با نظارت دقیق می توان ساعت خواب پرستاران را حذف نکرد

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:مدیران بیمارستانها می توانند با نظارت دقیق در ساعاتی که بیماران خواب هستنداجازه استراحت كوتاه به پزستاران دهند تا درصد خطای انها کاهش یابد.

ولی الله صمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: حذف ساعت خواب پرستاری مطابق قانون ارتقای بهره وری در اوج ساعات شلوغی بخشها(ساعت 11 و 12 شب یا 5 و 6 صبح) می تواند سبب افزایش بهره وری شود اما از طرفی بیدار ماندن یک پرستار درکل طول شب باعث خستگی بیش از حد پرستار می شود و ضریب خطای آنها را افزایش می دهد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: بعضی از روسای مراکز درمانی در حال جمع آوری تختهای استراحت هستند و دراین شرایط پرستاران حتی اگر نیاز به استراحت کوتاه هم داشته باشند امکان آن وجود ندارد.

صمدی تصریح کرد:‌با نظارت دقیق و مدیریت خوب روسای بیمارستانها می توان در ساعاتی که همه بیماران خواب هستند به پرستاران یک استراحت کوتاه داد تا میزان خطا نیز کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: کاهش ساعت کار پرستاران از دیگر ویژگیهای قانون ارتقای بهره وری است و با توجه به سخت و زیان آور بودن این حرفه که باعث افسردگی بیشتر پرستاران می شود کاهش ساعت  استراحت برمضرات اين حرفه مي افزايد.ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.