بیرجند/

ثبت موسسه اي براي پيگيري اتصال آب از خارج و داخل کشور به خراسان جنوبي

انتقال آب از خارج استان و کشور به خراسان جنوبي در دستور کار دولت است و موسسه اي با مشارکت استان هاي خراسان جنوبي، رضوي و شمالي به ثبت رسيد تا انتقال آب از خارج يا داخل کشور را پيگيري کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ نماينده مردم بيرجند و درميان در مجلس شوراي اسلامي روز گذشته با اعلام اين مطلب در مراسم افتتاح پروژه هاي دهه فجر در خوسف با بیان اینکه  انتقال آب از تاجیکستان بهترین گزینه برای تامین آب خراسان جنوبی است که  تامین آب از سد دوستی سرخس اولین پیشنهاد برای تامین آب از خارج استان  بوده است اظهارداشت: در این راستا توافق نامه ای با استانداری خراسان جنوبی منعقد شده است.
وی با بیان اینکه در این راستان این طرح مصوب و مطالعات آن آغاز شده است افزود: انتقال آب از دریای مازندران از دیگر گزینه های تامین آب این خراسان جنوبی است .
حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه در این رستا موسسه ای به نام دشمیم کوثر رضا(ع) این طرح را مدیریت می کند افزود: میاینگین آب موجود در ایران 60 میلیارد لیتر بوده  در صورتی که آب موجود در تاجیسکتان 135 میلیارد لیتر است.
وی ادامه داد: تاجیکستان تنها توان مصرف 40 درصد آب موجود کشورش را دارد و مابقی مازاد بر نیاز است که طی برنامه ریزی انجام شده زمینه انتقال آب به استان را دارد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه کمبود آب از مهمترین مشلات کشور به شمار می رود، افزود: امروز یکی از مشکلات جامعه بشری  جنگ آب مهمترین بوده و در ایرارن از هم اکنون در حال مدیریت است.
نماينده مردم بيرجند و درميان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به خدمات همه جانبه دولت افزود: نظام جمهوري اسلامي چهره کشور را تغيير داد، امروز خدمات و تلاش هاي دولت در دورترين نقاط به وضوح ديده مي شود در حالي که قبل از انقلاب در هيچ روستايي اثري از خدمات رساني نبود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.