رییس کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی:

قانون اتاق بازرگانی اصلاح می‌شود

رییس کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اتاق بازرگانی، صنایع و معادن برای تقویت نقش شورای اصناف اصلاح می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حمیدرضا فولادگر گفت: شورای اصناف به عنوان یکی از ارکان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن باید نقش جدی داشته باشد به همین دلیل طرح اصلاح قانون این اتاق در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

وی با یادآوری تصویب طرح بهبود محیط کسب‌ و‌ کار در مجلس افزود: اگر این طرح به شکل لایحه از سوی دولت ارائه می‌شد، بهتر بود و کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اصل 44 قانون اساسی در مجلس منتظر ارائه لایحه بود؛ اما چون این اقدام از سوی دولت عملی نشد، مجبور به تقدیم این طرح شدیم.

به گفته فولادگر هدف این طرح این است که بخش خصوصی و تعاونی در مجامع و شوراهای ملی حرف خود را عنوان کنند و سخنان آنها شنیده شود.

رییس کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اصل 44 قانون اساسی در مجلس تاکید کرد: برخلاف آنچه که مطرح می‌شود هدف این طرح حضور فعال بخش خصوصی برای ارائه پیشنهادهای خود است و دخالت در تصمیم‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان کشور نیست.

فولادگر با بیان اینکه خانه صنعت و معدن و شورای اصناف از منتقدین این طرح بودند، تصریح کرد: پیشنهادهای شورای اصناف به مجلس ارائه شد و حتی در بخش‌هایی از این طرح برخی از نظرات آنها را لحاظ کردیم.

وی با تاکید بر اینکه طرح بهبود محیط کسب‌ و‌ کار قدم بلندی برای فضای کسب‌ و‌ کار است، خاطرنشان کرد: آنچه در این طرح تصویب شد پیش از این در برنامه پنجم توسعه و قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب شده بود و این طرح فراتر از آنها نیست.

رییس کمیسیون ویژه پیگیری و نظارت اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انتشار برخی مطالب در روزنامه‌ها علیه این طرح تصریح کرد: برخی روزنامه‌ها ادعا کردند این طرح، طرح اتاق بازرگانی و حزب ثروتمندان است در صورتی که چنین نیست.

فولادگر با تاکید بر اینکه اطلاق حزب ثروتمندان برای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن درست نیست، گفت: آنها می‌خواهند مدل نادرست اغنیا و فقرا را برای این اتاق در اذهان جا بیندازند.

وی ادامه داد: اگر اتاق بازرگانی حزب ثروتمندان است چرا آقایان برای به دست‌گیری آن تلاش کردند که موفق نشدند؟

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: اتاق بازرگانی را براساس قانون نماینده رسمی بخش خصوصی می‌دانیم که باید در تصمیم‌گیری‌ها حضور فعالی داشته باشد.

فولادگر در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه با توجه به انتقادهای مطرح شده شورای اصناف علیه این طرح و جایگاه اتاق آیا اتاق بازرگانی می‌تواند نماینده بخش خصوصی باشد؟،گفت: مجلس کاری به کیفیت و کمیت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ندارد، هر چند که من معتقدم شورای اصناف باید یکی از ارکان اتاق باشد./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار