معاون سياسي و امنيتي استانداري كهگيلويه و بويراحمد:

گسترش اعتیاد از بزرگترین حربه‌های دشمنان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: گسترش اعتیاد و افزایش مصرف مواد مخدر در بین جوانان از مهمترین حربه و ابزار نفوذی دشمنان در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از استانداري كهگيلويه و بويراحمد، رهنما، با بیان اینکه، پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد نیازمند عزمی عمومی و جدی است که در این رابطه دستگاه‌های فرهنگی، انتظامی و بهداشتی و درمانی بخصوص رسانه‌ها نقش اصلی را دارند، تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی هوشمندانه و منطقی به‌ پدیده شوم مواد مخدر و اعتیاد بطور مدام پرداخته شود.

رهنما با اشاره به اینکه، دشمنان در هر زمینه‌ای بخصوص مسائل فرهنگی و اعتیاد، جوانان را که بزرگترین سرمایه کشور و نظام اسلامی هستند، هدف قرار داده‌اند، اظهار داشت: باید بتوان با ارائه راهکارهای لازم جلوی شیوع و گسترش روزافزون این پدیده شوم اجتماعی را گرفت.

وی تصریح کرد: استان ما به لحاظ میزان معتاد در میان استان‌های دیگر کشور، استانی پاک قلمداد می‌شود، اما نباید غافل شد، بلکه با فرهنگ سازی و توسعه رشد معنوی جوانان و آگاهی بخشی عموم جامعه، خانواده‌ها بخصوص جوانان از عواقب سوء هر گونه مواد مخدر تلاش کرد و برنامه دائمی و مستمر داشت.

رهنما، با اشاره به اینکه امروزه پدیده مواد مخدر مهمترین عامل برای به تباهی کشاندن و انحطاط اخلاقی هر جوامع‌ای به شمار می‏‌رود، اظهار داشت: فراهم کردن زمینه لازم برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و لزوم توجه بیش از پیش به آنان مهمترین وظیفه مسئولان اجرایی و متولیان امور فرهنگی و اجتماعی در این راستا است.
معاون سیاسی و امنیتی تاکید کرد: در بحث مقابله هم باید تلاش کرد با استفاده از همه اهرم‌ها با دقت و کنترل بیشتر مبادی ورودی و خروج‌های استان و برخورد جدی و قانونی با همه عوامل و مجموعه وارد کننده، توزیع و مصرف کننده بعمل آورده شود.

رهنما تصریح کرد: در بحث درمان گروه‌های هدف، نباید به صورت مقطعی و موردی به آن پرداخته شود، بلکه بطور عمومی همه معتادین را در سنین مختلف در برنامه‌ریزی‌ها که مشاوره و آموزش‌ها و مسئله خود درمانی است در قالب برنامه‌های ملی و رایج کشور و کمک از گروه‌های حمایت کننده مورد توجه قرار داد.

فرمانده نیروی انتظامی استان هم گفت: در استان در بحش مقابله برخورد و انهدام شبکه‌های وارد، توزیع و مصرف کننده انواع مواد مخدر جدی‌تر خواهد بود و در بحث درمان پاکسازی نقاط آلوده و پرخطر و پرداختن به مسئله خود درمانی مورد توجه است.

سردار علیرضا عادلی، ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ سازی مردم و خانواده‌ها را یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از پدیده ناموزون اعتیاد در جامعه دانست./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.