اذعان كسينجر به محبوبيت بشار اسد در سوريه

هنری کسینجر وزیرسابق امور خارجه آمریکا با اذعان به اين مطلب كه اکثر مردم سوریه اسد را دوست دارند و در کنار او ایستاده‌اند گفت: باید سوریه را از داخل به آتش کشید.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، کسینجر طي سخناني اعتراف كرد: "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه تنها کسی است که در گذشته وي را شکست داده است.

وي همچنين از محبوبيت اسد در ميان شهروندان سوري اظهار شگفتي كرده و گفت: واقعیت امر این است که اکثر مردم سوریه رئيس جمهور كشورشان را دوست دارند و در کنار او ایستاده‌اند.

کسینجر در خصوص سياست هاي آمريكا در قبال بهار عربي نيز اظهارات تعمق برانگيزي داشته و آورده است: شما تصور می‌کنید که ما واقعا به خاطر اعراب از انقلاب‌های تونس و لیبی و مصر حمایت کردیم؟ خير، در حقيقت ‌هدف اصلي تغيير رژيم ايران و سوريه بوده است.

وی سوریه را به مرکز و کانون اسلام میانه‌رو در جهان تشبيه كرد و گفت: سوری‌ها از حیث منابع طبیعی و آب کشور فقیری به شمار می‌اید و چیزی که تعجب مرا برانگیخته این است كه آنها چگونه با این شرایط موفق شدند،  ساختارهای زیربنایی مستحکم را دركشورشان ایجاد کنند،خدمات پزشکی و آموزش و پرورش در این کشور تقریبا رایگان است، ذخایر گندم آنها برای 5 سال کفایت می‌کند، با این حال آنچه بیش از همه مرا شگفت زده مي كند حمایت آنها از بشار اسد و  ارتش سوریه است.

کسینجر  خشم و عصبانيت خود نسبت به سوريه را پنهان نكرده و در پايان گفت: اطلاعاتی در دست داریم ثابت می‌کند که تنها هزار و پانصد سرباز از 500 هزار نظامی سوری ارتش این کشور را ترك كرده اند و من اصلا نمی‌توانم تصور کنم، ملتی که متشکل از 40 نژاد و طایفه مختلف است، چگونه توانسته وحدت و یکپارچگی خود را به این خوبي حفظ کند./ا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار