ارومیه/

پیش بینی افزایش سطح دریاچه ارومیه در فصل بهار

دبیر شورای منطقه ای حوزه آبخیز دریاچه ارومیه گفت به دلیل ذوب برف در ارتفاعات و بارندگی های بهاره بیشترین افزایش سطح دریاچه ارومیه در فصل بهار اتفاق می افتد.

حجت جباری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: اگرچه میزان بارندگی سال جاری در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته در حدود 45 تا 50 میلیمتر افزایش یافته است اما در مقایسه با متوسط بارندگی درازمدت، میزان بارندگی زیاد نبوده و در حد شرایط نرمال است.

وی اضافه كرد: سطح تراز دریاچه ارومیه امسال نسبت به زمان مشابه در سال 89 در حدود 24 سانتی متر پایین تر است كه باید منتظر تغییرات وضعیت سطح تراز در فصل بهار 91 نیز باشیم.

دبیر شورای منطقه ای حوزه آبخیز دریاچه ارومیه همچنین اظهار كرد: میزان افزایش سطح تراز دریاچه در حال حاضر نسبت به حداقل آن در اواسط پاییز سال جاری تنها در حدود هشت سانتیمتر افزایش یافته است كه وضعیت خوبی به نظر نمی رسد.

جباری همچنین با اشاره به كاهش چهار و نیم متری سطح تراز دریاچه ارومیه نسبت به سطح تراز متوسط دراز مدت آن گفت: برای جبران كاهش آب دریاچه پروژه های مختلفی تعریف شده اند كه بخشی در حال اجرا و بخشی نیز در مراحل مطالعه و تامین اعتبارات لازم هستند./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.