رویش دندانهای عقل یکی از علل نامنظمی دندانها

يك دندانپزشك گفت:رویش دندانهای عقل در سنین 16 و 17 سالگی آغاز و در 18 سالگی ظاهر می شود که گاهی این رویش باعث نامظمی دندانها می شود.


دکتر عبدالحمید ظفرمند دندانپزشک در گفتگو با خبرگار باشگاه خبرنگاران افزود: دندانهای عقل در افراد به طور عادی در 16 و 17 سالگی شروع به رویش می کند و 2 سال طول می کشد یعنی در 18 و 19 سالگی که به طور کامل ظاهر شود ولی در افراد مختلف این زمان رویش تا ظاهر شدن متفاوت است.دندانهای عقل آخرین دندانها در داخل فک هستند و نحوه رویش آنها کج و به سمت جلو است.

وی اظهار داشت:‌رویش دندانهای عقل به دندانهای اطراف فشار وارد می کند و این فشار خودبخود باعث حرکت دندانها و جابجایی آنها می شود.

ظفرمندادامه داد: در بعضی از افراد که فک آنها به صورت فیزیولوژیکی کوچک است و سایر دندانها نیز جا برای رویش ندارند و به طور نامنظم در می آیند با رویش دندانهای عقل این نامنظمی افزایش بیشتر پیدا می کند.

اين دندانپزشک تاکید کرد: در سنین 17 و 18 سالگی قبل از اینکه دندانها به طور کامل رویش پیدا کنند باید یک بررسی کامل روی دندانها شود اگر لازم باشد قبل از رویش کامل، آنها را کشید و خارج کرد تا باعث ناهماهنگی دندانها نشود بهم ریختگی دندان در زمان رویش دندان عقل در فک پایین و در دندانهای جلویی اتفاق می افتد.

وي خاطرنشان كرد:در افرادی که در فک بالا و پایین يكي ازدندانها به صورت ارثي وجود نداشته باشد رویش دندان عقل برای آنها مفید هم است.ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار