معاون تحقیقات و فنآوری وزارت بهداشت اعلام کرد:

تسهیلات هزار میلیاردی به شرکت های دانش بنیان

معاونت تحقیقات و فنآوری وزارت بهداشت به شرکت های دانش بنیان وام هزار میلیاردی می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر مصطفی قانعی معاون تحقیقان و فنآوری وزارت بهداشت امروز 30 آذر در چهارمین کنگره آزمایشگاه و بالین که در تالار امام خمینی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده بود افزود: ما باید طی 15 سال آینده طبق سند چشم انداز به جایگاه اول علمی در منطقه برسیم بنابراین اجرایی شدن برنامه توسعه فناوری و نقشه جامع علمی کشور برای تمام فرهیختگان و مسئولان اجرايي لازم است.

وی با اشاره به تعیین ضرورت اجرای برنامه توسعه فنآوری که جزو اهداف وزارت بهداشت در جامعه علمی است اظهار داشت: آمارها نشان می دهند که رونق در بازار سلامت می تواند اشتغال ایجاد کند و منجر به تولیدات داخلی شود همچنین کشش بازار امروز سلامت می تواند در اقتصاد دانش بنیان نقش داشته باشد.

قانعی ادامه داد: هم اکنون ما از دانش سایر کشورها استفاده می کنیم که آنچه برای ما صادر می کنند نیز برای خود تولید می کنند باید توجه داشت اگر بخواهیم اقتصاد ما دانش بنیان شود باید دانشمندان ما اقتصاد را بنیان گذاری کنند.

معاون تحقیقات و فنآوری وزارت بهداشت عنوان کرد: در واقع خیلی از دانشگاه های کشور وارد عرصه فنآوری شده اند که تاکنون دنیا این نوع فنآوری ها را تولید نکرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان ایجاد می کنند که در همین راستا دانشگاه شهید بهشتی 2 شرکت دانش بنیان را هفته گذشته تصویب کرده ست.

قانعی خاطرنشان کرد: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برای تولید محصولات جدید هزار میلیارد وام به شرکت های دانش بنیان در راستای اجرایی کردن برنامه های نقشه جامع علمی کشور اعطا می کند./ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.