فارس/

فارس وظیفه منطقه‌ای در توسعه فناوری دارد

مشاور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استان فارس با ظرفیت بالای خود وظیفه‌ای منطقه‌ای در توسعه فناوری دارد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛علی جبار رشیدی ديروز در همایش چشم‌انداز توسعه علم و فناوری استان فارس در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اظهار داشت: راهبرد جدید جمهوری اسلامی که توسط مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر مطرح شد بزرگترین دستاورد دهه فجر سال جاری است.

مشاور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری نشان از اقتدار ملی و جایگاه والای ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی است.

وی افزود: سهم یک‌دوم درصدی ایران در تولید علم نشان از پیشرفت و توسعه ایران اسلامی دارد و این آمار که توسط غربی‌ها منتشر شده بر اساس تمام اطلاعات و داشته‌های ما نیست.

رشیدی گفت: این موفقیت‌ها دستاوردهایی است که باید حفظ شود و وجود 4 میلیون و 200 هزار دانشجو در سطح کشور آینده‌ای درخشان‌تر در حوزه تولید علم برای ما رقم می‌زند.

مشاور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها به دنبال دانشمندپروری و ایجاد ساختارهای علمی در سطح کشور بوده و پارک‌های علم و فناوری رابط دنیای علم و نیازهای جامعه هستند.

وی گفت: ما به پارک‌های علم و فناوری به چشم یک اداره و یا یک ارگان دولتی نگاه نمی‌کنیم چراکه معتقدیم پارک‌ها راه‌های میان‌بر توسعه علمی کشور هستند.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: توانمندی‌های بسیاری در عرصه داخلی در حوزه علم و تکنولوژی وجود دارد که باید با مدیریت صحیح تکنولوژی داخلی جایگزین تکنولوژی خارجی شود.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری فارس جزو پنج پارک برتر کشور است تصریح کرد: استان فارس با ظرفیت بالای خود وظیفه‌ای منطقه‌ای در توسعه فناوری دارد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.