفت : به فضل الهي و با همت و هوشمندي مردم دستاوردهاي بزرگي به واسطه اجراي هدفمندسازي يارانه ها حاصل شد، حال اگر هدفمند سازي يارانه ها اجرا نمي شد فقط در زمينه واردات بنزين در سال جاري بايد 15 ميليارد دلار هزينه مي كرديم اما به فضل الهي با اجراي اين طرح و قانون، 15 ميليارد دلار در خدمت سازندگي كشور قرار گرفته و تا سال آينده به يكي از صادر كنندگان اصلي بنزين تبديل خواهيم شد.
احمدي نژاد كاهش فاصله طبقاتي را از ديگر دستاوردهاي مهم اجراي هدفمندسازي يارانه ها دانست و افزود: در حالي كه جمعيت فراواني در كشور به نيازهاي اوليه محتاج بودند در مقابل کساني بيش از 30 برابر طبقات ضعيف از يارانه ها استفاده مي كردند، اما امروز با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها مقداري از فاصله ها كاسته شده و اميدواريم با اجراي كامل اين طرح فاصله هاي طبقاتي به حداقل برسد.
رييس جمهور با بيان اينكه در اجراي هدفمندسازي يارانه ها مهمترين اتفاق اين بود كه دولت محدوديت ها را حذف كرد و فرصتي ايجاد نمود كه مردم در مديريت اقتصاد و يارانه ها مشاركت كنند ادامه داد: امروز به واسطه هدفمندسازي يارانه ها حق هر كس در اختيار خودش قرار گرفته است و تجربه نشان داده كه وقتي حق مردم در اختيار خودشان قرار مي گيرد بهتر تصميم مي گيرند كه چگونه و در چه راهي آن را هزينه كنند.
 

* دولت مصمم است تا همه يارانه ها را در اختيار مد

احمدي نژاد اضافه كرد: دولت مصمم است در دو سه گام ديگر اين طرح همه يارانه ها را در اختيار مردم قرار دهد تا خودشان تصميم بگيرند كه چگونه از آن استفاده كنند و به فضل الهي تلاش دولت بر اين است كه امسال گام دوم هدفمندسازي يارانه ها را اجرايي كند و حق مردم را در اختيار خودشان قرار دهد.
دكتر احمدي نژاد در ادامه با اشاره به مخالفت هاي صورت گرفته با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت : عده اي به بهانه هاي گوناگون در مسير اجراي اين طرح سنگ اندازي و مانع تراشي مي كردند و همزمان دشمنان نيز كه مي خواهند ايران پيشرفت نكند به جوسازي و تبليغات منفي در اين مسير روي آوردند.
رييس جمهور با اشاره به اينكه امروز بدخواهان و دشمنان ملت ايران بسيج شده اند كه فضاي اقتصادي كشور را ناامن و ملتهب كنند، اظهار داشت : آنان به اين وسيله از طرفي به دنبال منافع شخصي خود هستند واز طرفي ديگر قصد دارند مانع تكميل طرح هاي اقتصادي و پيشرفت كشور شوند و شايعات زيادي براي اين منظور ساخته و پرداخته كردند تا بازار اقتصادي كشور را ملتهب كنند .
احمدي نژاد همه ملت ايران را به هوشياري در مقابل اقدامات بدخواهان و دشمنان خارجي فراخواند و تصريح كرد : وضعيت اقتصادي كشور كاملا آرام و باثبات است و چنانچه در نقطه اي از كشور مشكلي ايجاد شود بلافاصله آن را به اطلاع مردم رسانده و از مردم براي حل آن كمك خواهيم گرفت .
رييس جمهور خاطر نشان كرد : عده اي دائماً به دنبال شايعه پراكني و ايجاد التهاب و نگراني هستند تا رفتارهاي معقول و طبيعي مردم در عرصه اقتصادي را خدشه دار كنند تا به اين وسيله بتوانند سوء استفاده هاي لازم را انجام دهند .
احمدي نژاد از مردم خواست به شايعات و تبليغات موجود در بخش اقتصادي توجهي نكنند و اظهار داشت: هيچ مشكل و كمبودي در كشور در زمينه اقتصادي وجود ندارد به گونه اي كه امروز ذخاير ارزي در بالاترين ميزان خود در طول تاريخ كشور قرار دارد و ذخاير طلا نيز به اندازه اي وجود دارد كه اگر تا 15 سال ديگر چيزي به آن اضافه نشود باز هم كمبودي نخواهيم داشت .
 

* عده اي با دلال بازي قصد دارند به اقتصاد كشور ضربه وارد كنند

رييس جمهور گفت : عده اي با سوء استفاده و دلال بازي قصد دارند به اقتصاد كشور ضربه وارد كنند تا به اين وسيله منافع شخصي خود را تامين كنند .
رييس جمهور در بخش ديگري از اظهارات خود كشته شدن در راه خدا را درسي از مكتب امام حسين (ع) دانست و گفت : خداوند انسان ها را براي رسيدن به كمال و تعالي خلق كرده است و شرط كمال و تعالي عبوديت و بندگي خداست و شهادت نهايت عبوديت و نقطه اوج است .
احمدي نژاد با بيان اينكه صحنه كربلا صحنه نمايش عبوديت مطلق امام حسين (ع) و يارانشان بود ، اظهار داشت : اگر انسان از همه هستي خود بخاطر خدا بگذرد و در راه خدا از تمايلات مادي و دنيوي قطع رابطه كند به بالاترين مراتب كمال و تعالي دست خواهد يافت و امام حسين (ع) در روز عاشورا از همه هستي و مسائل غير الهي قطع رابطه كردند .
رييس جمهور خاطر نشان كرد: امام حسين (ع ) در روز عاشورا نشان دادند كه هيچ عشق و دلبستگي نمي تواند مانع از انجام وظيفه و رسيدن به خدا شود و امام حسين (ع) با قطع رابطه از تمايلات دنيوي ، درس شهادت ، آزادگي و كمال را به همه بشريت و تاريخ عرضه كردند .
 احمدي‌نژاد، تصريح كرد : تا زماني كه باب شهادت باز باشد درهاي ذلت و خواري بسته خواهد بود و كسي كه آماده شهادت باشد هيچ گاه لباس ذلت نخواهد پوشيد و اين درس تاريخي و ماندگار امام حسين(ع) است.
رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود ساختن ايران را بالاترين عمل صالح و انقلابي دانست و گفت : از مهمترين كارهايي كه بايد در مسير ساختن كشور انجام شود حركت انقلابي و جهشي براي ايجاد اشتغال و ريشه كن كردن بيكاري جوانان است .
احمدي نژاد اضافه كرد : براي ايجاد اشتغال بايد دولت و مردم و همه كساني كه دلسوزان كشور هستند در كنار هم همت و توانمندي هاي خود را بسيج كرده و براي ايجاد اشتغال و آباداني كشور تلاش كنند.
رييس جمهور با اشاره به برنامه هاي دولت براي ايجاد اشتغال در شهرستان ورامين گفت : دولت تصميم گرفته كه از محل منابع طبيعي اين شهرستان به جواناني كه سازماندهي لازم را انجام داده باشند زمين و تسهيلات لازم اعطا كند تا در زمينه كشاورزي ، دامداري و ايجاد اشتغال تلاش كنند .
 

* تمام وعده هاي دولت تا پايان دولت دهم عملياتي مي شود

احمدي نژاد با ارائه گزارشي از مصوبات استاني هيات دولت در خصوص شهرستان ورامين اظهار داشت : در جلسه استاني هيات دولت مشكلات و موانع مصوباتي كه اجرا نشده مورد بررسي قرار خواهد گرفت و دولت مصمم است همه وعده هايي كه به مردم داده تا پايان دولت دولت دهم اجرايي و عملياتي كند.
رييس جمهور با اشاره به درخواست مردم براي انتقال خط مترو به ورامين، از آغاز عمليات احداث مترو براي ورامين و شهرهاي اطراف در آينده اي نزديك خبر داد .
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ويژگي هاي مردم شهرستان ورامين، گفت : مردم شهيد پرور ورامين همواره در صحنه هاي اصيل انقلاب ايستادگي كرده و همه حوادث را به نفع ملت ايران، انقلاب و آرمانهاي نظام رقم زدند به طوري كه بخش مهمي از تاريخ معاصر و راه رسيدن به اهداف بلند انقلاب مديون فداكاري و شجاعت مردم خطه ورامين است.
رييس جمهور اظهار داشت : شايد سال 1342 كمتر كسي در جهان باور مي كرد كه حركت خروشان و مظلومانه مردم ورامين و آن خونهاي پاك بتواند تاريخ ايران و جهان را دگرگون كند . مردم ورامين پرچمدار عزت و شرف ملت ايران بوده و همواره در خط نوراني ولايت و امامت در حال حركت هستند .
احمدي نژاد خاطر نشان كرد : مردم ورامين با پذيرفتن فرهنگ حسيني و شهادت سياهي و ظلمت حاكمان فاسد و بي فرهنگ را در هم شكسته و راه آزادي و آزادگي را در برابر ملت ايران قرار دادند.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار