عليرضا شجاع نوري:

سياست هاي غلط گريبان بخش بين الملل را گرفته است

سياست هاي نادرست موجود در بدنه بخش بين الملل سينماي کشور به حاکميت نگاه و تيزبيني از سوي سکانداران اين صنعت به بخش بين الملل منجر شده است.

عليرضا شجاع نوري تهيه کننده و بازيگر سينما به

خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران

گفت: سينماي ايران براي حضور در عرصه جهاني فيلمسازي نياز به بهبود شرايط و ساختار کهنه بخش بين الملل خود دارد.

وي افزود: بخش بين الملل پل ارتباطي سينما در عرصه فيلمسازي جهان محسوب مي شود متاسفانه در سال هاي اخير نتوانسته نقش خود را در تحقق اهداف برون مرزي سينما به درستي ايفا کند.

اين تهيه کننده سينما تصريح کرد: اکران فيلم در سينماهاي کشور نبايد در چارچوب نگاه هاي کوتاه با ابعاد نمايش داخلي قرار بگيرد.

شجاع نوري اضافه کرد: اکران هاي بين المللي فيلم هاي داخلي به غير از تعداد اندک آثار سينمايي کشور که با نمايش در فستيوال هاي معتبر دنيا صاحب امتيازهاي ويژه اي شده اند با سياست هاي نادرست آميخته شده است.

اين تهيه کننده و بازيگر سينما ادامه داد: لزوم تحول در بدنه کيفي فيلم ها به لحاظ ساختار و محتوا در صنعت سينماي کشور احساس مي شود.

شجاع نوري ابراز داشت: ما در بدنه اين صنعت با حضور نيروهاي خاص و برجسته شاهد وجود ذهنيت ها و دانش هايي با ساختاري سازنده هستيم که بايد از اين موهبت نهايت بهره و استفاده را ببريم.

اين تهيه کننده و بازيگر سينما بيان کرد: سينماي ايران قابليت فتح قله هاي رفيع رشد و خودکفايي را دارد اما بايد براي برآورده شدن اين آرزوي بزرگ تمامي ابزارها و امکانات را در کنار هم با يک مديريت درست قرار دهيم.

شجاع نوري اظهار داشت: نگاه و تيزبيني به بخش بين المللي سينما از سوي سکانداران اين صنعت مانع بزرگ تحقق اهداف برون مرزي سينما شده است بايد با تغيير نگرش آن ها افق هاي روشني در مبناي تقويت پايه هاي بين المللي اين صنعت ترسيم شود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار