ارومیه/

آذربایجان غربی در رتبه جمعیتی مقام هشتم دارد

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی از لحاظ رتبه جمعیتی در رتبه هشت کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران، غلامرضا دیزج‌نژاد در همایش داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استان آذربایجان غربی از لحاظ اختصاص سهم درآمدهای استان از بودجه سال 90 در رتبه 15 کشور است، این رتبه در حالی است که استان از لحاظ سهم درآمدهای مالی در قانون بودجه رتبه 16 دارد.

وی افزود:‌ اولویت‌گذاری در پروژه‌های مختلف استانی یکی از کلیدی‌ترین مسائل در زمینه اختصاص بودجه به پروژه‌ها است.

وی اضافه کرد: اعتبار ابلاغ شده برای کمیته تخصیص استان 2 هزار و 310 میلیارد ریال است.

به گفته دیزج‌نژاد سرمایه‌گذاری بر اساس یک برنامه‌ریزی آمایشی و جغرافیایی در استان انجام می‌پذیرد و بر اساس این برنامه‌ریزی مشخص می‌شود که چه پروژه‌هایی در کدام یک از مناطق استان به خوبی پاسخ خواهد داد که بر اساس آن سرمایه‌گذاری انجام می‌پذیرد.

وی در ادامه بسترسازی قانونی و هدفمند به منظور شکل‌گیری سرمایه‌گذاری‌های جدید در استان، حمایت موثر و بیش از پیش نظام بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ایجاد ساز و کارها در زمینه افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف را از جمله دیگر عوامل موثر در اشتغال استان عنوان کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: به منظور تشریح خدمات دولت در منطقه آماده ارائه آمارها و اطلاعات مورد نیاز از تحولات اقتصادی استان به داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستیم.

شایان ذکر است یک هزار و 855 شعب ثبت‌نام و اخذ رای برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان در نظر گرفته شده است.

از این تعداد 805 شعب ثبت‌نام و اخذ رای در مناطق شهری و یک هزار و 50 شعب ثبت‌نام و اخذ رای در مناطق روستایی استان مستقر می‌شود.

در مناطق شهری استان 764 شعب ثبت‌نام و اخذ رای ثابت و 41 شعب ثبت‌نام و اخذ رای بسیار برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

در مناطق روستایی نیز 285 شعب ثبت‌نام و اخذ رای ثابت و 765 شعب ثبت‌نام و اخذ رای سیار برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.