مدیركل فرودگاه‌های استان فارس خبر داد:

وجود 2000 میلیارد ریال فرصت سرمایه گذاری در فرودگاه شیراز

مدیركل فرودگاه‌های استان فارس ارزش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه شیراز را بیش از 2000 میلیارد ریال عنوان كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور؛ حمیدرضا سیدی با اشاره به شناسایی 15 فرصت طلایی سرمایه‌گذاری در فرودگاه شیراز، ساخت و توسعه در بخش‌های مختلف را از نیازهای اساسی فرودگاه خواند و ضمن دعوت از سرمایه گذاران به تشریح ابعاد این فرصت‌ها پرداخت.

مدیر كل فرودگاه شیراز، ساخت ترمینال پروازهای بین‌المللی به مساحت 22 هزار مترمربع را از جمله این فرصت‌ها عنوان كرد و افزود: هزینه این پروژه 700 میلیارد ریال برآورد شده است.

سیدی همچنین ساخت پاركینگ طبقاتی با موقعیت پارك 800 خودرو به وسعت 26 هزار مترمربع را از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری اعلام و هزینه برآورد شده آن را 9 میلیارد ریال عنوان كرد.

توسعه طولی و عرضی ترمینال پروازهای داخلی به مساحت 7800 مترمربع به ارزش ریالی 80 میلیارد ریال، ساخت هتل فرودگاهی به مساحت پنج هزار مترمربع به ارزش 500 میلیارد ریال، ساخت مجتمع تفریحی ورزشی به مساحت 20 هزار مترمربع به ارزش 100 میلیارد ریال، ساخت فروشگاه‌های زنجیره‌ای به وسعت 15 هزار مترمربع به ارزش 70 میلیارد ریال و احداث جایگاه پمپ بنزین و کارواش به مساحت سه هزار مترمربع به ارزش 15 میلیارد ریال از فرصت‌های طلایی فرودگاه شیراز است كه به گفته مدیركل این فرودگاه برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است.

سیدی همچنین احداث ترمینال و انبار بار به مساحت 15 هزار مترمربع را مورد توجه قرار داد و گفت: برای این پروژه نیز 75 میلیارد ریال برآورد شده است.

ساخت جایگاه تشریفات اختصاصی به وسعت دو هزار مترمربع به ارزش 15 میلیارد ریال، ساخت کترینگ یکپارچه فرودگاهی به وسعت 2 هزار و پانصد مترمربع به ارزش 50 میلیارد ریال، احداث گلخانه پرورش و صادرات گل و گیاه به وسعت 10 هزار مترمربع با ارزش 5 میلیارد ریال، احداث نیروگاه‌های مولد برق كوچك به مساحت دو هزار و 500 مترمربع و ارزش 200 میلیارد ریال، احداث سالن‌های همایش و کنفرانس به مساحت سه هزار مترمربع به ارزش 24 میلیارد ریال نیز از جمله پروژه‌هایی است كه سیدی به عنوان فرصت‌های طلایی برای سرمایه‌گذاران معرفی كرد.

مدیركل فرودگاه بین‌المللی شیراز همچنین در پایان از توسعه اپرون و تاكسی‌وی به وسعت 50 هزار مترمربع و 20 هزار مترمربع به عنوان دیگر فرصت‌های سرمایه گذاری یاد كردو گفت: ارزش مجموع این دو پروژه 350 میلیارد ریال برآورد شده است./ق2


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار