با حضو دبیر کل اوپک و مدیر کل آژانس در وین؛

برگزاری جشن پيروزي انقلاب اسلامي در چند کشور خارجی

آئین جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران جمعه شب در دهلی نو، وین و توکیو برگزار شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، در دهلی نو، سید مهدی نبی زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند با تشریح ابعاد مختلف و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و آثار آن در اقصی نقاط جهان گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران به الگویی برای جهانیان تبدیل شده و آثار آن در جهان همچنان ادامه دارد.

وی همچنین صلح و دوستی و همکاری همراه با حفظ منافع متقابل را پیام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان دانست و خواستار تلاش کشورها برای برقراری صلح و دوستی در جهان شد. 

جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران با شکوه هرچه تمام تر و با حضور مقامات عالی رتبه سازمان های بین المللی مستقر در وین و همچنین سفرای کشورهای مختلف جهان, شامگاه جمعه در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین پایتخت اتریش برگزار شد.

در این مراسم باشکوه یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، هرمان ناکارتس معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در امور پادمان ها و همچنین دیگر مقامات ارشد سازمان های بین المللی در وین حضور داشتند.

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به همراه معاونین خود برای مدت طولانی در این مراسم حضور داشتند و پیروزی انقلاب اسلامی را به علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تبریک گفتند.

در این مراسم باشکوه, دیگر مهمانان شرکت کننده سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به دکتر ابراهیم شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و دکتر علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نزد سازمان های بین المللی در وین تبریک گفتند.

در این مراسم همچنین دبیرکل اوپک و دبیرکل صندوق اوپک, تیبور توت، مدیر اجرایی پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای, مدیرکل یونید و و دیگر سفرای کشورهای مختلف حضور داشتند. 

جشنی هم در محل اقامتگاه سفیر کشورمان در توکیو و با حضور ششصد تن از مقامات و مسئولان ارشد دولتی و بخش خصوصی ژاپن برگزار شد.

در این آئین شماری از مقامات عالیرتبه وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، اعضای مجالس نمایندگان و مشاوران ژاپن از جمله هامادا معاون پارلمانی و بشو معاون سیاسی وزیر امورخارجه، یاماگوچی رئیس حزب کومی نوین، واتانابه معاون ارشد وزیر دفاع ، خانم اوگاتا رئیس سازمان همکاری های بین المللی ژاپن( جایکا) ، کانوئه رئیس صلیب سرخ ژاپن و ریاست فدراسیون هلال احمر و صلیب سرخ جهانی، ماتسوزاوا رئیس شورای تعاملات دوستانه ژاپن و همچنین سفیران و کارداران، دیپلمات های مقیم و وابسته های نظامی کشورهای مختلف، روسا و مدیران شرکت های بزرگ ژاپن، مسئولان و نمایندگان رسانه ها ، شخصیت های اجتماعی و اساتید دانشگاه ژاپن حضور داشتند.

میهمانان خارجی شرکت کننده در این آئین سالروز فرخنده پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به مجید مطلبی شبستری سرپرست و همچنین اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو، دولت و ملت ایران صمیمانه تبریک گفتند./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار