سيدحسن نصرالله: بله، از ايران حمايت معنوي و تجهيزاتي دريافت كرده ايم

دبيركل حزب الله لبنان گفت: ما از سال 1982 به هر شکلي از ايران حمايت معنوي ، سياسي و تجهيزات دريافت کرده ايم.

به گزارش خبرنگار بين الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاري رويترز در گزارشي از بيروت نوشت: سيد حسن نصرالله دبير کل جنبش حزب الله لبنان روز سه شنبه براي نخستين بار اذعان کرد جنبش تحت رهبر وي مورد حمايت مالي و تجهيزاتي ايران قرار دارد اما دريافت دستورالعمل از جمهوري اسلامي را تکذيب کرد.

نصرالله افزود : « جنبش حزب الله در گذشته تنها حمايت سياسي و معنوي ايران را از اين جنبش تاييد کرده بود زيرا نمي خواست براي برادران ما در ايران مشکلي بوجود آيد . اما اکنون تغيير سياست داشته است زيرا رهبري ايران بطور علني حمايت جمهوري اسلامي را از اين جنبش اعلام کرد. »
وي تصريح کرد :‌«‌ بله ما از سال هزار و نهصد و هشتاد و دو به هر شکلي از ايران حمايت معنوي ، سياسي و تجهيزات دريافت کرده ايم . »
نصرالله در سخناني به مناسبت ولادت پيامبر اکرم ( ص ) گفت : « ما در گذشته تنها نيمي از اين واقعيت را بيان
مي کرديم و درمورد نيم ديگر سکوت اختيار مي کرديم . وقتي از ما درمورد حمايت مالي ، نظامي و تجهيزات ايران از حزب الله سوال مي شد سکوت اختيار مي کرديم . »
وي افزود ايران از زمان تاسيس جنبش حزب الله در سي سال پيش تاکنون به اين جنبش دستور نداده است و اگر اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران حمله کند ، مقامات ايران هيچ درخواستي از حزب الله نخواهند کرد . اما اگر چنين اتفاقي بيفتد و ايران هدف حمله اسرائيل قرار بگيرد ، رهبري حزب الله مي نشيند ، فکر مي کند و تصميم مي گيرد که چه کاري انجام دهد .
پس از اظهارات شديداللحن و علني مقامات اسرائيل درباره بلندپروازي هاي هسته اي ايران ، گمانه زني ها درخصوص اينکه ممکن است اسرائيل درحال برنامه ريزي براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران باشد افزايش يافته است.
بسياري از تحليلگران معتقدند در صورت حمله اسرائيل به ايران ، حزب الله به اسرائيل حمله خواهد کرد .
اين اظهارات نصرالله باعث تعجب قدرت هاي جهان ازجمله آمريکا که حزب الله را يک سازمان تروريستي معرفي کرده اند ، نخواهد شد .
حزب الله سي سال پيش با کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران و به منظور مقابله با نيروهاي اسرائيلي که به لبنان حمله کرده بودند شکل گرفت .
« تکذيب دست داشتن حزب الله در پولشويي »
نصرالله همچنين ادعاهاي آمريکا را درمورد دست داشتن جنبش حزب الله لبنان در پولشويي يا قاچاق مواد مخدر تکذيب کرد و گفت حمايت ايران به معني اين است که اين جنبش نيازي به پول ندارد.
آمريکا ماه دسامبر جنبش حزب الله را به دست داشتن در پولشويي متهم کرد . واشنگتن همچنين حزب الله را به مشارکت در قاچاق مواد مخدر متهم کرده است .
اما نصرالله تاکيد کرد حزب الله نه در پولشويي و نه در قاچاق مواد مخدر نقشي ندارد زيرا به لحاظ ديني چنين اقداماتي ممنوع است .
دبير کل جنبش حزب الله لبنان همچنين بر حمايت خود از بشار اسد رئيس جمهور سوريه که در تلاش براي پايان دادن به يازده ماه ناآرامي در اين کشور است تاکيد کرد ./ط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار