«یه حبه قند» به لیتوانی می‌رود

فیلم سینمایی «یه حبه قند» به کارگردانی رضا میرکریمی به جشنواره «ویلینیوس» لیتوانی می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛فیلم سینمایی «یه حبه قند» در هفدمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ویلینیوس Vilinius Intenational Film Festival KINO PAVASARIS پذیرفته شده و به کشور لیتوانی می‌‌رود.
بنابر این گزارش‌؛این جشنواره در تاریخ 15 تا 29 مارس 2012 برابر با 25 اسفندماه تا 10 فروردین 1391 در کشور لیتوانی برگزار خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم ویلنیوس ویلنیوس «Kino pavasaris» بزرگترین و مهم ترین ‌رویداد سینمای در کشور لیتوانی است که اولین دوره آن در سال 1995 برگزار شد. اکنون بعد از گذشت 16 سال شهرت خود را به دلیل نمایش جدیدترین فیلم‌ها با کیفیت بالا به دست آورده است. همچنین مشارکت با برنامه‌های رسانه‌های اتحادیه اروپا، عضویت در سازمان CICAE و گواهی کیفیت از دیگر مزایای جشنواره فیلم ویلنیوساست.

این جشنواره درطی 16 سال برگزاری نه تنها توانسته است تعداد زیادی طرفدار بیابد بلکه با تعداد زیادی از جشنواره‌های بین‌المللی، شرکت‌های فیلم، تولید‌کننده فیلم‌های مستقل و سفارتخانه‌های خارجی همکاری و رقابتی متقابل دارد.
از دیگر سوابق این جشنواره نیز باید به تعداد بالای آثار پذیرفته شده آن اشاره کرد. فستیوال فیلم ویلنیوس در سال 2005 رشد 40 درصدی نسبت به سال 2004 در تعداد شرکت‌کنندگان داشته و 28000 بیننده آن در سال 2005 به بیش از 41000 نفر در سال جدید رسید. این رقم تا به امروز هم‌چنان درحال افزایش است.

این موفقیت درحالی است که فیلم «یه حبه قند» تا‌کنون در جشنواره‌های داخلی هم‌چون جشنواره فجر،فیلم شهر، ‌شب تهیه‌کنندگان و شب کاگردانان سینمای ایران،پانزدهیمن جشن خانه سینما و ... و جشنواره‌هایی خارجی هم‌چون مونترال کانادا، پوسان کره و NKH ژاپن و ... حضوری موفق داشته است. همچنین «یه حبه قند» در اکران عمومی نیز با چنان استقبالی مواجه شد که در یک هفته نخست فروش،‌ به رکوردی میلیونی دست یافت و علیرغم هم‌زمانی فیلم‌های موفقی در دوره اکرانی آن،‌ وارد باشگاه میلیاردی‌ها شد.

«یه حبه قند» محصول حوزه هنری به کارگردانی سیدرضا میرکریمی است و بازیگرانی همچون رضا کیانیان، پریوش نظریه، نگار جواهریان، نگار عابدی، اصغر همت، هدایت هاشمی، شمسی فضل‌الهی، ریما رامین‌فر، امیرحسین آرمان، سعید پورصمیمی، سهیلا رضوی، فرهاد اصلانی، پونه عبدالکریم‌زاده، ناهید مسلمی و روح‌اله مفیدی در آن به ایفای نقش پرداختند. /ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار