طي دولت‌هاي نهم و دهم صورت گرفت

رشد سرمايه گذاري و توليد در صنعت و معدن مهاباد

صنعت و معدن مهاباد طي سال هاي گذشته از نظر ميزان سرمايه گذاري وتوليد پيشرفت هاي قابل توجهي داشته است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از فرمانداري مهاباد،‌ صنعت و معدن مهاباد از بخشهاي است که طي سالهاي گذشته از نظر ميزان سرمايه گذاري وتوليد پيشرفت هاي قابل توجهي داشته است.

رشد 174.5 درصدي صدور پروانه بهره برداري در دولت نهم و دهم، تنها گوشه اي از فعاليت هاي صنعتي و معدني در مهاباد است جايي که داراي بزرگترين طرح صنعتي استان يعني پتروشيمي، کارخانه توليد واکسن تب برفکي به عنوان يکي از سه کارخانه احداثي درخاورميانه، کارخانه خواک دام وطيور ودهها واحد ريز و درشت ديگر در آن فعال است.


خيري رييس صنعت و معدن شهرستان مهاباد دراين زمينه مي گويد :تعداد پروانه بهره برداري قبل از روي کار آمدن دولت نهم در حدود 51 فقره بوده است که اين ميزان تاکنون به 140 فقره رسيده است، يعني رشدي معادل صد و هفتاد و چهار و نيم درصد .در بازه زماني دولت نهم و دهم صد و چهل و نه فقره جواز تاسيس يا طرح صنعتي در شهرستان صادر شده است و با رشد صد و نود و دو ويک دهم درصدنسبت به سالهاي گذشته پيشرفت چشمگيري داشته است.


مهاباد از نظر بخش معدن با داشتن 50 معدن در حوزه معادن فلزي، غير فلزي و مصالح ساختماني با اشتغالزايي مستقيم 548 نفر و ميزان استخراج ساليانه 435 هزار تن جزو رتبه دوم استان محسوب مي شود. در حال حاضر مهاباد 76واحد معدني فعال و 149طرح صنعتي دارد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.