سمنان/

اجراي چند پروژه در بخش كشاورزی شاهرود

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان شاهرود از اجرای پروژه های مزارع آفتابگردان، علو فه، دانه های روغنی و خاك ورزی در این شهرستان خبر داد.

'محمد رضا قاسمی' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان  در خصوص اجرای طرح مزارع آرمانی آفتابگردان گفت: با همكاری شركتهای خدمات مشاوره ای و تعاونی تولید با هزینه ای بالغ بر 172 میلیون ریال طرح مزارع آرمانی آفتابگردان شامل كشت با ردیف كار در 400 هكتار، مبارزه با علفهای هرز در 283 هكتار، ضد عفونی كردن بذور در 216 هكتار و خرید و تكمیل دستگاه كارنده اجرا شد.

وی اظهار داشت: با همكاری تعاونی تولید و با هزینه ای بیش از 19 میلیون ریال بر 67 هكتار از كشتزارهای ذرت علوفه ای و سورگوم نظارت و سه هزار 600 كیلوگرم بذور علوفه ای یارانه ای بین كشاورزان توزیع شد.

وی گفت: نظارت بر كشت دانه های روغنی كنجد و كلزا در 40 هكتار از اراضی و توزیع بذور یارانه ای آن در شهرستان شاهرود بیش از 30 میلیون ریال هزینه داشته است.

مدیر جهاد كشاورزی شاهرود افزود: اجرای طرح خاكورزی حفاظتی در سطح یك هزار و 191 هكتار از كشتزارهای آبی و دیم، پایان نظارت بر تحویل و عیارسنجی چغندرقند تولیدی در سطح دو هزار و 274 هكتار و تحویل بیش از 78 هزار تن محصول، معرفی متقاضیان ادوات خاكورزی به بانك برای دریافت تسهیلات، انعقاد قرارداد برای كشت كلزا در 47 هكتار، توزیع سه هزار و 700 تن انواع كود شیمیایی برای كشت پاییزه و خرید یك هزار و 240 كیلوگرم سموم بیولوژیك به ارزش 65 میلیون ریال برای مزارع چغندر قند از دیگر فعالیتهای كارهای انجام شده در سالجاری در مدیریت جهاد كشاورزی شاهرود بوده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.